مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا کجاست؟

به گزارش ایران عکس، یونگفراو (Jungfraujoch) در کشور سوئیس در ارتفاع 3454 متری از سطح دریا واقع شده است و به عنوان مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا شناخته می گردد. سفر با قطار به این منطقه بسیار تماشایی و خیره کننده که به عنوان بام اروپا نیز معروفیت دارد، مطمئنا تجربه ای ماندگار را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه همراه با ما باشید.

مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا کجاست؟

خود ایستگاه قطار یونگفراو به نحوی در داخل تونلی درون کوه قرار گرفته است اما مسافران به هنگام سفر برای رسیدن به این ایستگاه، شاهد منظره ها کوهستانی بسیار تماشایی و خیره نماینده ای خواهند بود. این قطار از میان جنگل های صنوبر، دهکده های زیبا، چمنزارهای پر از گل های وحشی و کوه هایی پوشیده از برف های زمستانی عبور می نماید تا خودش را به این ایستگاه برساند.

هر چه قدر که به ارتفاع بالاتر می روید، سفر مهیج تر می گردد و پیرامون شما را یخچال های طبیعی درخشان و سه قله برجسته و افسانه ای کوه ایگر (Eiger) با ارتفاع 3970 متر، کوه مونک (Mönch) با ارتفاع 4107 متر و کوه یونگفراو با ارتفاع 4158 متر فرا می گیرند. به هنگام خاتمه سفر نیز می توانید در منطقه ها برفی اینجا گشت و گذار کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

منطقه یونگفراو و ایستگاه راه آهن از معروفیت قابل توجهی برخوردار است و در اوجفصل گردشگری نیز بسیار شلوغ می گردد اما با برنامه ریزی مناسب می توانید سفری خوش را تجربه کنید. می توانید شب را در Mönchsjochhütte سپری کنید و سپس با اولین قطار صبح سفر خود را آغاز کنید تا شاهد تابش نور خورشید بر روی قله های برفی باشید.

تاریخچه ایستگاه یونگفراو

یک قرن پیش سوئیسی ها این تصمیم جسورانه را گرفتند تا درست از میان صخره های یخی کوه ایگر عبور نمایند و خود را به ارتفاع 3454 متری برسانند. این ایستگاه که درون کوه قرار گرفته، شاهکار مهندسی واقعی ای به شمار می رود که بیش از 3000 کارگر به مدت 16 سال در آنجا کار کردند تا در نهایت آن را در سال 1912 میلادی تکمیل کردند.

با توجه به امکانات صد سال پیش، سفر به ایستگاه یونگفراو بسیار جسورانه و خارق العاده بوده است. بسیاری از پیشگامان صنعت راه آهن به این منطقه می آمدند و پیشنهاد اتصال این قله های بلند به وسیله راه آهن را مطرح می کردند اما در نهایت، این آدولف گویر زلر بود که طرح اصلی راه آهن چرخ دنده ای با برق را برای اینجا بیان کرد. او در این طرح خود، چندین توقف در مسیر را نیز پیش بینی نموده بود تا مسافران بتوانند از منظره ها لذت ببرند.

کار بر روی این راه آهن از سال 1896 میلادی آغاز شده بود و بدون هیچ گونه ماشین آلات و تنها با بیل و کلنگ ساخته شده است. ساخت و ساز بدون مشکل نبود و از جمله این مسائل نیز می توان به مرگ ناگهانی آدولف گویر زلر در سال 1899 و بعلاوه انفجار تصادفی 30 تن دینامیت در سال 1908 میلادی اشاره نمود. با این وجود، این شکست ها مانع تحقق رویای آدولف نشد.

جاهای دیدنی ایستگاه یونگفراو

سکوی بازدید ابوالهول: طبیعت یخی بی خاتمه این منطقه و قله های سر به فلک کشیده آن، زیبایی فراتر از تصور دارند که هر کسی را به وجد می آورند. سکوی بازدید ابوالهول، یکی از مرتفع ترین رصدخانه های نجومی دنیا به شمار می رود و از آنجا می توانید به خوبی شاهد منظری خیره نماینده و تماشایی از رگه های یخی ای به طول 23 کیلومتر از یخچال طبیعی آلیتچ (Aletsch Glacier) باشید، یخچالی که به عنوان طولانی ترین یخچال طبیعی در کوه های آلپ شناخته می گردد و به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک تفریحی برفی: حتی زمانی که هوا گرما است و آفتاب مستقیم می تابد، می توان اندک برفی را در منطقه یونگفراو مشاهده کرد که گشت و گذار در میان آن ها می تواند بسیار دلنشین و جالب توجه باشد. پارک تفریحی برفی (Snow Fun Park) نیز این گشت و گذار را مهیج تر می نماید. در اینجا می توانید به اسکی سواری و تیوب یا سورتمه سواری مشغول شوید یا از زیپ لاین آن لذت ببرید.

قصر یخی: تونل های یخی بسیار صاف و صیقلی ای در ایستگاه یونگفراو وجود دارند که به نام قصر یخی (Ice Palace) معروفیت دارند و در دمای 3- درجه سلسیوس میزبان مهمانان هستند. این اتاق ها در دهه 30 میلادی و با استفاده از اره و تبر از یخ جامد تراشیده شده اند و امروزه نیز با مجسمه هایی یخی از خرس، بز و عقاب تزئین شده اند.

یخچال طبیعی آلیتچ: ایستگاه یونگفراو مشرف به طولانی ترین یخچال طبیعی در کوه های آلپ است و در آنجا نیز مسیرهایی از میان قله هایی به ارتفاع بیش از 4000 متر وجود دارند که می توان در میان آن ها کاوش کرد.

منبع: فوت و فن / lonelyplanet
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2206

به "مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید