مسائل وای فای کنسول ایکس باکس سری ایکس و راهکار برطرف آن ها

به گزارش ایران عکس، دو مشکل در ارتباط با شبکه و وای فای کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) گزار شده است.

مسائل وای فای کنسول ایکس باکس سری ایکس و راهکار برطرف آن ها

مایکروسافت می گوید مشکلاتی در ارتباط با اتصال این کنسول به روتر Fritz!Box 7430 وجود دارد. بعضی کاربران این مشکل را گزارش دادند و مایکروسافت با آنالیز این گزارش های مطمئن شده است که یک عدم سازگاری در این میان هست.

مایکروسافت هنوز راه چارهی برای رفع این مشکل ارائه نداده است ولی وعده داده در به روزرسانی بعدی، این باگ را رفع کند. کاربرانی که روتر Fritz!Box 7430 دارند و نمی توانند به شبکه وای فای وصل می شوند؛ بهتر است به وسیله کابل شبکه اترنت، کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس را به روتر وصل نمایند تا از اینترنت بهره ببرند.

یک روش دیگر دسترسی به اینترنت برای این دسته از کاربران، استفاده از هات اسپات موبایل است. یعنی اینترنت گوشی تلفن همراه خود یا لپ تاپ را به اشتراک بگذارند تا کنسول بازی مایکروسافت به آن وصل گردد.

مشکل قطعی وای فای

اما مشکل دومی که از سوی کاربران گزارش شده است؛ قطعی اتصال وای فای هنگام اجرای بازی های گروهی و چند بازیگری است. در این شرایط، بعضی از کاربران نمی توانند به وای فای وصل شوند یا مرتبا وای فای قطع و وصل می گردد و پایداری مناسبی ندارد.

باز هم مایکروسافت هنوز راه چارهی برای این مشکل وای فای ایکس باکس سری ایکس ارائه نداده است. ولی می تواند چند ترفند را تست کرد تا شاید مشکل حل گردد.

نخست، اگر به باند 5 گیگاهرتز مودم یا روتر وصل شدید؛ بهتر است این باند رادیویی را غیرفعال نموده و مجددا به فرکانس 2.4 گیگاهرتز وصل شوید.

اگر مشکل حل نشد؛ بهتر است وارد تنظیمات مودم یا روتر شده و پروتکل رمزنگاری WPA2 برای باند رادیویی 5 گیگاهرتز را غیرفعال کنید. غیرفعال کردن این گزینه باز می تواند مشکل عدم سازگاری و قطعی مدام وای فای کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس را حل نماید.

از قلم نیاندازید حتما یک بار مودم یا روتر خود را ریستارت نموده و از ابتدا پیکربندی کنید تا شاید مشکل برای همواره حل گردد.

اگر هنوز مشکل وای فای کنسول بازی حل نشده است؛ تنها راه چاره باقی مانده باز اتصال کنسول به روتر به وسیله کابل شبکه است.

قرار است کنسول جدید مایکروسافت به نام Xbox Series X در نوامبر پیش رو معرفی گردد. بسیاری از مشخصات ایکس باکس سری ایکس لو رفته و…

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1363

به "مسائل وای فای کنسول ایکس باکس سری ایکس و راهکار برطرف آن ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "مسائل وای فای کنسول ایکس باکس سری ایکس و راهکار برطرف آن ها" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل وای فای کنسول ایکس باکس سری ایکس و راهکار برطرف آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید