هفت عادت نویسندگان پیروز به روایت مدیر بازاریابی کتاب و مجلات آمریکایی

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از سرچ انجین ژورنال، معمولاً برای نوشتن محتواهای نو و خلاقانه احتیاج به ایجاد شرایطی از سوی نویسنده وجود دارد که برخی از آنها درون خودِ نویسنده نهادینه شده است و برخی دیگر به شرایط محیط اطراف بستگی دارد. به هر حال طبق تجربه های بازگو شده به وسیله نویسندگان، هر جمله و نوشتار جالب و خلاقانه به خودی خود خلق نمی گردد و احتیاج به استعدادهای پرورش یافته به وسیله شخص نویسنده دارد که به عقیده بسیاری از کارشناسان این استعدادها در جریان عادت های روزانه به مرور و به تدریج رشد می یابند.

هفت عادت نویسندگان پیروز به روایت مدیر بازاریابی کتاب و مجلات آمریکایی

یایل کلاس موسس و مدیرعامل شرکت پیشرویی در حوزه بازاریابی کتاب و مجلات در آمریکا است. بیشتر کار شرکتش در حوزه بازاریابی و فراوری محتوا برای سایت ها و مجلات است و از نظر او عادات نویسندگان پیروز مواردی است که در زیر به طور مختصر درباره آنها توضیه داده شده است:

کتاب بخوانید تا مغزتان آموزش ببیند:

بسیاری از نویسندگان مشهور تاریخ برای بالا بردن توانایی نوشتن توصیه می نمایند که قبل از آن باید مطالعه صورت گیرد. همان طور که یک ورزشکار برای شرکت در یک مسابقه طاقت فرسای ورزشی احتیاج به آماده کردن ماهیچه ها و عضلاتش دارد، نویسنده نیز قبل از آغاز به نوشتن باید مطالعات زیادی داشته باشد. خواندن مطالب دیگران مغز را برای شرکت در مسابقه نویسندگی آماده می نماید.

ایده ها را جمع و آن ها را ثبت کنید:

در بسیاری از رشته ها به خصوص نویسندگی ایده و طرح کلی یکی از ملزومات نوشتن کتاب محسوب می گردد. نویسنده باید ایده اصلی را در فکر پرورش دهد و از آن برای نوشتن جزئیات استفاده کند. بدون اینکه از کار دیگران تقلید کنید از ایده آنها بهره ببرید و آنها را برای خودتان ثبت کنید. همواره نویسندگان پیروز جملات را از کلاهشان بیرون نمی آورند و برخی اوقات نیز از ایده دیگران استفاده می نمایند.

تحقیق کنید:

جمع آوری اطلاعات و داده ها لزوماً برای مشاغل حسابداری و دیگر مشاغل مربوطه نیست بلکه نویسندگان نیز باید تحقیق نمایند و از اطلاعات عمومی اطراف خود مطلع باشند. هیچ نویسنده بی خبری نمی تواند چیزهای جدیدی برای اطرافیان خود بنویسد که برای آنها جالب و مجذوب کننده باشد.

به جای گوگل از دیگران سوال کنید:

ظهور سایت های جستجو برای انسان ها شرایطی فراهم نموده است که ترجیح می دهند سوالی را به جای مطرح کردن از دیگران آن را در اینترنت جستجو نمایند ولی برای تبدیل شدن به یک نویسنده پیروز باید با دیگران ارتباط داشته باشید. مطمئن باشید مطرح کردن سوالات خود با اطرافیان تجربیات بهتری از جستجو در گوگل به دست می دهد.

مدیریت زمان:

برای کسانی که می خواهند به تازگی وارد حیطه نویسندگی بشوند، اولین و متداول ترین بهانه برای ننوشتن زمان ناکافی است. حتی آن دسته از نویسنده هایی که الان در کارشان خبره شده اند یادشان هست که در گذشته بارها این جمله را پیش خودشان تکرار نموده اند که الان وقتش را ندارم. برای این دسته از نویسنده ها که زمان را بهانه می نمایند، مدیریت زمان برای نوشتن می تواند یاری قابل توجهی باشد.

بنویسید و بنویسید و بیشتر بنویسید:

از سیاه کردن صفحات سفید ترسی نداشته باشید. کاغذ به میزان کافی برای شما ساخته شده است. برای بالا بردن توانایی نوشتن باید آن را تمرین کنید و این مسئله تنها با نوشتن های طولانی مدت و سیاه کردن کاغذهای سفید رنگ به دست می آید. مصاحبه با نویسندگان بزرگ ثابت نموده است که نوشتن هر روزه یکی از ضروریات پیروزیت در این عرصه است.

عملکرد خود را میزان بگیرید:

میزان گرفتن نوشته ها یا به عبارت بهتر برگشت به عقب و تماشا اینکه چقدر جمله و کلمه نوشته اید زیاد هم بد نیست. همواره کمیت با کیفیت همراه است و باید برای رسیدن به یک کیفیت مطلوب تعداد جملات و کلمات نوشته شده را میزان گرفته و تا جای مقدور آنها را بالا ببرید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1940

به "هفت عادت نویسندگان پیروز به روایت مدیر بازاریابی کتاب و مجلات آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت عادت نویسندگان پیروز به روایت مدیر بازاریابی کتاب و مجلات آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید