جمعه سیاه در دبی

به گزارش ایران عکس، در این روزها که به جمعه سیاه در دبی نزدیک می شویم، تب و تاب خرید در حال بالا دریافت است. همه جا پر از تخفیف های مختلف و برنامه های متنوع است. در سال های اخیر جمعه سیاه (این سنت قدیمی مردم غرب) به تمام جهان سرایت پیدا کرده.

جمعه سیاه در دبی

آنچه معمول شده، این است که در این روز (که حتی می تواند شامل کل ماه هم بشود) برندها، مراکز و فروشگاه های مختلف روی اجناس و خدمات خود تا مقدار زیادی تخفیف قائل می شوند. خرید در دبی نیز همواره یک موضوع جذاب برای مردم ایران و جهان بوده است. ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله به جمعه سیاه در دبی بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

خرید در دبی چشم انتظار تخفیف های فوق العاده!

زمانی که به جمعه سیاه در دبی می رسیم، تخفیف ها غوغا می کنند و خریداران در این روز برای کسب بیشترین سود، به صف می شوند! 63% از افراد ساکن دبی در جامعه آماری، گفته اند که قصد دارند تا در جمعه سیاه به خرید بروند. این آمار مشابه آن چیزی است که 5 سال پیش در ایالات متحده یا انگلیس رخ داده بود.

از طرفی، اعداد و ارقام دیگری از حضور مشتریان در جمعه سیاه وجود دارد؛ معمولا جمعه سیاه در دبی با فروش لوازم خانگی و وسایل الکترونیک ارتباط تنگاتنگی دارد و این اقلام آمار بیشترین فروش را در این روز به خود اختصاص داده اند.

6% شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که قصد دارند در جمعه سیاه به صورت اقساطی خرید کنند. 30% هم اعلام کرده اند که آنقدر درآمد دارند تا بتوانند در این روز یک خرید بزرگ را پشت سر بگذارند!

جمعه سیاه فرصتی برای خرید عیدی!

جمعه سیاه یک حرکت نمادین برای استقبال از سال نوی میلادی است و به همین علت، بازار خرید در دبی به قصد هدیه دادن، سوغاتی بردن و مهم تر از همه، عیدی دادن داغ می شود. 19% مصرف کنندگان اعلام کرده اند که دقیقا برای خرید عیدی روز جمعه سیاه در دبی به فروشگاه ها می روند. برای خرید در دبی می توانید به مراکز خرید مختلفی مراجعه کنید که در مقاله مراکز خرید دبی تعدادی از بهترین مراکز خرید را در دبی معرفی کرده ایم.

تخفیف های تقلبی خریداران را نمی ترساند!

با وجود این که گزارشات زیادی در مورد تخفیف های غیر واقعی به هنگام خرید در دبی وجود دارد، اما مشتریان هنگام خرید کوچکترین شکی به خود راه نمی دهند. 85% پاسخ دهندگان درمورد این موضوع گفته اند که می توانند تخفیف های واقعی را از تخفیف های تقلبی جمعه سیاه در دبی را تشخیص بدهند.

البته 15% باقی درباره خرید در دبی طی این روز چندان خوش بین نبودند و این مطلب را عنوان کردند که تخفیف ها در این روز غیر واقعی هستند و عملا ارزش ندارند تا افراد به خرید تشویق شوند. جالب است بدانید طبق آمار، سال گذشته میانگین تخفیف ها برای محصولات قابل خرید در دبی در جمعه سیاه 45% بوده است.

خریداران در جمعه سیاه چه کسانی هستند؟

نتیجه نظرسنجی ها نشان داده است که در این روز، مردان بیش از زنان خرید می کنند. با توجه به آمار سال گذشته میانگین سنی افرادی که در این رخداد شرکت کرده بودند، در دبی بین 55 تا 45 و 34 تا 25 سال بوده است. همچنین، خریدها بیشتر از طریق گوشی های موبایل اجرا شده تا صفحه دسکتاپ.

حقایق جالبی که درمورد نمی دانید!

در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که احتمالا تا به حال درمورد دبی نمی دانستید. با خبرنگاران همراه باشید:

شاید فقط یک اماراتی را ببینید!

واقعیت این است که اماراتی ها سعی می کنند دور از گردشگران باشند، درنتیجه ممکن است تعداد زیادی از آن ها را در اطرافتان مشاهده نکنید. از این گذشته تعداد مهاجران در دبی آنقدر زیاد است که به ازای هر اماراتی 6 مهاجر وجود دارد! بنابراین طی خرید جمعه سیاه در دبی، کاملا طبیعی است که بیشتر جمعیت را در واقع هندی ها، بنگلادشی ها، پاکستانی ها و دیگر ملیت ها تشکیل داده باشند.

دبی، شهر آسمان خراش ها

در دبی، بیش از 1344 آسمان خراش کامل شده دارد. ساختمان هایی که عملا قابل بهره برداری هستند. در مقام مقایسه، هنگ کنگ 6606 آسمان خراش و نیویورک 6180 آسمان خراش دارد. دبی، همچنین خانه برج خلیفه بلندترین برج در جهان (با ارتفاع 828 متر) است. در سال 2006 یک چهارم جرثقیل های جهان در بخش های ساختمان سازی دبی فعال بودند! هرچند که آمار عجیب از سال 2008 رو به کاهش گذاشته است.

ماشین های پلیس دبی، یک حماسه ملی!

اگر در روز جمعه سیاه در دبی با ماشین های آخرین مدل پلیس روبرو شدید، هیچ تعجب نکنید! با وجود ماشین های فوق العاده و سریعی که در ناوگان پلیس دبی وجود دارد، کمتر کسی به خود جرات می دهد تا در خیابان های این شهر تخلف کند. اگر احیانا خلافکاری قصد داشته باشد تا با خودرو فرار کند، طولی نمی کشد که باید با علامت پلیس هایی سوار بر لامبورگینی، فراری و بنتلی از سرعت خود کم کند و متوقف شود!

اماراتی ها ثروتمند اما فراموشکارند!

اگر در مورد فراموشکار بودن این مردم ثروتمند شک دارید، اجازه بدهید مثال هایی برایتان بیاوریم:

در سال 2015، یک مسافر در توالت فرودگاه دبی 35 هزار پوند پول نقد را جا گذاشت! البته این مبلغ بعدا به او بازگردانده شد. همچنین در سال 2016 طی 4 ماهه اول سال، 9 هزار پوند پول نقد در صندوق مبالغ گمشده این فرودگاه ثبت شد. اگر فکر می کنید آمار گمشده های ارزشمند اماراتی ها به اینجا ختم می شود، در اشتباه هستید!

برطبق آنچه پلیس دبی منتشر کرده است، دو حلقه با جواهرات الماس به ارزش 33 هزار و 400 پوند در فرودگاه پیدا و تحویل مامورین شد. در سال 2016 نیز یک راننده تاکسی در ماشینش شمش طلایی به ارزش 480 هزار پوند پیدا کرد که بعدا به صاحبش تحویل داده شد.

در این مقاله ما به خرید در دبی طی روز شگفت انگیز تخفیف ها در جهان یا همان جمعه سیاه پرداختیم. از آمار عجیب خرید در این روز گفتیم و در ادامه به بیان نکات جالبی پرداختیم که احتمالا درمورد دبی نمی دانستید. شما هم در بلک فرایدی قصد خرید دارید؟ به خرید آنلاین تمایل دارید یا حضوری؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 538

به "جمعه سیاه در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعه سیاه در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید