تور مجارستان: همه چیز درباره فرودگاه بین المللی بوداپست

به گزارش ایران عکس، از آنجایی که بوداپست مرکز و مهمترین مقصد گردشگری مجارستان به شمار می رود، دور از انتظار نیست که فرودگاه بین المللی بوداپست نیز بزرگترین فرودگاه کشور مجارستان باشد.

تور مجارستان: همه چیز درباره فرودگاه بین المللی بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

فرودگاه بین المللی بوداپست مجارستان، اصلی ترین فرودگاه مرکز مجارستان است و تقریبا تمام گردشگرانی که قصد سفر به مجارستان و شرکت در تور بوداپست را دارند، از این فرودگاه استفاده می نمایند.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم با معرفی کامل فرودگاه بوداپست مجارستان، شما را برای سفر به این کشور زیبا و دوست داشتنی آماده سازیم. همراه ما باشید.

درباره فرودگاه بین المللی بوداپست

فرودگاه بین المللی بوداپست یا فرودگاه فرودگاه فرنک فهرست بوداپست (Budapest Ferenc Liszt International Airport) که بعلاوه با نام های فرودگاه بین المللی فریهگی بوداپست (Budapest Ferihegy International Airport) یا فرودگاه بوداپست شناخته می گردد، مهمترین فرودگاه شهر بوداپست است.

این فرودگاه که با اختلاف بسیار زیاد، بزرگترین فرودگاه کشور مجارستان به شمار می رود، در 16 کیلومتری جنوب شرق مرکز شهر بوداپست واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است.

پروازهای بین المللی متعددی از فرودگاه بین المللی بوداپست به مقصد شهرهای مختلف در سرتاسر جهان برگزار می گردد و تقریبا بیشتر مقصدهای مهم جهان را پوشش می دهند. در سال 2019 این فرودگاه میزبان بیش از 16 میلیون مسافر بوده است که در میان تمام مقصدها، فرانکفورت آلمان، لندن انگلستان و پاریس فرانسه پرترافیک ترین مسیرهای پروازی بوده اند.

این فرودگاه میزبان و مقر اصلی پروازهای شرکت هواپیمایی مالیو (Malév Hungarian Airlines) اما با ورشکستگی و تعطیلی این شرکت در سال 2012، بخش زیادی از پروازها و مسافرین خود را از دست داد. با اینحال در سال های اخیر، فرودگاه بوداپست مجارستان توانسته صندلی خود را بازیابد و مقر فعالیت شرکت های ویز ایر (Wizz Air) و رایان ایر (Ryanair) باشد.

تاریخچه ساخت فرودگاه بین المللی بوداپست

در سال 1938 میلادی، دولت مجارستان تصمیم به ساخت یک فرودگاه گرفتند و مکان فعلی فرودگاه انتخاب شد. از آنجایی که این زمین های در محدوده ای به نام فریهگی (Ferihegy) قرار داشتند، همین نام را برای فرودگاه نیز انتخاب کردند و هنوز نیز بسیاری از افراد، این نام را ترجیح می دهند.

برای طراحی این فرودگاه یک مسابقه برگزار گردید و در نهایت کارولی دیوید جونیور (Károly Dávid Jr) یکی از برترین معماران و پایه گذاران سبک معماری مدرن مجارستان برای این کار انتخاب شد. عملیات ساخت یک فرودگاه چندکاره که هم استفاده مسافربری و هم استفاده نظامی داشته باشد، در سال 1942 میلادی شروع گشت.

اگرچه عملیات عمرانی بخش های عمومی و نظامی فرودگاه به طور همزمان شروع شد، اما با توجه به شرایط خاص جنگ جهانی دوم، ساخت قسمت های نظامی سرعت بیشتری گرفت و سرعت ساخت بخش عمومی کاهش یافت تا اینکه نهایتان در ابتدای سال 1944 به طور کامل متوقف شد. سال 1943 اولین پرواز (که طبیعتا نظامی بود) از فرودگاه بین المللی بوداپست انجام گرفت. اما در نهایت و در سرانجام جنگ، بخش های زیادی از فرودگاه آسیب دیده بود و اجرای پروازها با سختی ممکن بود.

به همین علت در سال 1947 یک عملیات بازسازی گسترده طراحی شد تا استفاده عمومی و مسافربری از فرودگاه بین المللی بوداپست نیز ممکن گردد. در نتیجه این عملیات بازسازی، سال 1950بخش مسافربری فرودگاه بین المللی بوداپست افتتاح شد و پروازهای تجاری در آن به راه افتادند.

در سال های بعد نیز فرودگاه بوداپست توسعه یافت تا امروزه به بزرگترین فرودگاه مجارستان تبدیل گردد.

اما پیشتر گفتیم که این فرودگاه، از ابتدا با نام فریهگی شناخته می شده است. پس نام فرنک فهرست (Ferenc Liszt) از کجا آمده است؟ فرنک فهرست (1811-1876) مشهورترین پیانیست و آهنگساز مجارستانی بوده است و حتی عده ای عقیده دارند وی را می توان بزرگترین نوازنده پیانو در تمام جهان و اعصار دانست!

سال 2011 به مناسبت دویستمین سالگرد تولد فهرست و برای یادبود صندلی مهمش در فرهنگ و هنر مجارستان، مقامات این کشور نام فرودگاه بین المللی بوداپست را رسما به نام وی تغییر دادند.

سال 2011 به مناسبت دویستمین سالگرد تولد فهرست و برای یادبود صندلی مهمش در فرهنگ و هنر مجارستان، مقامات این کشور نام فرودگاه بین المللی بوداپست را رسما به نام وی تغییر دادند.

ترمینال های فرودگاه بین المللی بوداپست

فرودگاه بین المللی بوداپست مجارستان از 4 بخش مختلف تشکیل شده است:

ترمینال 1 که در سال 2012 تعطیل شد و امروزه برای بعضی پروازهای خصوصی از آن استفاده می گردد.

ترمینال 2A که به پروازهای درون منطقه شنگن اختصاص دارد.

ترمینال 2B که مختص پروازهای خارج از محدوده شنگن است.

و اسکای کورت (SkyCourt) که یک سالن انتظار بزرگ با رستوران ها و فروشگاه های مختلف است و دو ترمینال 2A و 2B را به یکدیگر متصل می نماید.

دسترسی به فرودگاه بین المللی بوداپست

پیشتر گفتیم که فرودگاه بین المللی بوداپست در 16 کیلومتری بوداپست قرار گرفته است و با توجه به سیستم گسترده حمل و نقل عمومی در بوداپست، دسترسی به این فرودگاه بسیار آسان است.

یکی از برترین راه ها برای دسترسی به فرودگاه، استفاده از دو خط اتوبوس مخصوص فرودگاه است. خط 100E یک خط سریع السیر است که تنها در دو ایستگاه Kálvin tér و Deák Ferenc tér توقف می نماید و شما را مستقیم به مرکز شهر بوداپست می رساند.

خط 200E دیگر خط اختصاصی فرودگاه بین المللی بوداپست مجارستان است که شما را به ایستگاه متروی Kőbánya-Kispest، نزدیکترین ایستگاه مترو به فرودگاه، می رساند. با استفاده از این دو اتوبوس، می توانید به راحتی به هر یک از هتل های بوداپست که رزرو نموده اید بروید.

بعلاوه در صورتی که بخواهید سفر راحت تری از فرودگاه به هتل و بالعکس داشته باشید، می توانید از تاکسی نیز بهره ببرید. تاکسی های مخصوص فرودگاه بوداپست با رنگ زرد معین هستند و پیش از سوار شدن، باید به دفتر اختصاصی آنها مراجعه کنید. اگر بخواهید با استفاده از تاکسی های فرودگاه به مرکز شهر بروید، به طور میانگین باید حدود 7000 فورینت هزینه پرداخت کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1880

به "تور مجارستان: همه چیز درباره فرودگاه بین المللی بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: همه چیز درباره فرودگاه بین المللی بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید