دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی ها

به گزارش ایران عکس، مجله مهر: پس از آتش سوزی گسترده در جنگل های اندونزی، مسوولین کشور مالزی نیم میلیون ماسک صورت را به ساکنان شهرهای مجاور با کشور اندوزی توزیع کردند. ظاهرا آتش سوزی های گسترده در اندونزی سبب شده دود غلیظی به کشورهای همسایه روانه گردد.

دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی ها

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در هفته های اخیر آتش سوزی شدید جنگلی در مناطق سوماترا و کالیمانتان کشور اندونزی اتفاق افتاده است. بنا بر اعلام مقامات این کشور، تا کنون، بیش از 930،000 هکتار (حدود 2.3 میلیون هکتار) از جنگل ها سوخته، صدها نفر از ساکنان این مناطق تخلیه و بیش از 9000 آتش نشان برای نبرد با شعله های آتش مستقر شده اند.

کشور سنگاپور و مالزی نیز در نزدیکی این جنگلها هستند که حالا با گسترش اتش سوزی، در دو هفته اخیر این دو کشور در حالت فوق العاده قرار گرفته و کیفیت هوا به سطح ناسالم رسیده است و 409 مدرسه قبل از شروع اولین روز از سال تحصیلی خود تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

گفته می گردد این آتش سوزی توسط کشاورزان با استفاده از تکنیک های برش و آتش زدن برای پاکسازی زمین های زراعی شان ایجاد شده است. دقیقا همان روشی که تابستان سال جاری منجر به آتش سوزی غیرقابل کنترل در آمازون برزیل شد.

تصاویر روزهای گذشته نشان می دهد برجهای دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی از دود خاکستری پوشانده شده اند. رسانه های محلی گزارش دادند که بسیاری از ساکنان ماسک صورت خود را پوشیده اند و در خانه های خود مانده اند.

ظاهرا این آتش سوزی ها موضوع جدیدی نیست، اما پایدار است. سالها است که آتش سوزی در سوماترا باعث شده که مردم اندونزی، سنگاپور و مالزی زیر دود خفه شوند. در برخی مواقع، API در اندونزی به عدد 1000 میرسد که دید را به زیر 100 متر کاهش میدهد.

مقامات اندونزی سعی نموده اند جلوی آتش سوزی را بگیرند که البته تا این لحظه پیروز نبوده اند. با این حال به دنبال مسبب اصلی این حادثه هستند و اعلام نموده اند افراد مسئول در این اتفاق تا 10 میلیارد روپیه (700،000 دلار آمریکا) جریمه خواهند شد و تا 10 سال به حبس نیز محکوم می شوند.

چندی پیش رئیس جمهور اندونزی، جوکو ویدو، با تأیید تأثیرات این دود بر سنگاپور و مالزی گفته است که از این آتش سوزی احساس خجالت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 405

به "دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید