سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت پنجم): اژدهایان

به گزارش ایران عکس، نه، من نمی خواهم در دنیایی بدون اژدهایان زندگی کنم، همان طور که نمی خواهم در دنیایی بدون جادو زندگی کنم، چون چنین دنیایی فاقد رمز و راز و در نتیجه، دنیایی فاقد ایمان است.

رودهای نقره، دومین جلد از سه گانه آیس ویند دیل؛ اثر آر.ای. سالواتوره

فلس هایی چون فلز، بال هایی چون طوفان و نفسی از جنس مرگ.

سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت پنجم): اژدهایان

اژدهایان جزو نمادین ترین موجودات کل جهان فانتزی هستند، چه برسد به بازی نقش آفرینی ای که نام شان را یدک می کشد. درباره اژدهایان، بیشتر از هر هیولا و موجود دیگری در دی انددی محتوا نوشته شده است و مقوله مربوط به آن ها آنقدر گسترده است که می توان یک سری مقالات جدا درباره اژدهایان دی انددی نوشت.

با توجه به این که رسم این سری مقالات بر این است که در هر مقاله یک مبحث به طور کامل، هرچند خلاصه شرح داده گردد، در این مطلب به تعدادی از دگرگونی های اژدهایان در جهانی دی انددی نگاهی می اندازیم. با این که شاید تعداد این دگرگونی ها زیاد به نظر برسد، ولی دقت داشته باشید که همچنان تعداد به مراتب بیشتری مورد اشاره قرار نگرفته اند.

تاریخچه انتشار اژدهایان

اژدهایان برای اولین بار در اولین ویرایش دی انددی در سال 1974 حضور پیدا کردند و از همان ابتدا 6 دگرگونی مختلف داشتند:

  • سفید
  • سیاه
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • طلایی

در مکمل گری هاوک (Greyhawk) چند دگرگونی دیگر نیز اضافه شد:

  • برنجی
  • مسی
  • برنزی
  • نقره ای

بعلاوه در این مکمل اطلاعاتی درباره پادشاه اژدهایان خنثی (Neutral) و قانون مدار (Lawful) با نام باهاموت (Bahamut) پلاتینومی و ملکه اژدهایان آشوب گرا (Chaotic) با نام تیامات (Tiamat) رنگی داده شد.

(شرح مترجم: قانون مدار، خنثی و آشوب گرا نام سه گرایش اخلاقی است که جهت گیری اخلاقی شخصیت های جهانی دی انددی را مشخص می نماید.)

انواع مختلف اژدهایان که به آن ها اشاره شد، تا سال ها در فرهنگ های هیولاشناسی و مکمل های دی انددی حضور پیدا کردند، ولی بعداً انواع دیگری نیز به آن ها اضافه شد. در کتاب دیوها (Fiend Folio)، انتشاریافته در سال 1981، این انواع نو اضافه شدند:

  • اژدهای شرقی (Oriental Dragons)
  • اژدهای زمینی (Earth Dragon)
  • اژدهای دریایی (Sea Dragon)
  • اژدهای حلقه شده (Coiled Dragon)
  • اژدهای روحانی (Spirit Dragon)
  • اژدهای آسمانی (Celestial Dragon)
  • اژدهای کپور (Carp Dragon)

در فرهنگ هیولاشناسی 2 برای ویرایش نخست دی انددی انواع دیگری اضافه شد:

  • اژدهای ابری (Cloud Dragon)
  • اژدهای فیری (Faerie Dragon)
  • اژدهای سایه (Shadow Dragon)

دانش نامه قوانین (Rules Cyclopedia)، انتشاریافته در سال 1991، اژدهایان جواهری را افزود. نام آن ها به شرح زیر است:

  • اژدهای کریستالی (Crystal Dragon)
  • اژدهای یشمی (Jade Dragon)
  • اژدهای یاقوت کبود (Sapphire Dragon)
  • اژدهای یاقوت سرخ (Ruby Dragon)
  • اژدهای کهربایی (Amber Dragon)

در کتاب های دیگر نیز اژدهایان دیگری به لیست اضافه شدند: از اژدهای خورشید و ماه گرفته تا اژدهای جیوه ای و آدامانتیومی. به طور خلاصه اگر ماده ای در جهان وجود دارد، احتمالاً در جهانی دی انددی اژدهایی بر پایه آن ماده نیز وجود دارد.

برای نوشتن این مقاله، منبع اصلی من محتوای منتشرشده برای ویرایش پنجم دی انددی است، چون محدود کردن مقیاس مقاله به ویرایش پنجم علاوه بر قابل کنترل نگه داشتن تعداد اژدهایانی که قرار است به آن ها بپردازیم، به من اجازه می دهد اژدهایانی را معرفی کنم که همچنان به درد بازیکن های دی انددی می خورند.

ویژگی های اصلی اژدهایان

همه اژدهایان نقاط اشتراک یکسان ندارند، ولی بیشترشان یک سری ویژگی دارند که با انواع دیگر مشترک است. این ویژگی ها همان هایی هستند که از یک اژدها انتظار دارید: موجود خزنده ای که بدنش از فلس پوشیده شده، بال دارد، جثه اش درشت است، از هوش بالایی برخوردار است و می تواند حرف بزند.

اژدهایان می توانند از دهان خود عنصر یا نیرویی را که به نوع شان ارتباط دارد خارج نمایند.

اژدهایان بر این باورند که نسبت به بیشتر موجودات زنده دیگر برتر هستند.

معمولاً هرچه سن اژدهایان بیشتر می گردد، جثه یشان بزرگ تر و قدرت شان بیشتر می گردد و طول عمر آن ها صدها سال است. باستانی ترین اژدهایان معمولاً تجربه زیادی در اجرای طلسم های جادویی دارند.

جالب ترین نکته درباره اژدهایان تفاوت های بین انواع مختلف شان است، بنابراین اجازه دهید به این موضوع بپردازیم.

رایج ترین خانواده اژدهایان، اژدهایان رنگی (Chromatic Dragons) و اژدهایان فلزی (Metallic Dragons) هستند. هرکدام از اژدهایان رنگی با یک رنگ و عنصر طبیعی خاص شناخته می گردد و هرکدام از اژدهایان فلزی نیز با فلزی متفاوت شناخته می گردد.

اژدهایان رنگی

بحث را با اژدهایان رنگی آغاز می کنیم. در ادامه بعضی از آن ها معرفی گردیده اند:

  • اژدهای قرمز؛ عنصر مربوط به آن: آتش
  • اژدهای آبی؛ عنصر مربوط به آن: رعد و برق
  • اژدهای سبز؛ عنصر مربوط به آن: زهر
  • اژدهای سیاه؛ عنصر مربوط به آن: اسید
  • اژدهای سفید؛ عنصر مربوط به آن: یخ

همه اژدهایان رنگی به عنوان موجوداتی پلید شناخته می شوند و علاقه ای به یاری به موجودات پست تر از خود ندارند. بزر گ ترین اژدهای رنگی، تیامات، اژدهای پنج سر پلید است.

اژدهایان قرمز

اژدهایان قرمز رایج ترین نوع اژدها هستند، چون علاقه زیادی دارند تا خزانه گنج های خود را به طور دائم توسعه دهند و بسیار مادی گرا و خودبین هستند. بعلاوه آن ها قادرند نفسی آتشین از دهان خود خارج نمایند.

اژدهایان قرمز ترجیح می دهند لانه خود را روی نواحی مرتفع - خصوصاً نواحی کوهستانی - بسازند و به شدت نسبت به حفظ قلمروی خود حساس اند، برای همین تمامی موجودات ساکن در ناحیه خواهند دانست که اژدهای قرمز لانه اش را نزدیک به آن ها ساخته است. این اژدهایان به طور خاص عاشق مکان هایی هستند که فعالیت های آتش فشانی و زمین گرمایی در آن ها جریان داشته باشد، چون چنین مکان هایی نه تنها به اژدها آرامش می دهند، بلکه از ورود افراد مزاحم نیز جلوگیری می نمایند.

وقتی اژدهای قرمز از لانه اش خارج می گردد، معمولاً تمایل دارد بالای کوهی برود و طوری که انگار روی مسندی بلندپایه ایستاده، جهان را زیر نظر بگیرد.

اژدهایان قرمز بر این باورند که تیامات آن ها را برگزیده تا به نمایندگی از او به جهان حکم فرمایی نمایند؛ آن ها اعتقاد دارند که همه موجودات زنده تحت فرمان آن ها قرار دارند و دائماً با اژدهایان قرمز دیگر برای دستیابی به ثروت و کنترل رقابت می نمایند.

اژدهای قرمز معمولاً یک سری موجود انسان گونه را که از اراده قوی برخوردار نباشند، تحت کنترل می گیرد تا کارهای جزئی اش - مثل جاسوسی کردن و پیام فرستادن - را انجام دهند. اگر خواسته های آن ها برآورده نگردد، ممکن است یک دهکده را به آتش بکشند.

اژدهایان قرمز به بی اعصاب بودن معروف اند و معمولاً موجوداتی که به این اژدهایان خدمت می نمایند، همواره در ترس از زنده زنده سوزانده شدن به سر می برند.

همان طور که گفته شد، اژدهایان قرمز برای خزانه گنج های خود ارزش زیادی قائل اند و همواره در کوشش اند تا آن را توسعه دهند. قوه هوش و تمرکز آن ها آنقدر بالاست که از موقعیت و ارزش اقتصادی تک تک اشیاء داخل خزانه یشان باخبر هستند و حتی اگر یک سکه سر جایش نباشد، از کوره در می فرایند و تا دزدش را پیدا ننمایند، آرام نمی گیرند.

به طور کلی، اگر با ناماگ (Smaug) در هابیت آشنایی دارید، اژدهایان قرمز بسیار به او شبیه هستند.

اژدهایان آبی

بر فراز بیابان ها، جلگه های خشک و باتلاق های پر از صخره، اژدهایان آبی حکم فرمایی می نمایند. اژدهایان آبی نیز مثل اژدهایان قرمز خودبین اند، به حفظ قلمروی خود حساس اند و از مرض نارسیسیسم رنج می برند. آن ها لانه های خود را زیر زمین می سازند و با استفاده از صاعقه خود صخره ها را حفر می نمایند تا از دل آن ها خانه ای برای خود بسازند.

از خانه خود، آن ها به بیرون پرواز می نمایند و هر از گاهی کاروان هایی را که مشغول رفت وآمد در زمین شان هستند غارت می نمایند. گاهی هم به سکونت گاه های کوچک و دام های اطراف لانه یشان دستبرد می زنند.

وقتی اژدهایان آبی مشغول شکار هستند، بدن خود را زیر شن فرو می برند و به طعمه ّهای از همه جا بی خبر شبیخون می زنند، ولی به هنگام مبارزه، آن ها ترجیح می دهند فاصله خود را با دشمن حفظ نمایند و از فاصله دور طوفانی از صاعقه را به سمت دشمن بفرستند و حتی اگر لازم باشد مبارزه را تا روزها طول بدهند.

اژدهایان آبی معمولاً افراد را گول می زنند تا تحت خدمت خود دربیاورند. هدف شان هم از این کار صرفاً ثابت کردن فزونی خود است. برخلاف اژدهایان قرمز که به طور خالص سنگدل اند، آن ها بیشتر رفتاری تمسخرآمیز و فریبنده دارند و به خدمت گزاران خود پاداش زیادی می دهند.

اژدهایان آبی نیز خزانه های گنج دارند، ولی آن ها علاقه خاصی به جواهرات دارند، خصوصاً یاقوت کبود (Sapphire)، چون یاقوت کبود آبی است و آبی هم باوقارترین و زیباترین رنگ هاست.

البته افراد کمی پیروز می شوند لانه اژدهایان آبی را ببینند، حتی شاید این افتخار نصیب باوفاترین خدمت گزاران شان نیز نگردد. اگر هم گروهی از دشمنان به لانه آن ها تجاوز نمایند، حاضرند تا کل لانه را روی سرشان خراب نمایند.

اژدهایان سبز

در جنگل های جهان، اژدهایان سبز زندگی می نمایند. اژدهایان سبز زیرک ترین و خیانت کارترین اژدهایان هستند. اژدهایان سبز سکه ها و جواهرات را انبار نمی نمایند؛ چیزی که آن ها برایش ارزش قائلند افرادی هستند که فاسد نموده اند.

قهرمان به نام سرزمینی که از عرش به فرش سقوط نموده و به خدمت گزاری اژدهای سبز درآمده است، جزو باارزش ترین متعلقات این نوع اژدهاست.

دروغ گویی و نارو زدن جزو ویژگی های جدایی ناپذیر اژدهایان سبز هستند و با این که این احتمال وجود دارد که این اژدهایان صرفاً ماجراجویی را که در حال پرسه زدن در جنگل شان هستند درسته قورت دهند، این احتمال نیز وجود دارد که رشوه ای از ماجراجو دریافت نمایند تا به او اجازه گذری امن بدهند… و بعد او را درسته قورت دهند.

با این حال، اژدهایان سبز همواره در پی افرادی هستند که بتوانند ارزشمند بودن خود را ثابت نمایند. پس از یافتن چنین فردی، با توسل به عمیق ترین خواسته های این افراد آن ها را گول می زنند تا به خدمت خود دربیاورند.

آن ها معمولاً لانه خود را در قلب جنگل، داخل غاری که در دل یک صخره یا دامنه تپه حفر شده می سازند. ناحیه کنار لانه ی آن ها به هزارتویی از درخت ها و گیاهان تبدیل می گردد و مهی غلیظ فضای اطراف آن را احاطه می نماید.

با این که آن ها ترجیح می دهند موجودات هوشمند را فریب دهند، ولی توانایی این را هم دارند تا هم موجودات انسان گونه و هم حیوانات را با نفس سمی شان بکشند.

به اژدهایان سبز هیچ گاه نباید اعتماد کنید، خصوصاً اگر الف هستید. الف ها طعمه موردعلاقه آن ها هستند.

اژدهایان سیاه

اژدهایان سیاه پلیدترین و بی رحم ترین نوع اژدها هستند. آن ها خانه خود را در مرداب های متراکم و گاهی هم ویرانه های قلمروهای پادشاهی سقوط نموده می سازند.

عصاره حیات اژدهای سیاه ترس، درد و وحشی گری است. این اژدها از مشاهده التماس های طعمه اش پیش از قورت دادن او لذت می برد. اژدهای سیاه می تواند با نفسش دشمنانش را آغشته به اسید سوزان کند.

برخلاف اژدهایان دیگر که فقط در صورتی به بقیه اژدهایان حمله می نمایند که برایشان تهدیدی ایجاد گردد، اژدهایان سیاه تمام کوشش شان را می نمایند تا اژدهایان ضعیف تر را بکشند. البته اگر اژدهایی قوی تر آن ها را تهدید کند، به سرعت لانه یشان را ترک خواهند کرد و دنبال خانه ای نو خواهند گشت.

نزدیک به اژدهایان سیاه، اغلب می توان کوبولدها (Kobolds) و انسان های خزنده نما (Lizard Folk) را پیدا کرد. این موجودات اژدهایان سیاه را می پرستند و هر طعمه ای را که بتوانند گیر بیاورند، به عنوان قربانی نزد آن ها می آورند. اژدهایان سیاه به گنج هم علاقه دارند، ولی به طور خاص به گنج هایی که از تمدن ها و قلمروهای پادشاهی سقوط نموده به دست آمده باشند علاقه دارند. آن ها به این گنج ها به چشم مدرکی دال بر فزونی خود نگاه می نمایند؛ چون این گنج ها به آن ّها نشان می دهد عمرشان از بعضی تمدن ها بیشتر بوده است.

لانه آن ها معمولاً در غارهای سیل زده و آب گرفته ساخته می گردد و پر از استخوان ها و اجساد آغشته به اسید است.

اژدهایان سفید

در آخر می رسیم به اژدهایان سفید، کوچک ترین و مهلک ترین نوع بین اژدهایان رنگی.

اژدهایان سفید به سرما علاقه دارند و خانه یشان معمولاً در توندراهای قطبی یا کوهستان های یخی واقع شده است. آن ها حافظه خوبی دارند، ولی معمولاً تنها عامل انگیزه بخش به آن ها گرسنگی و طمع است و هیچ آمال و آرزوی بزرگی ندارند.

اژدهای سفید عمدتاً با استفاده از نفس یخی اش قربانی هایش را شکار می نماید و اغلب با نفس یخی خود طعمه هایش را منجمد می نماید و آن ها را در یخ یا برف می پوشاند تا بعداً آن ها را بخورد.

این اژدها گاهی بزرگ ترین دشمنان خود را به عنوان یادگاری نزد خود نگه می دارد و هر از گاهی به قصد لذت به جسد منجمدشده یشان نگاه می نماید.

اژدهای سفید به هرکس یا هرچیز که به لانه اش نزدیک گردد حمله می نماید. تنها موجوداتی که می توانند به این اژدهایان خدمت نمایند موجودات انسان گونه باهوشی هستند که بتوانند به نحوی خشم شان را خنثی نمایند؛ یا شاید هم کوبولدهایی که به اژدها به چشم خدا نگاه می نمایند و برایشان مهم نیست که گاه به گاه بعضی از اعضایشان به دست این اژدها کشته گردد.

البته سابقه داشته که بعضی موجودات قدرتمند، مثل غول های یخی (Frost Giant) اژدهای سفید را شکست دهند و آن را مجبور نمایند به آن ها خدمت کند.

اژدهایان سفید هر گنجی را که آن ها را یاد یخ بیندازد - مثل الماس - انبار می نمایند و گنج آن ها معمولاً از لایه ضخیمی از یخ پوشیده شده است و ساعت ها طول می کشد تا دزدها بتوانند این لایه یخی ضخیم را از بین ببرند. حضور اژدهای سفید نیز به خودی خود باعث می گردد این لایه بسیار سردتر از هوای بیرون باشد و برای همین بیرون آوردنش سخت تر گردد.

اژدهایان فلزی

همان طور که اشاره شد، اژدهایان فلزی یکی دیگر از خانواده های رایج اژدهایان هستند. این اژدهایان عمدتاً موجودات شرافت مند و خوش قلبی هستند که شباهت های زیادی با اژدهایان رنگی دارند، ولی برخلاف آن ها، تعامل آن ها با ماجراجویی که گذرش به آن ها افتاده به مراتب خوشایندتر است.

این اژدهایان نیز گنج جمع می نمایند و خزانه دارند، ولی در کنارش آن ها در جهان به جستجوی یادگاری های (Relic) بدون صاحبی نیز می پردازند که یا جالب هستند یا خطرناک. هدف آن ها این است که از این یادگاری ها برای محافظت موجودات دیگر در برابر آسیب استفاده نمایند.

اگر کسی بتواند اژدهای فلزی را متقاعد کند که برای هدفی مثبت به این یادگاری ها احتیاج دارد، می تواند آن را از خزانه یشان بردارد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب اژدهایان فلزی این است که توانایی تغییر شکل به موجودی انسان گونه یا حیوان گونه را دارند و برای همین می توانند بدون مشکل به جهان متمدن وارد شوند. البته بعضی از اژدهایان فلزی از این قابلیت استفاده نمی نمایند و ترجیح می دهند در انزوا باقی بمانند، ولی بسیاری از این اژدهایان تمایل دارند تا در شهرها گردش نمایند و از فرهنگ و غذای موجودات متمدن بهره بجویند.

باهاموت، پادشاه اژدهایان فلزی، اغلب با ظاهری انسانی در جهان پرسه می زند. او همراه با خود هفت قناری طلایی دارد که هرکدام یک اژدهای طلایی است که تغییر شکل داده است.

اژدهایان برنجی

اژدهایان برنجی (Brass Dragons) هوادار نواحی گرم و شرجی هستند. از این نظر آن ها با اژدهایان آبی سر ستیز دارند، چون این اژدهایان نیز به سکونت در نواحی مشابه علاقه مند هستند.

اژدهایان برنجی با فاصله زیاد حراف ترین نوع اژدها هستند و با هر موجود هوشمندی که گذرش به گذر آن ها بیفتد، سر صحبت باز خواهند کرد. اگر این اژدها به شخصی برخورد کند که سعی کند بدون حرف زدن با او از حضورش مرخص گردد، آنقدر او را دنبال می نماید تا او بالاخره حاضر به تبادل نظر گردد. این مسئله آنقدر برای اژدهای برنجی اهمیت دارد که با نفس خود این شخص را به خواب فرو می برد؛ وقتی او بیدار گردد، می بیند که اژدهای برنجی او را زیر پیکرش گیر انداخته تا این دو بالاخره بتوانند حرف بزنند.

اژدهایان برنجی دوست دارند با هدف کسب اطلاعات نو حرف بزنند و گاهی هم در ازای در اختیار قرار دادن این اطلاعات، اشیاء قیمتی برای افزودن به خزانه یشان دریافت می نمایند. آن ها اغلب دنبال آیتم های جادویی ای می فرایند که به آن ها اجازه می دهد با موجودی نو صحبت نمایند: مثل چراغ جادویی ای که داخل آن غولی گرفتار شده است.

اژدهایان برنجی قوی ترین عضو خانواده اژدهایان نیستند و اغلب برای حمایت دوجانبه با قبایل و سکونت گاه های نزدیک به خود اتحاد برقرار می نمایند.

اژدهایان برنزی

برخلاف اژدهایان برنجی، اژدهایان برنزی (Bronze Dragons) علاقه زیادی به حرف زدن ندارند. آن ها اغلب در نواحی ساحلی زندگی می نمایند و سر تصاحب قلمرو با اژدهایان آبی درگیر می شوند.

اژدهایان برنزی علاقه زیادی به جنگاوری - از هر نوعش - دارند. آن ها اغلب رهبری ارتشی را بر عهده می گیرند و برای هدفی والا و شرافت مندانه راهی جنگ می شوند.

اژدهای برنزی متحدی بسیار قدرتمند برای جناحی خوب است و می تواند حجم بزرگی از صاعقه و نیروهای جادویی را از دهان خود شلیک کند.

اژدهای برنزی در ازای یاری کردن ممکن است اندازه کمی گنج درخواست کند، ولی اگر گروهی که به آن یاری نموده گنجی در اختیار نداشته باشند، حاضر است کتاب های نظامی قدیمی یا حتی شیئی تزئینی که یادگاری از اتحادشان است را هم به عنوان دستمزد بپذیرد.

اژدهایان برنزی وقتی در حال نبرد نباشند، علاقه دارند تا نزدیک لانه یشان در ساحل رفت وآمد کشتی ها را دیدن نمایند. گاهی هم خود را به شکل دلفین ها و مرغ های دریایی درمی آورند تا این صحنه را از نزدیک دیدن نمایند.

اژدهایان مسی

اژدهایان مسی (Copper Dragons) نسبت به همتایان خود متفاوت هستند، از این لحاظ که آن ها معادل خوب اژدهایان سبز هستند. اژدهایان مسی به شوخی کردن و پرسیدن چیستان علاقه دارند و دوست دارند کسانی که با آن ها تعامل برقرار می نمایند نیز به این کارها تمایل داشته باشند.

اژدهای مسی، که عمدتاً بی آزار است، عموماً سعی دارد با جوک، داستان های طنزآمیز یا شوخی های هوشمندانه توجه مخاطب خود را جلب کند. کسانی که از این کارها خوششان نیاید، اژدهای مسی را آزرده خاطر می نمایند. البته توجه نشان ندادن به این شوخی ها به خشونت منجر نمی گردد، ولی بهتر است در این زمینه با این اژدهایان همکاری کرد.

اژدهایان مسی به نقال ها (Bards) علاقه خاصی دارند و گاهی بخشی از لانه خود را تا زمین های مرتفع و نوک تپه ها توسعه می دهند تا بتوانند نقالی را در آن قسمت جا دهند و به صدای موسیقی و هنر قصه گویی آن ها گوش دهند.

خزانه گنج اژدهای مسی عمدتاً از فلزها و سنگ های قیمتی تشکیل شده و یکی از خصوصیات اخلاقی معروف آن ها این است که از گنج خود به شدت محافظت می نمایند.

اگر موجود دیگری نزد اژدها بیاید و دنبال شیء خاصی باشد، این احتمال وجود دارد که اژدهای مسی بگوید که آن را در اختیار ندارد و به جایش جوینده را پی نخود سیاه بفرستد.

اژدهایان نقره ای

اژدهایان نقره ای (Silver Dragons) با فاصله زیاد محبت آمیز ترین رفتار را بین اژدهایان دارند. آن ها فعالانه کوشش می نمایند تا با همه نوع موجود انسان گونه حرف بزنند و رابطه دوستی برقرار نمایند.

اژدهایان نقره ای در زندگی خود پایبند به اخلاقیات هستند و برای همین کارهای خوب انجام می دهند و از آسیب زدن به دیگران پرهیز می نمایند. آن ها تا حد امکان سعی می نمایند درگیر مبارزه نشوند، ولی اگر لازم باشد، از نفس سرد و فلج نماینده خود استفاده می نمایند تا دشمنان را مهار نمایند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد اژدهایان نقره ای این است که با هم متحد می شوند و طایفه ای به وجود می آورند که یادآور مفهوم خانواده است. هرچند که اتحاد آن ها نسبتاً گسسته و شُل است و بسیاری از اژدهایان نقره ای برای مدت طولانی قلمروی اژدهایان را ترک می نمایند تا با شکلی انسان گونه بین موجودات غیراژدها زندگی نمایند.

گاهی پیش می آید که اژدهایان نقره ای سال ها در حالت انسان گونه باقی بمانند، روابط محبت آمیز و رمانتیک تشکیل دهند و حتی به کسانی که اعتماد زیادی به آن ها دارند، شکل واقعی خود را نشان دهند.

در نهایت آن ها دوستان و آشنایان انسان گونه خود را به مدت چند سال ترک می نمایند، گذر زمان از دستشان در می رود و وقتی برمی گردند، می بینند که دوستان و آشنایشان درگذشته اند.

اژدهایان نقره ای اغلب با اژدهایان قرمز درگیر می شوند، چون هردو اژدها علاقه دارند تا لانه خود را در نواحی کوهستانی و مرتفع تشکیل دهند و فلسفه یشان درباره زندگی نیز زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد.

لانه این موجودات اغلب از یادگاری های تاریخی، سکه ها، آثار هنری، جواهرات و حتی تاج وتخت های پادشاهی پر شده است.

اژدهایان طلایی

در آخر می رسیم به اژدهایان طلایی (Gold Dragon)، قدرتمندترین گونه بین اژدهایان فلزی. این اژدهایان بیشتر از هر اژدهای دیگری دغدغه یافتن پلیدی و نابود کردن آن را دارند. آن ها این کار را در حالت انسان گونه خود انجام می دهند و بعد شکل واقعی خود را برملا می نمایند.

آن ها اساساً معادل پالادین ها (Paladin) در جهانی اژدهایان هستند و حتی ترجیح می دهند تا شرورها را به قانون تحویل دهند تا این که خودشان آن ها را نابود نمایند.

اگر لازم نباشد، اژدهایان طلایی درگیر مبارزه نمی شوند و حتی موجودات زنده را به عنوان غذا نمی خورند. اما در مبارزه، قدرت آن ها با اژدهایان قرمز برابری می نماید و قادرند هم آتش و هم گازی تضعیف نماینده را از دهان خود خارج نمایند.

برخلاف اژدهایان دیگر، اژدهایان طلایی برای خود ساختار اجتماعی سفت وسخت مشخص می نمایند و یک اژدها به عنوان رهبر برگزیده می گردد. این رهبر لزوماً به اژدهایان طلایی فرمان صادر نمی نماید، چون اژدهایان طلایی به تنهایی قادرند کار درست را انجام دهند، ولی این رهبرها به عنوان داناترین اژدهای طلایی شناخته می شوند و به هرکس که مشاوره احتیاج داشته باشد، مشاوره ارائه می دهند.

اژدهایان طلایی در زمینه ناحیه جغرافیایی موردعلاقه یشان برای تاسیس لانه ترجیح خاصی ندارند، ولی معمولاً ترجیح می دهند این ناحیه مکانی دورافتاده باشد، چون آن ها هم مثل بیشتر اژدهایان برای حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل هستند.

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردم، تعداد دگرگونی ّها و انوع اژدهایان به مراتب بیشتر از انواعی است که در این مطلب معرفی گردید، ولی این اژدهایان جزو رایج ترین و محبوب ترین انواع هستند و همه یشان در ویرایش پنجم فرهنگ هیولاشناسی مورد اشاره قرار گرفته اند.

جای تعجبی ندارد که اژدهایان سیاه چاله ها و اژدهایان تا این حد گسترده هستند و بخش مهمی از جهانسازی آن به حساب می آیند.

با این که قرار دادن یک اژدهای قرمز سر راه بازیکنان - به عنوان دشمنی که مبارزه با آن هیجان انگیز است - کار راحتی است، اکولوژی و فلسفه خاص اژدهایان باعث شده که به یکی از جنبه های جالب هر جهانی فانتزی ای تبدیل شوند که در آن وجود دارند. با این که همه اژدهایان فلس، بال و نفسی جادویی دارند، در نهایت ماهیت شان بسیار گسترده است و در این مقاله سعی بر این بود که حق مطلب درباره راه های مختلفی که دی انددی برای تنوع بخشیدن به اژدهایان استفاده نموده ادا گردد.

منبع: Exploring Series

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2052

به "سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت پنجم): اژدهایان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت پنجم): اژدهایان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت پنجم): اژدهایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید