قیمت رنگ اکریلیک برای دیوار

به گزارش ایران عکس، قیمت رنگ اکریلیک

قیمت رنگ اکریلیک مانند هر محصولی بسته به کیفیت محصول فرق دارد. شما با ورود به فروشگاه، انواع رنگ های متعدد با برندها و قیمت های مختلف را خواهید دید. شما باید بر اساس احتیاج و بودجه خود برترین محصول را به سبد خرید بیفزایید. گفتنی است که امروزه فروشگاه های اینترنتی قیمت رنگ اکریلیک و ویژگی های مهم محصول را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

قیمت رنگ اکریلیک برای دیوار

خرید رنگ اکریلیک به جهت سازگاری این محصول با محیط زیست بسیار اهمیت دارد. هر یک از این رنگ ها در سر تا سر کشور ما برای رنگ آمیزی محیط ساختمان و دیواره های اصلی آن به کار می روند. این رنگ ها نسبت به رنگ های پلاستیکی و روغنی تازهتر بوده و به همین دلیل غالبا با هزینه بیشتری ارائه می شوند. انواع رنگ اکریلیک دیوار بی رنگ و بی بو بوده و خیلی سریع خشک می شوند. این مزایا به علت پایه آب بودن این مواد رنگی است که به آن ها فزونی داده است. در دنیای صنعت انواع مختلفی از این رنگ ها فراوری می شوند که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

نکات قابل توجه در خرید رنگ اکریلیک

برای خرید رنگ اکریلیکبهتر است به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید تا اصل این محصول را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. برای خرید با کیفیت ابتدا باید با یک سری ویژگی های این محصول آشنا شوید تا با اطلاعات بیشتر نسبت به خرید آن اقدام کنید.

پیش از آنالیز قیمت رنگ اکریلیک و سایر ویژگی های این مواد رنگی، بهتر است در مورد ماهیت اصلی و چیستی این ماده به گفت و گو بپردازیم. انواع این رنگ ها برای استفاده در داخل و خارج از منزل کارایی داشته و به نسبت به رنگ های پلاستیکی و روغنی کاربردهای بیشتری دارند. انواع آن ها بر پایه مواد رزینی ساخته شده و به همین دلیل نیز مزایای بی شماری در استفاده از هر یک وجود دارد.

در ساختار انواع رنگ اکریلیک دیوار هیچ ماده شیمیایی وجود ندارد و این مسئله سبب افزایش کاربردهای آن شده است. این مواد رنگی در قیاس با رنگ های پلاستیکی ساختار سالم تری دارند، به علت عدم آسیب رسانی به محیط زیست افراد از این ماده بسیار استفاده می نمایند. هر یک از این محصولات با قابلیت شست و شو همراه بوده و به همین دلیل استفاده از آن ها بسیار ساده است.

این رنگ برای رنگ آمیزی مکان های بهداشتی و محیط هایی که به جنبه سلامتی مواد رنگی اهمیت می دهند، به کار می رود. استفاده از آن در برابر تابش نور خورشید و گرد و غبار آسیبی به سطوح رنگ شده وارد نمی نماید. این رنگ ها در برابر اشعه تابش فرابنفش نیز مقاومت قابل توجهی داشته و تغییری نمی نمایند. این خواص در ساختار رنگ های اکریلیک استفاده از آن ها را در سطوح خارجی متداول نموده است.

دسته بندی های رنگ های اکریلیک

این رنگ ها دسته بندی های مختلف دارند به طوری که قیمت رنگ اکریلیک بر اساس دسته بندی معین شده فرق دارد. یکی از مدل های محبوب آن ها انواع پایه حلال ها هستند و دیگر مدل پایه آب؛ این رنگ ها بر اساس دسته بندی که دارند، به صورت مات، نیمه براق و براق بر سطوح مختلف به کار می روند. البته مدل های مات غیر قابل شست و شو هستند. این رنگ ها براقیت کمتری نسبت به رنگ های روغنی دارند. برای استفاده از این رنگ های بادوام می توانید، از قلم مو، پیستوله و غلطک بهره ببرید.

مهمترین کاربردهای رنگ اکریلیک

این رنگ ها تنها برای رنگ آمیزی دیوار به کار نمی روند. استفاده از آن ها برای مصارف متعددی رایج است که چندی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • رنگ اکریلیک دیوار در عرصه های تزیینی ساختمان سازی نیز به کار رفته و سبب زیبایی بخش های مختلف محیط می گردد. کاربرد آن ها در قسمت های داخلی ساختمان نیز متداول است.
  • این رنگ ها را به عنوان رنگ های ترافیکی نیز می شناسند و در خیابان ها به کار می برند.
  • انواع این رنگ ها برای رنگ آمیزی سطوح پارچه ای نیز کاربرد دارند.
  • استفاده از آن ها برای رنگ آمیزی استخر نیز متداول است.
  • این رنگ ها ماده اصلی دست سازه های هنری نیز به شمار می روند.

مزایای خرید رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک دیوار با مزایا و معایب بی شماری شناخته می گردد. هر یک از مدل های این رنگ ها، به سرعت خشک شده و بویی در محیط ایجاد نمی نمایند. بعضی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. انواع آن ها هیچ آسیبی به سلامت انسان وارد نمی نمایند و مطابق با استانداردهای تازه جهانی ساخته شده اند.
  2. خاصیت ارتجاعی قوی این رنگ ها نیز همواره در معرض توجه واقع شده است.
  3. انواع آن ها پوشش دهی فوق العاده ای بر روی سطوح مختلف دارند.
  4. این رنگ ها پوسته پوسته نمی شوند و هیچ ترکی بر روی ساختار آن ها به وجود نمی آید.

معایب خرید رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک دیوار معایب زیادی ندارد. اما با این حال در استفاده از این مواد رنگی نیز محدودیت هایی وجود دارد که بعضی از آن ها به توضیح زیر می باشند:

  • این رنگ ها براقیت کمی دارند و به همین دلیل تمیز کردن سطوحی که با استفاده از آن ها رنگ آمیزی شده کمی سخت است.
  • استفاده از آن ها تنها به وسیله رنگرزان ماهر انجام می گردد؛ چرا که این رنگ ها به سرعت خشک می شوند و برای استفاده از آن ها باید مهارت کافی داشته باشید.
  • این رنگ ها پس از خشک شدن کمی تغییر رنگ می دهند. اما اندازه آن به حدی نیست که کیفیت ساختار رنگ به کلی از بین برود.

نحوه معین قیمت رنگ اکریلیک

برای خرید رنگ اکریلیک دیوار ابتدا باید هزینه های خرید و فروش این اقلام معین گردد. عوامل متعددی روی قیمت رنگ اکریلیک تاثیر گذار است. بعضی از این فاکتورها به توضیح زیر می باشند:

  • خارجی یا داخلی بودن برند سازنده رنگ مورد نظر
  • اندازه کیفیت رنگ و درجه بندی کیفی آن
  • نوع رنگ اکریلیک
  • فرم پایه ای رنگ مورد استفاده
  • حجم رنگ
  • نوع کاربری رنگ انتخابی
  • اندازه سیلیکون به کار رفته در رنگ

قیمت رنگ اکریلیک مدل های مات و براق با هم فرق دارد و هزینه خرید، آن ها را متفاوت می نماید.

نکات مهم درباره انواع رنگ اکریلیک

  • برای استفاده از رنگ اکریلیک دیوار باید به محدوده دمایی مناسب کاربرد این اقلام دقت داشته باشید.
  • این رنگ ها را باید بر روی سطوح خشک به کار ببرید. استعمال آن ها بر سطوح خیس اصلا توصیه نمی گردد.
  • زمان خشک شدن این رنگ ها بر اساس شرایط آب و هوایی، دما و.. متفاوت خواهد بود.
  • این رنگ ها اگرچه از نظر پایه آب بودن با رنگ های پلاستیکی مشابه هستند. اما بعضی ویژگی ها و مزایای آن ها این محصولات را از رنگ های پلاستیکی متمایز می نماید.

نکات استفاده از رنگ های اکریلیک

برای به کار بردن رنگ اکریلیک دیوار باید به بعضی از نکات و قوانین استفاده از این محصولات دقت داشته باشید. به این ترتیب رنگ مورد نظر با برترین کیفیت بر روی دیوار اعمال می گردد. مجموعه نکات زیر در این زمینه به شما یاری می نمایند:

  • پیش از استفاده از این رنگ ها سطح مورد نظر را با دقت نظافت نموده و هر گونه آلودگی را از بین ببرید.
  • برای خشک شدن آستری این رنگ ها باید حتما مدتی صبر کنید. این بخش از رنگ تقریبا در 4 ساعت خشک می گردد.
  • برای استفاده از این رنگ باید به اندازه 25 درصد وزن رنگ از آب بهره ببرید. به این ترتیب رنگ در برترین شرایط بر روی دیوارهای ساختمان استفاده می گردد.
  • برای استفاده از این رنگ ها در سطح خارجی ساختمان باید ابزار مورد احتیاج را فراهم نموده و سپس اقدام به کار کنید.

مهمترین تفاوت های رنگ اکریلیک با رنگ های روغنی

این رنگ ها با انواع مواد صنعتی رنگی تفاوت های بی شماری دارند. در این بخش به آنالیز تفاوت های آن به رنگ های روغنی می پردازیم:

  • رنگ اکریلیک دیوار سرعت خشک شدن بسیار بالاتری دارد.
  • تنوع رنگ اکریلیک دیوار بیشتر از رنگ های روغنی است.
  • این رنگ ها در مدل های مات و براق و نیمه براق ارائه می شوند و قدرت انتخاب مشتریان در میان آن ها بیشتر است.
  • قابلیت شست و شوی رنگ های روغنی کمی بیشتر از رنگ های اکرولیک می باشد.
  • این رنگ ها در مدل های پایه آب با محیط زیست سازگارتر هستند. این ویژگی کم تر در رنگ های روغنی به چشم می خورد.

جمع بندی

با پیشرفت و توسعه صنایع رنگ سازی انواع رنگ اکریلیک دیوار با کاربردهای متعدد ساخته شده و وارد بازارهای فروش شده اند. هر یک از مدل های این رنگ ها بر اساس نوع کاربرد و استفاده، دسته بندی های به خصوصی داشته و مصارف متعدد در عرصه های صنعتی دارند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2205

به "قیمت رنگ اکریلیک برای دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رنگ اکریلیک برای دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید