جاذبه های گردشگری لیسبون شهر تاریخی پرتغال

به گزارش ایران عکس، شهر لیسبون مرکز کشور پرتغال و یکی از مرکز های اروپایی نسبتا ارزان است و به همین علت هم محبوبیت زیادی میان گردشگران اروپا دارد. البته وقتی می گوییم مرکز ارزان باید بدانیم که لیسبون در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی ارزان تر است و نه در مقایسه با شهرهای جهان. جاذبه های گردشگری لیسبون هم تعدادشان زیاد است و هم بسیار متنوع اند و به همین علت هم اگر حتی سفری یک ماهه به این شهر داشته باشید خسته نخواهید شد. در ادامه می خواهیم نگاهی به دیدنی های لیسبون پرتغال بیندازیم. با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری لیسبون شهر تاریخی پرتغال

کلیسای جامع سه لیسبون

ساخت این کلیسا، که آن را به نام کلیسای لیسبون نیز می شناسند، به قرن دوازدهم میلادی و سال 1147 بازمی شود؛ زمانی که شهر لیسبون از رومی ها بازپس گرفته شد. با توجه به قدمت بنا، تا به امروز از زلزله های بسیاری جان سالم به در برده و بازسازی های بسیاری روی این کلیسا انجام شده است. در حالی که ترکیب معماری ها در آن به خوبی مشخص است اما هنوز هم آثار طراحی رومی در آن دیده می شود.

عمارت بلم لیسبون

عمارت بلم در لیسبون در کنار رودخانه تاگوس قرار گرفته و برج مستحکم بلم نیز در مجاورت آن واقع شده است. ساخت این عمارت 70 سال طول کشیده و در سال 1571 به سرانجام رسیده است. معماری آن سبک گوتیگ را به خوبی نشان می دهد. برج بلم به عنوان بخشی از سیستم دفاعی پرتغال و مقابله با حمله دشمنان در کنار رودخانه تاگوس ساخته شده است.

صومعه ژرومینوس

این بنا یکی از برجسته ترین ساختمان ها با معماری پرتغالی است که از سبک گوتیک مانوئلی الهام گرفته است. این بنای زیبا و چشم نواز در ستایش بزرگی خدا ساخته شده و یکی از با شکوه ترین سازه های دست ساز بشر است. صومعه ژرومینوس جایگزین کلیسایی شد که پیشتر در این مکان وجود داشته است و اکنون در میان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قلعه سائو خورخه

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری لیسبون قلعه سائو خورخه است؛ قلعه ای که روی تپه ای بلند قرار گرفته و از تمام قسمت های شهر لیسبون که نگاه کنید، پیداست. از عمر قلعه چیزی حدود ده قرن می گذرد و پس از جنگ های صلیبی، به عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم استفاده می شده است.

پل 25 آوریل

پل معلق دو کلیلومتری در سال 1966روی رودخانه تاگوس ساخته شده و یکی از شاهکارهای صنعت پل سازی در آن زمان به شمار می رفت. قرار گرفتن پل روی تاگوس و نمای زیبایی که ایجاد می کند یکی از جاذبه های گردشگری لسیبون به شمار می رود.

کاخ ملی پنا

در فاصله 40 کیلومتری شهر لیسبون، در منطقه سانترا، کاخ ملی پنا قرار گرفته؛ کاخی رنگارنگ که با طبیعت اطرافش هارمونی زیبایی ایجاد می کند. کاخ ملی پنا در قرن هجدهم برای پادشاه فرناندو دوم ساخته شده و در آن از طراحی و دکوراسیون متنوعی بهره گرفته اند.

بهترین زمان سفر به لیسبون پرتغال

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2173

به "جاذبه های گردشگری لیسبون شهر تاریخی پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری لیسبون شهر تاریخی پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید