خطر انحلال بیخ گوش استقلال!

به گزارش ایران عکس، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیست و سوم اقدام به تدوین دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه کردند تا به واسطه اش بتوانند هزینه های فوتبال را کنترل نمایند. بر اساس اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال، یکی از دلایلی که باعث تنظیم چنین دستورالعمل هایی در لیگ سال جاری شد، مشکل باشگاه ها در اخذ مجوز حرفه بوده است.

خطر انحلال بیخ گوش استقلال!

کشورهای مختلف آسیایی، قوانین خاصی درباره باشگاه هایی که مجوز حرفه ای اخذ نمی نمایند، در نظر می گیرند. حالا منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مجوز حرفه ای یکی از دلایل وضع دستورالعمل سقف بودجه است، گفت: AFC هر سال با توجه به اینکه لیگ برتر ایران حرفه ای است، معیارهای سخت تری اعمال می نماید. برای مثال اگر باشگاهی سه دوره نتواند مجوز ملی یا حرفه ای بگیرد، قاعدتا نباید در لیگ برتر فعالیت کند. قانون تجارت هم همین را می گوید. ماده 141 قانون تجارت می گوید که اگر شرکتی در سه دوره مستمر زیان ده باشد، هر یک از سهام داران می توانند تقاضای انحلال نمایند. این منطق تجاری ماجراست و باشگاه ها هم در قالب یک شرکت تجاری فعالیت می نمایند.

در حال حاضر فقط 6 باشگاه لیگ فزونی سپاهان، گل گهر، تراکتور، پرسپولیس، نساجی و فولاد توانسته اند مجوز حرفه ای بگیرند و باقی باشگاه ها دو دوره است که مجوز حرفه ای نگرفته اند. در بین 10 باشگاهی که دو دوره متوالی مجوز حرفه ای نگرفته اند، استقلال مطرح ترین باشگاه است.

البته فدراسیون فوتبال هنوز چنین موضوعی را به صورت رسمی اعلام نکرده پس باید منتظر ماند و دید که صحبت های نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به صورت قانون درآمده است یا خیر؟

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2277

به "خطر انحلال بیخ گوش استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر انحلال بیخ گوش استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید