تور گرجستان: جاذبه های طبیعی گرجستان

به گزارش ایران عکس، گرجستان یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای سفر است. منظره ها طبیعی گرجستان ازجمله جاذبه های این کشور هستند که تماشا آنها به هر گردشگری توصیه می گردد. منطقه ها غربی گرجستان شامل جنگل های بارانی، باتلاق ها، منطقه ها برفی و یخ زده هستند درحالیکه قسمت های شرقی از دشت های خشک پوشیده شده اند. 40 درصد از این کشور را جنگل ها تشکیل داده اند. کشور گرجستان منظره ها طبیعی فوق العاده زیبایی دارد که امروز در مجله گردشگری دورونزدیک به معرفی آنها می پردازیم.

تور گرجستان: جاذبه های طبیعی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

جاذبه های طبیعی گرجستان

دره آلازانی

دره آلازانی در منطقه کاختی در ارتفاع 200 الی 470 متری از سطح دریا واقع شده است. اطراف این دره را کوه هایی زیبا احاطه نموده اند. برترین راه برای لذت بردن از این چشم انداز ها زیبا بازدید از شهر سیغناقی است. این شهر در ارتفاع 790 متری از سطح دریا قرار گرفته است و از آنجا چشم انداز بسیار زیبایی از دره و کوه های قفقاز بزرگ را می توان مشاهده کرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

دیوید گارجا

دیوید گارجا نام یک صومعه است که در منطقه کاختی واقع شده است. این صومعه سنگی که یک صومعه ارتدکس است، در دامنه های نیمه خشک کوه گارجا در مرز با آذربایجان قرار گرفته است. صومعه دیوید گارجا به وسیله یکی از 13 پدر آشوری که در قرن ششم میلادی مسیحیت را در گرجستان توسعه دادند بنا شد. محیط اطراف این صومعه چشم انداز ها زیبایی از بیابان ها و دره ها به نمایش می گذارد. کافه های گرجستان

دریاچه های آبادلائوری

دریاچه آبادلائوری که به داشتن سه دریاچه با رنگ های مختلف معروفیت دارد در نزدیکی دهکده روشکا در خوسورتی قرار گرفته است. این دریاچه ها که به رنگ های آبی، سبز و سفید هستند در ارتفاع 2812 متری از سطح دریا قرار گرفته اند. برای تماشا هر سه دریاچه بهتر است یک روز را به پیاده روی در این منطقه اختصاص بدهید. سوغاتی های گرجستان

دریاچه بلک راک

دریاچه بلک راک یکی دیگر از جاذبه های طبیعی گرجستان است که چندان در میان گردشگران شناخته شده نیست. برای رسیدن به این دریاچه باید یکی دو روز در منطقه ها حفاظت شده لاگودخی پیاده روی کنید. این منطقه چشم انداز ها فوق العاده ای از جنگل های قدیمی به نمایش می گذارد. خرید بلیط هواپیما تهران تفلیس

واردزیا

واردزیا نام شهری سنگی است که به دستور ملکه تامار در قرن 12 میلادی ساخته شد. این شهر سنگی 13 طبقه دارد و 600 خانه را در خود جای داده است. واردزیا بعلاوه دارای یک کلیسا و برج ناقوس است.

دره مارتویلی

دره مارتویلی یکی از برترین و زیباترین جاذبه های طبیعی گرجستان به شمار می رود. این دره در منطقه سامگرلو واقع شده و محل قرارگیری رودخانه سبز رنگ آباشا و چشم انداز ها نفس گیر طبیعی است. در این مکان می توانید سوار قایق شوید و به سمت آبشار زیبای این منطقه بروید.

مستیا

مستیا شهر مرکزی اسوانتی است و در 128 کیلومتری زوگدیدی واقع شده است. اگرچه این شهر کوچک است اما قرن ها نقش مهمی را در فرهنگ گرجستان ایفا نموده است. بخش هایی از این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. قلعه های قرون وسطایی، کلیساها، رشته کوه های زیبای این شهر ازجمله جاذبه های طبیعی گرجستان که حتما باید ببینید.

اوشگولی

یکی دیگر از روستاهای مهم اسوانتی، اوشگولی نام دارد. این روستا برای گردشگرانی که که به طبیعت گردی و تماشا چشم انداز ها فوق العاده شخارا، بلندترین کوه گرجستان علاقه دارند، یک مقصد محبوب گردشگری است.

دارتلو

دارتلو یک روستای کوچک در توشتی است که دارای تعداد زیادی قلعه از زمان قرون وسطی است. این روستا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار گرفته و در بیشتر ماه های سال خالی از سکنه است زیرا شرایط آب وهوایی این گونه ایجاب می نماید. مردم توشتی با آغاز ماه های سرد به زمین های پست تر می فرایند و با آغاز ماه های گرم به سمت این دهکده حرکت می نمایند.

دره داشباشی

دره داشباشی به علت تنوع زیستی و داشتن گونه های نادر معروفیت دارد. این دره دو ساعت از تفلیس فاصله دارد. این زیست بوم منحصربفرد به وسیله رودخانه خرامی و فلات آتش فشانی داشباش به وجود آمده است. گل ها و گیاهان دامنه های پرشیب این دره و آبشار بسیار زیبای آن فضایی ایده آل برای عاشقان طبیعت به وجود آورده است.

آباستومانی

آباستومانی مکانی فوق العاده و ایده آل برای یک سفر رمانتیک است. افرادی که به تماشای ستارگان علاقه دارند می توانند به رصدخانه ای که از شال 1932 در این شهر قرار گرفته است بفرایند و ستارگان را رصد نمایند. این منطقه به علت جنگل های مخروطی اطراف کوه های کانوبیلی، آب و هوای پایدار و هوایی تمیز و بدون آلودگی به عنوان مکانی مناسب برای رصد ستارگان شناخته شده است. شما می توانید هر روز تا ساعت 3 صبح به این رصدخانه بروید و یک پیک نیک رمانتیک در زیر ستارگان تجربه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1866

به "تور گرجستان: جاذبه های طبیعی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: جاذبه های طبیعی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید