شجاعانه بازی می کنیم و نگران اخراج نیستم، احتیاج به زمان دارم

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی فردا پنجشنبه استقلال تهران در دربی هشتاد و هشتم پایتخت مقابل پرسپولیس در سالن کنفرانس سازمان لیگ گفت: قبل از صحبت درباره بازی باید بگویم شب گذشته میهمانی خوبی برگزار گردید و تمام اعضای باشگاه و بزرگان این باشگاه مثل عبداللهی، جباری و دیگریان حضور داشتند. خوشحالم که استقلال پیشکسوتانش را فراموش نکرده است. خوشحالم عضوی از این باشگاه هستم.

شجاعانه بازی می کنیم و نگران اخراج نیستم، احتیاج به زمان دارم

وی اضافه نمود: مدیرعامل باشگاه شب گذشته در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. در مورد گذشته و آینده باشگاه، بازیکنان و تیم جدیدی که داریم. ایشان صحبتهای خوبی راجع به آینده باشگاه داشتند که برایم مهم بود. همه ما مثل یک خانواده هستیم. مدیرعامل باشگاه همه را حمایت کرد. ما هم حمایت کامل خود را از ایشان اعلام می کنیم. می دانم در آینده تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه داریم. در باشگاه همه با هم مثل خانواده هستند و کارمان را انجام می دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال یادآور شد: دربی بسیار فوق العاده است. واقعا دربی را دوست دارم. این یک بازی بسیار بزرگ است. من دو بار قبلا در ایران دربی را تجربه نموده ام و در کشورهای دیگر هم دربی داشته ام. بازی جاماییکا و آمریکا هم مثل دربی است که من در جاماییکا برنده شدم. همه یک جورهایی تب دربی دارند. ما خودمان را از نظر ذهنی و تاکتیکی آماده نموده ایم. پر بودن تماشاگر برای هر دو تیم خیلی خوب است. بعضی از بازیکنان ما جوان هستند و قبلا در بازی هایی حضور داشته اند که چهار پنج هزار تماشاگر داشته است ولی حالا 80 هزار نفر در استادیوم هستند. ما بازیکنانمان را آماده نموده ایم.

شفر ادامه داد: بازی های پرسپولیس را بررسی و کارهای تاکتیکی آنها را مرور نموده ایم. حدود 6 7 ماه است که درباره پرسینگ صحبت می کنم. پرسپولیس هم مقابل الدحیل کار پرس را خوب انجام داد. مهم است که 90 دقیقه بجنگیم و نظم تاکتیکی خود را حفظ کنیم و هرکسی صد درصد توانش را بگذارد. ما از بازی های آسیایی خارج شدیم ولی کیفیت خوبی داریم و می توانیم در دربی برنده باشیم. باید شجاعانه بازی کنیم. می دانم 50 هزار نفر در استادیوم و میلیون ها نفر در ایران از ما حمایت می نمایند. با حمایت آنها قوی تر می شویم و می توانیم برنده باشیم.

وی تاکید نمود: بعد از تمرین امروز 11 بازیکن اصلی تیمم را انتخاب می کنم. هنوز وضعیت یکی دو بازیکن معین نیست ولی می دانم تمام بازیکنان با انگیزه و پرکوشش هستند.

سرمربی استقلال گفت: دربی همیشه هیجان بزرگی دارد چه داخل و چه بیرون زمین. امیدوارم مثل پارسال شرایط خوبی داشته باشیم. نه مسئله ای برای طرفداران پیش بیاید و نه مسئله ای برای داور. سال گذشته اینطور بود و من خوشحالم. باید همیشه به داور احترام گذاشت. شاید یک تیم ببازد. مهم این است طرفداران بدون مشکل به خانه خود برگردند مثل سال گذشته.

شفر درباره اینکه در دیدار برگشت با السد قطر با یک هافبک دفاعی بازی کرد و آیا با همان تاکتیک مقابل پرسپولیس بازی می نماید؟ توضیح داد: از این سئوال خوشحال شدم. در این بازی مشکل ما این بود که یک بازیکن به پوزیشن شماره شش (پست هافبک دفاعی) اضافه می شد و ناخواسته دو هافبک دفاعی داشتیم. همیشه باید یک نفر به حمله اضافه گردد. سال گذشت با باقری و ابراهیمی این کار را خوب انجام دادیم. روی کاغذ گاهی باید دو هافبک دفاعی داشته باشیم ولی در بازی باید عملا یک هافبک دفاعی باشد. در بازی با السد و تراکتورسازی خوب این کار را کردیم. یک هافبک به حمله اضافه می شد. مقابل تراکتورسازی همینطور یک گل هم زدیم. کاری که در تمرینات و بررسی انجام می دهیم، مهم است که در زمین اجرا گردد.

وی در خصوص تقسیم بندی سکوها تاکید نمود: دربی 90 به 10 نیست. دربی بازی 50 به 50 است و این تصمیم خوبی بود. وقتی 90 درصد از استقلال یا پرسپولیس باشند اتفاق خوبی نیست. اوایل که اینجا بودم عکسی از استادیوم آزادی دیدم که نصف آن آبی بود و نصف آن قرمز. اینطور بهتر است.

خبرنگاری از شفر پرسید که اگر پرسپولیس در بازی برگشت تصمیم به اجرای قانون 90 به 10 بگیرد آیا موافقت می کنید که مدیر رسانه ای استقلال خواست قبل از بازی برگشت این سئوال پرسیده گردد.

وی درباره اینکه آیا به روزبه چشمی بابت دریافت کارت قرمز مقابل السد تذکر داده است؟ گفت: طبیعی است بعد از بازی با روزبه چشمی درباره کارتهایی که گرفت صحبت کردیم. مسئله کارت زرد اول او بود که با داور صحبت کرد. همه می دانند مقابل داوران سنگاپوری و تایلندی باید احترام بگذاریم و لبخند بزنیم. چشمی حمایت کامل مرا دارد و می دانم برای دربی آماده است.

وی در خصوص تعدد مصدومیت های نیومایر گفت: دکتر نوروزی روز گذشته درباره مصدومان استقلال توضیحات کاملی را داده است.

شفر درباره مسائل استقلال در این فصل تاکید نمود: در حالت عادی نمی خواهم راجع به گذشته صحبت کنم. این آخرین بار است که این موضوع را تکرار می کنم. نصف تیم ما جدا شد و چند بازیکن جدید به ما اضافه شدند. من آمدم تیم خوبی بسازیم. در انتها فصل جزو هشت تیم برتر آسیا بودیم. به زمان احتیاج داریم و مثل فشار دادن یک دکمه نیست که همه چیز یکباره عوض گردد. وقتی شما می خواهید انگلیسی حرف بزنید به زمان زیادی احتیاج دارید. شاید یک بازیکن در تیم های دیگر با سبک مختلفی بازی می نموده است. شاید بعضی مسائل به بازیکنان فشار وارد کند. برای یادگیری و اجرا به زمان احتیاج دارند هم ذهنی و هم عملی. تیممان را به شرایط خوب می رسانیم. این مثل پلی استیشن نیست که یک دکمه را فشار بدهید و همه چیز تغییر کند.

سرمربی استقلال تاکید نمود: زمانی هم که گواردیولا به منچسترسیتی رفت گفت که به زمان احتیاج دارد. در دورتموند هم همینطور. باور کنید طرفداران ما هم می دانند که خوب می جنگیم و سخت کوشش می کنیم به آنچه می خواهیم برسیم.

وی درباره اینکه برانکو گفته بود ترکیب استقلال را می داند در حالی که وی قرار است امروز بازیکنان استقلال را برای دربی معین کند، گفت: برای اجلاس کنفدراسیون آسیا سه روز با برانکو در چین بودم. ایشان انسان بسیار خوبی است و به ایشان علاقه دارم.

خبرنگاری از شفر پرسید که آیا نگران اخراج شدن از استقلال درصورت باخت در دربی نیستید. مدیر رسانه ای استقلال در این ارتباط به جای شفر گفت: بارها و بارها آقای فتحی اعلام نموده است که از سرمربی تیم حمایت می نماید و نتیجه دربی تاثیری در ادامه کار شفر ندارد.

وی درباره اینکه نتیجه نظرسنجی های دربی به سود پرسپولیس است، گفت: اگر طرفداران استقلال بگویند دربی را نمی بریم طرفداران خوبی نیستند. برعکسش هم صدق می نماید. هر هواداری راجع به برد تیم خودش صحبت می نماید. این دربی بزرگترین دربی آسیا و یکی از بزرگترین دربی های دنیا هم هست. خیلی از خبرنگاران آلمانی با من در این ارتباط تماس می گیرند.

سرمربی استقلال گفت: زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم، قبل از دربی به من می گفتند فقط باید ببریم. ما در آن بازی مقابل پرسپولیس خوب بازی کردیم ولی باختیم. طرفداران دیدند که صد درصد جنگیدیم و برای همین بعد از باخت ما را تشویق کردند. شاید اگر خوش شانس بودیم می توانستیم حتی مساوی کنیم و یا ببریم. در جواب سئوال قبل دوستمان هم باید بگویم از بابت دربی نگرانی ندارم. نگرانی من فقط از این بابت است که همسرم تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجمان را فراموش کند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 54

به "شجاعانه بازی می کنیم و نگران اخراج نیستم، احتیاج به زمان دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعانه بازی می کنیم و نگران اخراج نیستم، احتیاج به زمان دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید