خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد

به گزارش ایران عکس، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان البرز با حضور در دانشگاه خوارزمی، خانه خلاق و نوآوری و مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه دانشگاه ها مبدا شکل گیری شرکت های دانش بنیان و خلاق هستند، گفت: ادبیات جدیدی وارد اکوسیستم دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور شده است که بر مبنای آن، پژوهش و دانش به خلق محصول و برطرف نیازی از جامعه منتهی می گردد. مراکز رشد و نوآوری و خانه های خلاق و نوآوری مبدا به واقعیت پیوستن این ادبیات هستند و با ریل گذاری برای تبدیل ایده های نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان خود به سوی محصول یا خدمت؛ این فرایند را تحقق می بخشند.

ستاری با بیان اینکه از شکل گیری اکوسیستم خلاقیت، نوآوری و فناوری در دانشگاه ها حمایت می کنیم، ادامه داد: استان البرز یکی از قطب های فناوری و نوآوری در کشور است و دانشگاه های این استان از جمله خوارزمی؛ اندوخته ارزشمندی از سرمایه های انسانی را در خود جای داده اند که به یاری ایجاد زیرساخت هایی، چون خانه های خلاق و نوآوری شکوفا می شوند و در راستا رشد و رونق اقتصاد دانش بنیان کشور گام برمی دارند.

35 محصول خلاق

ستاری از محصولات و خدمات شرکت های خلاق مستقر در این خانه بازدید کرد و با بنیانگذاران و توسعه دهندگان این محصولات به مصاحبه نشست.

35 محصول خلاق که حاصل کوشش 43 شرکت خلاق و فرهنگی است با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد. این خانه خلاق و نوآوری در بستر دانشگاه خوارزمی زمینه فراوری و تجاری سازی محصولاتی در حوزه های سلامت، گردشگری، تفریح، فناوری های شناختی، اطلاعات وارتباطات را فراهم نموده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان البرز با حضور در شهرک صنعتی بهارستان؛ ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر، از خطوط فراوری محصولات ایران ساخت زیست فناوری، سلولی و مولکولی و اپتیک و فوتونیک، رونمایی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2012

به "خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید