توصیه هایی برای پیشگیری از کمردرد در شرایط دورکاری

به گزارش ایران عکس، یک متخصص ستون فقرات گفت: افرادی که به دلیل شیوع بیماری کووید-19 دورکار هستند و از منزل کار می نمایند باید فضایی متناسب با کار خود ایجاد نمایند که موجب احساس درد و ناراحتی در ناحیه پشت، گردن یا پاها نشود.

توصیه هایی برای پیشگیری از کمردرد در شرایط دورکاری

دکتر ویات کوپرمن از کالج پزشکی بیلور در هوستون گفت: بیشتر کاناپه ها و مبل های مورد استفاده در خانه ها ممکن است شکل و ساختار میز و جایگاه اداری نداشته باشند بنابراین باعث می گردد کمر و گردن برای مدت طولانی در یک شرایط ثابت و تحت فشار قرار بگیرد و باعث ایجاد فشار روی بافت های خاصی گردد که در نتیجه باعث درد می گردد.

این پزشک توصیه کرد: در صورت موجود نبودن جایگاه اداری ارگونومیک در خانه می توان وسایل موجود در خانه مانند حوله یا بالش را روی جایگاه قرار داد تا هنگام کار در پشت میز یا پیشخوان از کمر پشتیبانی کند. بهتر است از جایگاه ای استفاده گردد که دارای تکیه گاه و بالشتک باشد.

وی گفت: زانوها باید در حالت خنثی جلوی جایگاه خم شوند، شانه ها در راستای نشیمنگاه قرار گیرند و بازوها با زاویه 90 تا 120 درجه در کنار بدن قرار داشته باشند. همچنین باید برای حفظ موقعیت مناسب گردن، مانیتور نیز هم سطح با چشم یا کمی بالاتر از سطح چشم قرار گیرد.

به نقل از هلث دی، به طور کلی اگر افراد بتوانند شرایط بدن خود را هنگام کار به شکل مطلوب حفظ نمایند و در حین کار استراحت کوتاه داشته باشند و همچنین ورزش های هوازی را در برنامه روزانه خود بگنجانند می توانند از کمردرد و سایر ناراحتی های اسکلتی و عضلانی مرتبط با کار طولانی پشت میز جلوگیری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1597

به "توصیه هایی برای پیشگیری از کمردرد در شرایط دورکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای پیشگیری از کمردرد در شرایط دورکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید