صالحی مطرح نمود:122 دستاورد جدید، نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک

به گزارش ایران عکس، رییس سازمان انرژی اتمی کشور در پیامی به مناسبت فراسیدن روز ملی فناوری هسته ای تاکید نمود: با افتخار اعلام می کنم که 122 دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد تلاش های خستگی ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران می باشد، نوید بخش شروع فصلی جدید در توسعة همه جانبه فعالیت های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

صالحی مطرح نمود:122 دستاورد جدید، نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در متن پیغام علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران آمده است:

در این ایّام پر مخاطره و به رغم مبارزة سلحشورانۀ شیرزنان و دلاورمردان حوزة سلامت جهت کاستن از درد و رنج بیماران و نیازمندان، ضمن ابراز همدردی با بازماندگانِ جانباختگان و آسیب دیدگان سوانح و حوادث اخیر، بر خود فرض می دانم تا بدین وسیله فرا رسیدنِ بیستم فروردین ماه، روز ملّی فنّاوری هسته ای را که سال جاری با لیله القدرِ میلادِ فرخندة جانِ دنیا و قطب عالمِ امکان، حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) مقارن گشته است، گرامی بدارم و از تلاش مستمر و در خور تحسینِ یکایک اعضای خانوادة بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته ای کشور قدردانی کنم.

صالی در این پیغام تاکید نمود: لازم می دانم تا با افتخار اعلام نمایم که 122 دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد تلاش های خستگی ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران می باشد، نوید بخش شروع فصلی جدید در توسعة همه جانبه فعالیت های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

در ادامه پیغام رییس سازمان انرژی اتمی آمده است: در این میان، به طور اجمالی به استحضار می رساند که گسترشِ بیش از پیش تولیدات و خدماتِ مربوط به بخش پزشکی هسته ای و تأمین نیازهای دارویی مراکز درمانی و بهداشتی کشور در حجم گسترده و فراگیر و با سرعتی قابل قبول در حال اجرا می باشد.

وی در این پیغام اضافه کرد: بدیهی است در شرایط خطیرِ کنونی که ایران اسلامی تحت تأثیرِ تحریم های ظالمانة استکبار دنیای قرار گرفته است، تأمین نیازهای جامعة پزشکی کشور به عنوان وظیفه ای ملّی و اخلاقی تلقّی شده و برای ما از اهمیّت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین پیشبردِ اهدافِ کلانِ مشخص شده در بخش چرخة سوخت هسته ای - از جمله گسترشِ فعالیت های مربوط به اکتشاف و استخراجِ مواد اولیة صنعت هسته ای، شتاب بخشیدن به فعالیت های بخش تحقیق و توسعه و غنی سازی اورانیوم - و نیز پیشرفتِ برنامة احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر و توسعة فنّاوری های نوین هسته ای با جدیّت و همّتِ مضاعف دنبال می گردد.

صالحی در این پیغام تاکید نمود: نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین خنداب(اراک) براساس مفاد مندرج در برنامة جامع اقدام مشترک (برجام) در حال اجرا می باشد. لازم به شرح است که تلاشگران صنعت هسته ای با عطف توجّه به چشم اندازِ ترسیم شده از سوی رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی (مدظلّه العالی) و تدابیر رییس جمهوری، توسعة روزافزونِ دستاوردهای این صنعت راهبردی را با تمام توان و در حوزه های مختلف در دستور کار قرار داده اند.

در پیغام رییس سازمان انرژی اتمی آمده است: براساس برنامه ریزی اجرا شده، اقدامات مقتضی جهت برگزاری مراسم با شکوه روز ملّی فنّاوریِ هسته ای همچون سالهای گذشته با حضور دکتر روحانی، ریاست جمهوری و سایر میهمانان داخلی و خارجی از جمله مقاماتِ کشوری و لشکریِ جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت تا همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای این سازمان، آیینِ رونمایی از گزیده ای از دستاوردهای جدید در محضر ریاست جمهوری برگزار گردد، امّا به واسطة شیوع ویروس کووید 19 و به منظور ممانعت از بروز مخاطرات احتمالی و براساس تأکیدات و مقررّاتِ وضع شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، تقدیر با تدبیرِ ما همراه نشد و پس از کسبِ تکلیف از دکتر روحانی، مقرّر شد تا جشن این روز ملّی، در فرصت و فضایی مناسب برگزارگردد.

وی ابراز امیدواری کرد در پرتو الطاف خداوندی و در سایة عنایات و توجّهات خاصّه حضرت ولی عصر (عج) در کوتاهترین زمان ممکن، شرایط مناسب برای ارائة مستقیم دستاوردها و تشریح جزئیات آن به پیشگاه عموم مردم شریف کشورمان فراهم آید. امّا در حال حاضر، این سازمان در نظر دارد تا به وسیله همکاری و همراهی همدلانة رسانه ها و وسائط ارتباط جمعی کشور، نسبت به اطلاع رسانی در مورد این دستاوردها اقدام نماید.

صالحی در این پیغام تاکید نمود: یقین دارم که در سایة اتحّاد، همیاری و همدلیِ آحاد ملّت بزرگ ایران و از رهگذر مدیریت هوشمندانۀ مسئولان نظام مقدّس اسلامی به ویژه مدیران ارشد حوزة سلامت و به برکتِ جانفشانی ها و ایثارگری های فراموش ناشدنیِ مدافعان حریم سلامت، این روزگارِ محنت و مرارت خواهد گذشت و ملّت بزرگ ایران با سربلندی و موفقیّت این آزمونِ سخت را پشت سر نهاده و به ساحل صحّت و سعادتِ روزافزون قدم خواهد نهاد.

رییس سازمان انرژی اتمی در سرانجام نوشت:

رسید مژده که ایّام غم نخواهد مانـد

چُنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

براین رواقِ زبرجد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کَرَم نخواهد ماند

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 824

به "صالحی مطرح نمود:122 دستاورد جدید، نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی مطرح نمود:122 دستاورد جدید، نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید