جایگاه سفر به فضا، 28میلیون دلار فروش رفت

به گزارش ایران عکس، مزایده فروش جایگاه اولین پرواز انسانی بلو اوریجین به فضا که جف بزوس و برادرش مارک بزوس هم در آن حضور خواهند داشت، به سرانجام رسید و این جایگاه با مبلغ 28 میلیون دلار فروخته شد. هویت خریدار فعلا مخفی نگه داشته شده، اما انتظار می رود که تا چند هفته دیگر با او آشنا شویم.

جایگاه سفر به فضا، 28میلیون دلار فروش رفت

به گزارش دیجیاتو، پرواز نیو شپرد که 29 تیر ماه انجام خواهد شد، نخستین پرواز انسانی شرکت بلو اوریجین به فضا خواهد بود که علاوه بر سه مسافر یادشده، یک نفر دیگر را هم به فضا می برد. آریان کورنل، مدیر فروش بلو اوریجین درباره سرانجام مزایده گفت: باید تشریفات اداری نهایی را با برنده تکمیل کنیم.

این مزایده در مرکزی متعلق به RR Auction در ماساچوست برگزار گردید. شرکت نمایندگان به وسیله تماس تلفنی در مزایده حضور داشتند و قیمت پیشنهادی در عرض کمتر از 10 دقیقه از 4.8 میلیون به 28 میلیون رسید. عواید حاصل از این مزایده قرار است به خیریه غیرانتفاعی Club For The Futute اهدا گردد که از زیرمجموعه های بلو اوریجین است.

نیو شپرد یک موشک 18 متری با قابلیت استفاده مجدد است که طراحی شده تا کپسولی با شش جایگاه را تا ارتفاع 100 کیلومتری زمین به فضا ببرد. این ماموریت حدود 10 دقیقه زمان خواهد برد و حدود 3 دقیقه به سرنشینان خود فرصت می دهد تا گرانش ضعیف زیرمدار زمین را تجربه نمایند. جف بزوس تا چند هفته دیگر از سمت مدیرعاملی آمازون کنار می رود و جای خود را به اندی جاسی می دهد. او هفته پیش گفت که به همراه برادرش در این پرواز حضور خواهد داشت.

رقم 28 میلیون دلار برای سفری به زیرمدار زمین نصف قیمت ماموریت های عادی به مدار زمین است. بلو اوریجین که از سال 2015 تا به حال 15 بار موشک نیو شپرد را آزمایش نموده، هنوز قیمت واقعی این جایگاه را اعلام ننموده است. چهارمین مسافر اولین پرواز بلو اوریجین به زودی معرفی خواهد شد، ولی هنوز نمی دانیم که این شرکت چگونه مسافر خود را انتخاب خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1687

به "جایگاه سفر به فضا، 28میلیون دلار فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه سفر به فضا، 28میلیون دلار فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید