سقف اتاق های خانه تاریخی مقدم در کاشان برای سومین بار فرو ریخت

به گزارش ایران عکس، سقف اتاق های خانه ثبتی و تاریخی مقدم به دلیل بی توجهی ها به قوانین میراث فرهنگی و انجام فعالیت های عمرانی در احداث پارکینگ تجاری چارسو توسط شهرداری کاشان، فرو ریخت.

سقف اتاق های خانه تاریخی مقدم در کاشان برای سومین بار فرو ریخت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

ریزش سقف اتاق های خانه تاریخی مقدم کاشان در حالی صورت گرفت که به دلیل عدم ارسال نقشه ها و مقام سازی این اثر ارزشمند قاجاری انجام هرگونه عملیات ساخت وساز در پارکینگ تجاری چارسو با دستور قضایی متوقف شده بود ولی اقدامات عمرانی برای احداث این پروژه موجب ریزش سقف اتاق های این خانه ثبت شده در فهرست میراث ملی شد.

ناصر طاهری، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در یازدهم آذرماه در مصاحبه با خبرگزاری فارس یادآور شده بود هنوز طرح معماری در مورد پروژه ساختمانی پارکینگ تجاری چارسو در خیابان باب الحوائج کاشان، از سوی میراث فرهنگی تایید نشده و به همین دلیل، طبق دستور قضایی و از نظر ما این پروژه متوقف است؛ مگر آنکه شهرداری بخواهد خلاف قانون و مخفیانه عملیات خود را ادامه دهد.

در ماه های گذشته بر اساس مکاتبات میراث فرهنگی و شهرداری کاشان هشدارهای لازم برای جلوگیری از تخریب های بیشتر این خانه تاریخی به مدیران شهری داده شده بود و با وجود صدور احکام قضایی عملیات ساخت و ساز آن ادامه پیدا نموده بود که مسوولان قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی باید این موضوع را آنالیز نمایند که چرا هیچ توجهی به قانون و مقررات میراث فرهنگی نمی گردد.

لازم به ذکر است که در یک سال گذشته به دلیل عملیات ساخت وساز پارکینگ تجاری چارسو در خیابان باب الحوائج در مجاورت بازار توسط شهرداری کاشان خانه تاریخی و ارزشمند دو مرتبه تخریب و آسیب دیده بود و فعالان میراث فرهنگی و رسانه ها با انتشار اخبار و گزارشها از نبود فرآیندهای قانونی و کارشناسی در احداث این پروژه عمرانی به این موضوع پرداخته بودند.

منبع: چمدان
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 630

به "سقف اتاق های خانه تاریخی مقدم در کاشان برای سومین بار فرو ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف اتاق های خانه تاریخی مقدم در کاشان برای سومین بار فرو ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید