درخواست چین برای یمن

به گزارش ایران عکس، ایسنا نوشت: نماینده چین در سازمان ملل امروز (چهارشنبه) خواهان سرانجام دادن به اقدامات متجاوزانه در یمن و حل و فصل سیاسی بحران این کشور شد.

درخواست چین برای یمن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رسمی چین شینهوا، ژانگ جون، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل گفت، شرایط فعلی یمن مناسب نیست و جامعه بین الملل باید کوشش خود را برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور بیشتر کند.

وی در شورای امنیت گفت، چین از کوشش ها برای حل بحران یمن به وسیله برقراری آتش بس در سطح ملی، اقدامات مالی و انسانی و مذاکرات سیاسی فراگیر حمایت می نماید. طرف های درگیر باید خشونت را کنار گذاشته و شرایط امنیتی را بهبود ببخشند.

جون ادامه داد، بین ماههای آوریل تا مه در شمال یمن آتش بس برقرار شد و این نشان می دهد تا زمانی که اراده سیاسی وجود داشته باشد برقراری آتش بس و توقف خشونت غیر ممکن نیست اما تشدید اقدامات خصمانه میان طرف های درگیر در شمال و جنوب یمن به ایجاد ناامنی منجر شد و چین بابت این مساله نگران است.

نماینده چین بار دیگر تاکید نمود، با راه چاره نظامی هیچ مسئله ای حل نمی گردد تنها جنگ و رنج مردم طولانی خواهد شد. چین از همه طرف های ذیربط می خواهد به درخواست دبیرکل سازمان ملل و مارتین گریفیث، نماینده ویژه او در یمن پاسخ داده و فورا تمامی اقدامات متجاوزانه را کنار بگذارند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1141

به "درخواست چین برای یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین برای یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید