محل تولد حضرت معصومه (س) کدام شهر است؟

به گزارش ایران عکس، حضرت معصومه (س) در روز یکم ذی القعده سال 173 هجری در شهر مدینه به جهان آمد و در سال 201 هجری در سن 28 سالگی در شهر قم از جهان رفت.

محل تولد حضرت معصومه (س) کدام شهر است؟

خبرنگاران | سرویس مذهبی - حضرت معصومه (س) خواهر امام رضا (ع) با توجه به این که مرقد مطهرشان در ایران و در شهر قم واقع شده است برای ما از صندلی ویژه ای برخوردارند. شاید برای شما هم سؤال شده باشد که محل تولد ایشان کجاست و تاریخ تولدشان چه روزی است. خبرنگاران در این مقاله به این سؤالات شما پاسخ خواهد داد.

محل تولد حضرت معصومه

در خصوص محل تولد حضرت معصومه (س) در منابع مختلف تاریخی تردیدی وجود ندارد. این در حالی است که درباره روز تولد ایشان ابهاماتی هست که ما در ادامه علاوه بر محل تولد روز تولد حضرت معصومه (س) را هم در منابع مختلف آنالیز نموده ایم؛

  • شیخ علی نمازی در جلد هشتم از کتاب مستدرک سفینه البحار محل تولد حضرت معصومه (س) را مدینه اعلام نموده است. او تاریخ ولادت ایشان را هم مصادف با یکم ذی القعده سال 173 قمری می داند.
  • مرحوم فیض در کتاب انجم فروزان و گنجینه آثار قم از کتاب لواقح الانوار فی طبقات الاخیار (تألیف عبدالوهاب شعرانی شافعی) و کتاب نزهة الابرار فی نسب اولاد الائمه الاطهار (تألیف سید موسی برزنجی شافعی مدنی) این طور نقل نموده است:

    حضرت فاطمه (معصومه) دختر امام کاظم در مدینه منوره در شروع ماه ذی قعده سال 183 هجری قمری دیده به جهان گشود و در دهم ماه ربیع الثانی سال 201 در قم وفات یافت.

  • مرحوم عمادزاده نیز معتقد است: حضرت معصومه (س) در مدینه در ماه ذی قعده سال 172 به دنیا آمد و در ربیع الثانی سال 201 (در قم) دیده از جهان فرو بست

نگاهی به زندگی حضرت معصومه (س)

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به زندگی حضرت معصومه داشته باشیم این موارد قابل ذکر هستند:

10 سالگی

حضرت معصومه (س) با شهادت پدرش امام موسی کاظم (ع) روبرو شد و از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادرش امام رضا (ع) نهاده شد.

27 سالگی

امام رضا (ع) در پی دعوت و تهدید مأمون به شهر خراسان سفر کرد.

28 سالگی

حضرت معصومه (س) برای زیارت برادرش امام رضا (ع) راهی خراسان شد ولی در میانه راه و در شهر ساوه کاروانشان مورد حمله فرستاده های حکومت نهاده شد و سپس در اثر بیماری در شهر قم از جهان رفت. سالروز وفات حضرت معصومه مصادف با دهم یا دوازدهم ربیع الثانی سال 201 هجری می باشد.

منبع: setare.com
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1477

به "محل تولد حضرت معصومه (س) کدام شهر است؟" امتیاز دهید

22 کاربر به "محل تولد حضرت معصومه (س) کدام شهر است؟" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل تولد حضرت معصومه (س) کدام شهر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید