فرودگاه بین المللی حمد کجاست

به گزارش ایران عکس، فرودگاه بین المللی حمد (Hamad International Airport) به عنوان تنها فرودگاه بین المللی قطر شناخته می گردد و از همین جهت نیز بسیار شلوغ است و سالانه از مسافران بسیار زیادی استقبال می نماید. با این حال، این فرودگاه با وجود اینکه بسیار شلوغ است اما در نقاط مختلف آن می توان آثار هنری بسیار عالی ای را مشاهده کرد که در کنار امکاناتی لوکس این فرودگاه قرار گرفته اند. در ادامه همراه با ما باشید.

فرودگاه بین المللی حمد کجاست

دسترسی به فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه بین المللی حمد در فاصله چهار کیلومتری از جنوب دوحه قطر قرار گرفته است و تنها یک ترمینال دارد که به بخش های ورودی، خروجی و ترانزیت تقسیم می گردد. برای رفت و آمد به فرودگاه نیز می توان از تاکسی یا حمل و نقل عمومی استفاده کرد. بسیاری از هتل ها سرویس حمل و نقل مخصوص دارند که حتما به هنگام محل اقامت خود به این موضوع توجه داشته باشید.

به هنگام خروج از فرودگاه بین المللی حمد نیز تاکسی های بسیار زیادی در دسترس هستند که کیلومترشمار دارند و بر اساس مسافتی که طی می کنید، هزینه شما محاسبه می گردد. اگر در پی به خدمت گرفتن راننده خصوصی با یک سدان یا لیموزین لوکس هستید، از اپلیکیشن Karwa می توانید این کار را انجام بدهید. از این اپلیکیشن بعلاوه می توانید برای گرفتن تاکسی در هر نقطه ای از شهر بهره ببرید. اپلیکیشن اوبر (Uber) نیز برای تاکسی های اینترنتی در دوحه قطر در دسترس است.

جدا از تاکسی ها، شش اتوبوس عمومی در فرودگاه بین المللی حمد حضور دارند که از آنجا به نقاط مختلف شهر دوحه حرکت می نمایند. برای پرداختن هزینه این اتوبوس ها نیز باید از کارت های هوشمند بهره ببرید که می توانید در همان فرودگاه آن ها را تهیه کنید. باید توجه داشته باشید که خط مترویی از فرودگاه به سمت مرکز شهر دوحه نیز در حال احداث است. اجاره ماشین نیز راه چاره دیگری برای آغاز سفر خود به دوحه از فرودگاه بین المللی حمد به شمار می رود.

سرویس المها

سرویس المها (Al Maha Service) خدمات خوش آمدگویی ای به شمار می رود که می تواند کار شما در فرودگاه بین المللی حمد را بسیار ساده کند. این سرویس برای کسانی مناسب است که از پرواز طولانی با هواپیما بسیار خسته شده اند و می خواهند در سالن انتظار فرودگاه راحت بنشینند و فردی دیگر روند اداری کارهای آن ها را انجام بدهد و بعلاوه چمدان های آن ها را حمل کند. به هنگام خروج نیز مسئولین این سرویس می توانند به شما در زمینه تهیه بلیط، کنترل گذرنامه، دسترسی به سالن انتظار اختصاصی و بعلاوه اولویت سوار شدن به هواپیما یاری بسیار زیادی بنمایند.

سالن های انتظار فرودگاه بین المللی حمد

سالن انتظار فرست کلاس الصفا (Al Safa First Class Lounge): کسانی که با پرواز فرست کلاس (درجه یک) یا بیزینس (تجاری) سفر می نمایند، می توانند در سالن الصفا در فرودگاه بین المللی حمد منتظر بمانند، سالنی که جزو مجلل ترین سالن های انتظار در دنیا محسوب می گردد. علاوه بر اینکه این سالن بسیار دنج و لوکس است، رستوران و بار بسیار خوبی در آن وجود دارد و انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها در آن سرو می شوند. اتاق استراحت، حمام، سالن تلوزیون و … از جمله امکانات این سالن به شمار می روند.

سالن فرست کلاس (First Class Lounge): برخلاف نامش، این سالن برای مسافران پروازهای فرست کلاس نیست بلکه برای دارندگان کارت های پلاتینیوم هواپیمایی قطر و مسافران پروازهای اکونومی است. در این سالن، بوفه غذا، بار، ایستگاه های کاری، اتاق تلویزیون و صندلی های راحتی به چشم می خورد.

سالن بیزینس کلاس (Business Class Lounge): همانند سالن قبلی، سالن بیزینس کلاس نیز برای مسافران پروازهای بیزینسی نیست بلکه برای دارندگان کارت های نقره ای و طلایی هواپیمایی قطر است. در این سالن نیز انواع غذاها و نوشیدنی ها، تلویزیون، وایفای، حمام و … در اختیار مسافران قرار دارند.

سالن اوریکس (Oryx Lounge): این سالن برای مسافرانی است که با پروازهای اکونومی سفر می نمایند و می توانند با پرداخت هزینه ای بر روی صندلی های این سالن استراحت نمایند و از انواع خوارکی ها و نوشیدنی هایی همانند کیک های خوشمزه و قهوه لذت ببرند. وایفای رایگان، ایستگاه های مخصوص شارژ تلفن و لپ تاپ، سالن مخصوص تفریح و … از جمله امکانات این سالن محسوب می گردد.

سالن المها (Al Maha Lounge): کسانی که از سرویس خوش آمدگویی المها استفاده می نمایند، می توانند در این سالن اختصاصی منتظر بمانند.

هتل اوریکس فرودگاه بین المللی حمد

هتل اوریکس درون فرودگاه بین المللی حمد قرار گرفته و در آنجا نیز اتاق های مختلفی همانند سوئیت های سوپریور و پرزیدنتیال در اختیار مسافران قرار داده می شوند. اتاق های این هتل به صورت ساعتی نیز اجاره داده می شوند و درون آن ها نیز امکاناتی همانند یخچال کوچک، سرویس بهداشتی و دسترسی به مرکز تناسب اندام و سلامت ویتالیتی (Vitality Wellbeing & Fitness Centre) وجود دارد.

آثار هنری در فرودگاه بین المللی حمد

در فرودگاه بین المللی حمد دوحه قطر گالری هنری بسیار زیبا و جذابی وجود دارد که در آن، بعضی از بزرگترین آثار هنری عمومی در معرض نمایش گذاشته شده اند. یکی از این آثار برجسته و قابل توجه نیز خرس عروسکی زرد و غول پیکری به نام Lamp Bear ساخته اورس فیشر است. مجسمه هایی با عنوان مرد پرنده ساخته دیا العزاوی و دروغ کوچک ساخته KAWS از جمله دیگر آثار هنری موجود در این فرودگاه محسوب می شوند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2146

به "فرودگاه بین المللی حمد کجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی حمد کجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید