مشترکان در پرداخت قبض الکترونیکی برق دقت کنند

به گزارش ایران عکس، مشترکان به هنگام پرداخت قبض الکترونیک برق با دقت بیشتری اطلاعات قبض را با اطلاعات کنتور بررسی کرده و درصورت مشاهده اطلاعات نادرست آن را به شرکت های توزیع اطلاع دهند.

مشترکان در پرداخت قبض الکترونیکی برق دقت کنند

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، طرح ملی قبض سبز با هدف حذف قبض کاغذی و تسهیل در ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان از سال 98 وارد مرحله اجرا شد و به این ترتیب شماره های تماس نزدیک به 36 میلیون مشترک (معادل 98 درصد مجموع مشترکان) جمع آوری شد تادر ارائه قبض پیامکی و ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکان مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد هاب متمرکز قبض سبز و بستر رویت و پرداخت صورتحساب های برق به صورت مجازی از مهم ترین اقدام های اجرا شده در طرح ملی قبض سبز است.

روش های مشاهده و پرداخت غیرحضوری قبوض شامل استفاده از وب سایت شرکت های توزیع، اپلیکیشن های تلفن همراه، مشارکت 12 سامانه پرداخت الکترونیک(PSP)، سامانه تلفنی 1521، دستگاه های ATM بانک ها و POS فروشگاه ها و نیز دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی بوده است که همچنان در حال توسعه و ارتقای سطح خدمات هستند.

مشترکان برای استفاده بهتر از این خدمت باید چندمورد را به دقت انجام دهند تا در دریافت قبض و پرداخت آن با مشکل روبرو نشوند.

مشترکان باید نسبت به درج صحیح شناسه قبض دقت داشته باشند وارد کردن اطلاعات اشتباه می تواند آنها را با مسائل روبرو کرده و فرایند دریافت و پرداخت به درستی صورت نگیرد.

مشترکان نسبت به ارسال شماره همراه خود دقت و آن را صحیح وارد کنند دقت نکردن در ارسال صحیح شماره همراه ممکن است اطلاعات قبض آنان را به افراد دیگری منتقل کند.

پیامک های ارسالی از سوی اداره برق را به دقت مطالعه و در صورتی که صورتحساب ارسالی وپیامک شده با اطلاعات آنها منطبق بود نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

اگر پیامکی که حاوی اطلاعات کنتور (مشترک) دیگری برایشان ارسال شد، آن را پرداخت نکنند چون ممکن است مشترک دیگری دقت لازم را به خرج نداده و شماره همراه را اشتباهی وارد سیستم کرده باشد .

هرگونه اشتباهی در صورتحساب های پیامک شده را به امور برق مناطق خود اطلاع دهند.

به زودی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران راه اندازی می شود که از این طریق نیاز به مراجعه حضوری کاهش چشمگیری خواهد یافت.

همچنین مشترکانی که منازل خود را تغییر می دهند باید شناسه قبض را به همان روشی که در منزل قبلی در سیستم ثبت کرده، دوباره ثبت کنند و از آن پس هزینه برق مصرفی این کنتور جدید برای آنها پیامک خواهد شد.

مردم می توانند از همه درگاه های الکترونیکی که در اختیار دارند برای ثبت اطلاعات قبض برق خود اقدام کنند.

ساده ترین روش ارسال پیامک به سرشماره 1001521 برای شهروندان تهرانی و 20001521 برای سایر هموطنان در سراسر کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1249

به "مشترکان در پرداخت قبض الکترونیکی برق دقت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان در پرداخت قبض الکترونیکی برق دقت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید