مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم، سهمیه جاکارتا را می گیریم

به گزارش ایران عکس، مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان گفت: هرچند هنوز مشکل ویلچر داریم، اما این بار برای کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و کسب سکوی قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا که اسفندماه در بانکوک تایلند برگزار می گردد، شرکت خواهیم کرد.

مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم، سهمیه جاکارتا را می گیریم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

آذر همایون پور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان برای شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا که از یازدهم اسفند در بانکوک تایلند برگزار می گردد، اظهار کرد: برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان جهت شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا سه مرحله اردوی آمادگی پیش بینی نموده بودیم که 2 مرحله اردو برگزار گردیده و سومین مرحله از یکم اسفند در محل فدراسیون جانبازان و معلولان شروع می گردد و تا یازدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این رقابتها که آخرین مرحله کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی جاکارتاست، 4 سهمیه توزیع خواهد شد که علاوه بر کسب سهمیه امید زیادی به کسب سکوی قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند داریم.

همایون پور در پاسخ به این پرسش که تیم ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در چین برگزار گردید با اختلاف بسیار زیادی دیدارهای خود را واگذار کرد، آیا در این بازیها شرایط برای قهرمانی تیم ایران وجود دارد، توضیح داد: این تیم در بازیهای پاراآسیایی اینچئون توانست با کمترین امکانات به صندلی سوم دست پیدا کند. در این بازیها نیز چون تیم های ژاپن و چین که قدرت های برتر بسکتبال باویلچر زنان هستند، حضور ندارند و تنها تیم های کره، تایلند، هند، افغانستان و نپال اعلام آمادگی کردند، در نتیجه علاوه بر کسب سهمیه به صندلی قهرمانی نیز فکر می کنیم.

مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان با اشاره به این که همچنان با مشکل ویلچر استاندارد و مدرن روبرو هستیم، گفت: زمانی می توانیم اختلاف امتیاز خود را با تیم هایی همچون ژاپن و چین کم کنیم که از نظر ابزار با مشکل خاصی روبرو نباشیم. ویلچر مناسب و استاندارد سبب می گردد تا بسکتبالیست ها پتانسیل لازم را کسب نمایند. متاسفانه ما هنوز از ویلچرهای مدرن و استاندارد برخوردار نیستیم و اکثر هیات ها و استانها چون از نظر بودجه محدود هستند، قدرت خرید ویلچرهای جدید برای زنان بسکتبالیست را ندارند.

وی ادامه داد: اگر مردان بسکتبالیست در حال حاضر نایب قهرمان آسیا هستند به خاطر این است که با حضور در رقابت های لیگ برتر و لیگ های اروپایی از نظر اقتصادی شرایط بهتری نسبت به زنان دارند و اکثر آنها از ویلچرهای شخصی و مدرن برخوردارند. در حالی که زنان از نظر امکانات هم رده با مردان نیستند و با کمترین امکانات در مسابقات شرکت می نمایند.

همایون پور از مهسا سعادت، فتانه پورآت، ندا فرستی، سمیه کهزادپور، ناهید کرمی، مهدیه خاکباز، زهرا حبیبی، مهری باقرپور، سحر حیدری، لیلا ملکی، رقیه امیری و ثریا نوری به عنوان 12 ملی پوش اعزامی به تایلند نام برد و اضافه نمود: با توجه به زمان کمی که برای آماده سازی تیم برای شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشتیم، سعی کردیم بیشتر از نظر روحی و روانی بازیکنان را آماده کنیم تا سهمیه را کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 527

به "مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم، سهمیه جاکارتا را می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم، سهمیه جاکارتا را می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید