لاپاروسکوپی یا جراحی بسته

به گزارش ایران عکس، -جراحی لاپاروسکوپی در واقع همان جراحی بسته است که برخی آن را به اسم جراحی لیزری می شناسند. در این روش با ایجاد برش های بسیار کوچک روی پوست، پس از دمیدن گاز به داخل شکم با دوربین های بسیار پیشرفته وارد شکم می شویم و به وسیله همین سوراخ های کوچک می توانیم هر مسئله ای را در هر قسمتی از شکم که وجود داشته باشد درمان کنیم.

لاپاروسکوپی یا جراحی بسته

لاپاروسکوپی یا جراحی بسته

نویسنده:دکتر زهره ضرغامی فرد

جراحی لاپاروسکوپی چیست؟

-جراحی لاپاروسکوپی در واقع همان جراحی بسته است که برخی آن را به اسم جراحی لیزری می شناسند. در این روش با ایجاد برش های بسیار کوچک روی پوست، پس از دمیدن گاز به داخل شکم با دوربین های بسیار پیشرفته وارد شکم می شویم و به وسیله همین سوراخ های کوچک می توانیم هر مسئله ای را در هر قسمتی از شکم که وجود داشته باشد درمان کنیم.

جراحی لاپاروسکوپی چه فوایدی نسبت به جراحی باز دارد؟

- لاپاروسکوپی فواید نسبتاً زیادی نسبت به روش باز دارد که عبارتند از: درد کمتر پس از عمل، مدت اقامت کمتر در بیمارستان، بازگشت به کار سریع تر، کاهش سیستم ایمنی کمتر، بازگشت بدن به حالت فیزیولوژیک سریع تر، عفونت کمتر محل عمل، چسبندگی کمتر پس از عمل و با توجه به استفاده از دوربین و بزرگنمایی حدود هجده برابر دید جراح نسبت به جراحی باز بیشتر است.

در چه مواردی از این روش استفاده می گردد و شما بیشتر در چه زمینه یی فعالیت دارید؟

-تقریباً تمام اعمال جراحی که به روش باز انجام می گردد را می توان با لاپاروسکوپی انجام داد از جمله جراحی چاقی، کیسه ی صفرا، آپاندیس، فتق، ریفلاکس جراحی معده و روده ها، جراحی های زنان و... امروزه محدودیت های بسیار کمی برای این روش وجود دارد و من موارد بسیاری از جراحی های فوق را انجام داده ام. در حال حاضر بخصوص در زمینه ی جراحی های چاقی، کیسه ی صفرا، آپاندیس، فتق و جراحی لاپاروسکوپی زنان(کیست های تخمدان، خارج کردن رحم و...) فعالیت دارم.

آیا برای انجام لاپاروسکوپی احتیاج به گذراندن دوره ی خاصی است؟

-لاپاروسکوپی یک تکنیک تازه است، بنابراین استفاده از آن احتیاج به آموزش کافی و ممارست در این زمینه دارد و در صورتی که به وسیله افراد غیرماهر انجام گردد، می تواند سبب بروز عوارض جدی گردد.

آیا شما دوره ی تخصصی در این زمینه گذرانده اید؟

-من افتخار فارغ التحصیلی اولین دوره ی فلوشیپی لاپاروسکوپی دانشگاه ایران را داشته ام. طی دوره فلوشیپی و پس از آن هم افتخار شاگردی اساتید برجسته یی از اروپا را داشتم و با شرکت در دوره های آموزشی متعدد در خارج از کشور به لطف خداوند تجربه ی نسبتاً خوبی را کسب نموده ام که امیدوارم سبب ارتقاء کیفی جراحی لاپاروسکوپی در ایران گردد.

در زمینه چاقی چه عمل هایی را انجام می دهید؟

-تمام اعمال جراحی چاقی شامل: بای پس معده و روده، حلقه معده، گاسترکتومی اسلیو و... با لاپاروسکوپی و با کمترین عارضه قابل انجام است.

هزینه ی لاپاروسکوپی چگونه است؟

-جراحی لاپاروسکوپی کمی پرهزینه است، اما با توجه به مزایای آن انتخاب اول است و خوشبختانه در حال حاضر شرایطی فراهم شده که در اغلب موارد بخش اعظم هزینه ها به وسیله بیمه ها پرداخت می گردد.

منبع:7روز زندگی، شماره 121.

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1818

به "لاپاروسکوپی یا جراحی بسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاپاروسکوپی یا جراحی بسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید