محدودیت های اینترنتی امارات در تماس صوتی، کاربران مجبور به استفاده از vpn هستند

به گزارش ایران عکس، گزارش نیویورک تایمز می گوید: توتوک به دولت امارات اجازه می دهند تا مکالمات، حرکات و دیگر فعالیت های کاربران خود را ردیابی کند.

محدودیت های اینترنتی امارات در تماس صوتی، کاربران مجبور به استفاده از vpn هستند

امارات متحده عربی به شکلی جاه طلبانه میخواهد به یک مرکز فناوری در دنیا تبدیل گردد اما محدودسازی اینترنت این رویای امارات را با مشکل روبرو نموده است.

امارات متحده عربی با داشتن زیرساخت های فوق العاده مدرن و خدمات مرتبط با آن یک پدیده فناورانه محسوب می گردد، اما رسوایی پیرامون یک برنامه پیغام رسان و محبوب محدودیت های اینترنتی در این کشور را برجسته کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه این کشور نفت خیز میلیاردها دلار روی فناوری های جدید و هوش مصنوعی سرمایه گذاری نموده تا بتواند خود را به عنوان پیشگام در ارائه خدمات هوشمند معرفی کند. این فرایند به عنوان بخشی از برنامه توسعه 2021 در اسناد چشم انداز این کشور اجرایی می گردد.

برقراری ارتباط تصویری یا صوتی با واتس آپ یا اسکایپ در امارات با خارج از این کشور کار چندان آسانی نیست. این در حالیست که حدود 9 میلیون نفر یا 90 درصد جمعیت این کشور خارجی و مهاجر هستند و برای ارتباط با عزیزان خود نیازمند فناوری های جدید.

امارات متحده عربی میلیاردها دلار را برای تبدیل شدن به یکی از مراکز فناوری دنیا سرمایه گذاری نموده است و در مقابل محدودیت هایی در ارائه اینترنت دارد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

استفاده از VoIP یا Voice over internet protocol به عنوان تماس صوتی یا تصویری در بیشتر نقاط دنیا مرسوم است. با این وجود سرویس های معمول و مرسوم اینترنت در امارات، بخش های صوتی مرسوم اپلیکیشن های اسکایپ یا واتس اپ را پشتیبانی نمی نمایند. در امارات یک سرویس اینترنتی معمولی تنها سیستم صوتی اپلیکیشن توتوک را پشتیبانی می کند که توسط ابوظبی توسعه یافته است.

VoIP انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا است که به نام IP تلفنی نیز معروف است. این سیستم امکان استفاده از اینترنت را برای مکالمات تلفنی را فراهم می کند.

توتوک یک اپلیکیشن پیغام رسان با قابلیت تماس صوتی، تصویری و چت است.

یک کارگر پاکستانی مقیم امارات در این باره گفت: برای صحبت با خانواده ام به وسیله واتس آپ هر ماه یک کارت می خرم. این کارت یک کد مخصوص برای دور زدن محدودیت های اینترنتی است که در زبان ساده به آن VPN گفته می گردد.

بعضی از خدمات اینترنتی در امارات مانند تماس صوتی و تصویری برنامه هایی مانند اسکایپ یا واتس آپ محدود شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

بسیاری از مردم در امارات از VPN استفاده می نمایند که قانونی بودن آن در این کشور در ابهام واقع شده است. گروه دیگری نیز استفاده از اپلیکیشن توتوک را ترجیح می دهند که از ابتدای سال 2019 در خاور میانه محبوب شده است.

یک مهاجر مصری در این باره گفت: من از توتوک برای تماس تصویری با همسر و دخترم استفاده می کنم. تماس صوتی این اپلیکیشن بهتر از بقیه برنامه های پیغام رسان کار می کند.

با این وجود گزارش ماه دسامبر نیویورک تایمز امارات متحده عربی را به استفاده جاسوسی از اپلیکشین توتوک متهم کرد. پس از این گزارش دو غول فناوری گوگل و اپل این برنامه را از بازارهای آنلاین خود حذف کردند.

گزارش نیویورک تایمز می گوید: توتوک به دولت امارات اجازه می دهد تا مکالمات، حرکات و دیگر فعالیت های کاربران خود را ردیابی کند.

گوگل پلی نسخه ارتقا یافته این برنامه را مجددا در ژانویه در لیست برنامه هایش قرار داد. اما این برنامه هنوز در اپل استور دیده نمی گردد.

بیل مارک زاک محقق دنیای فناوری در این باره گفت: هنوز تعیین نیست که چرا اپل علاقه ای به قرار دادن این برنامه در بازار خود ندارد اما احتمالا اپل احترام بیشتری برای سیستم امنیتی کاربران خود قائل است.

مارک زاک به عنوان عضو ارشد یک گروه تحقیقاتی و امنیت سایبری در موسسه سیتیزن لب کانادا در این باره گفت: تا آنجا که من می دانم برنامه توتوک توسط یک گروه اطلاعاتی ساخته شده است.

وی اضافه نمود: این یک اتفاق نادر است زیرا این اپلیکیشن در مدتی کوتاه میلیون ها کاربر دنیای پیدا کرد.

او اضافه نمود: امارات متحده عربی با استفاده از مدل چینی در اقتدار گرایی دیجیتالی میخواهد به قدرت فناوری تبدیل شده و از این قدرت به عنوان ابزاری برای کنترل و نظارت نیز استفاده می کند.

وی در ادامه اضافه نمود: این فرایند بر توسعه سیستم فناورانه امارات تاثیر خواهد گذاشت و در آینده اعتماد مردم بر هر نوع زیرساخت و ساختار فناورانه را سخت خواهد نمود.

در منطقه خاورمیانه امارات متحده عربی به دلیل ثبات معروف است و به مهار افراط گرایی می پردازد.

با این وجود گروه های فعال حقوق بشر این کشور را به محدود یا بازداشت کردن بی پایه و اساس مخالفان متهم می نمایند. بازداشت و حکم حبس 10 ساله احمد منصور فعال حقوق بشری از نمونه این موارد است.

امارات متحده عربی در سال 2018 احمد منصور برنده جایزه حقوق بشر امارات را به خاطر بدنام کردن کشور در شبکه های اجتماعی به 10 سال زندان محکوم کرد.

--

بیشتر بخوانید:

اگر اینترنت محدود دارید بخوانید

روسیه؛ تظاهرات علیه محدودیت اینترنت/ پوتین، اینترنت را رها کن

آزادترین کشور اینترنتی دنیا

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 747

به "محدودیت های اینترنتی امارات در تماس صوتی، کاربران مجبور به استفاده از vpn هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های اینترنتی امارات در تماس صوتی، کاربران مجبور به استفاده از vpn هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید