تلفات کرونا در آمریکا از مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ عبور کرد

به گزارش ایران عکس، بیماری کووید 19 تا به امروز بیش از همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی سال 1919 - 1918 میلادی که به مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ مشهور است، منجر به مرگ و میر افراد در ایالات متحده شده است.

تلفات کرونا در آمریکا از مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ عبور کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، بیماری کووید 19 تا به امروز بیش از همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی سال 1919 - 1918 میلادی که به مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ است، منجر به مرگ و میر افراد در ایالات متحده شده است.

براساس داده های موجود، مرگ و میر ناشی از کووید 19 در ایالات متحده در روز دوشنبه از مرگ و میر تقریبی ناشی از همه گیری آنفولانزا در این کشور در سال 1918 فراتر رفت.

در سال 1918، موجی از آنفلونزا به نام آنفلونزای اسپانیایی بیماری همه گیری در دنیا به وجود آورد که به سرعت شیوع پیدا می کرد و همه را می کشت. افراد پیر، جوان، بیمار و سالم همگی به این بیماری مبتلا می شدند و دست کم 10% از بیماران جان خود را از دست می دادند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز ، تعداد جان باختگان به 675 هزار و 446 نفر افزایش یافته و مجموع موارد مبتلا به ویروس کرونا از 42 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی حداقل منجر به مرگ 50 میلیون نفر در سراسر دنیا شد، از جمله حدود 675 هزار نفر در ایالات متحده جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1816

به "تلفات کرونا در آمریکا از مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در آمریکا از مرگبار ترین بیماری مسری تاریخ عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید