هشدار وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران

به گزارش ایران عکس، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد در برخی منطقه ها کشور، کشاورزان و گلخانه داران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران

آقای مکوندی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می گردد که نسبت به محکم کردن پوشش گلخانه ها و بستن دریچه ها در زمان وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان استان ایلام نسبت به آبیاری سبزی و صیفی اقدام کنند تا از بالارفتن رطوبت و شرایط بیماری زا جلوگیری کنند.

مکوندی گفت: با توجه به پایداری جو در هرمزگان زنبورداران نسبت به تسریع کوچ اقدام کنند، کشاورزان سیستان و بلوچستان کشت صیفی جات بهاره را در دستور کار خود قرار دهند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، میانه بارش کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و نسبت به دوره نرمال بلندمدت کاهش داشته است که این امر تشدید خشکسالی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که هم اکنون گرد و خاک در غالب نقاط کشور به جز جنوب شرق مستقر است و روز یکشنبه انتظار می رود که گرد و خاک در نیمه غربی مرتفع گردد.

امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال لرستان و ایلام رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ داریم.

خبرنگاران اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2063

به "هشدار وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید