هوش مصنوعی می&zwnjتواند به طور کامل با ویروس کرونا مقابله کند

به گزارش ایران عکس، از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، تقریبا تمامی مراکز بهداشتی به دنبال راهی برای مبارزه با این ویروس هستند. در این میان اورژانس بهداشت جهانی اعلام کرده که این سازمان در حال جستجو برای پیدا کردن فناوری های جدیدی است تا از این طریق بتوان با ویروس کرونا مقابله کند و از شیوع بیشتر این ویروس در جهان جلوگیری کند. بر اساس اعلام این سازمان جهانی، هوش مصنوعی می تواند کمک بسیار بزرگی به آن ها کند، برای مثال هوش مصنوعی می تواند بیماران بسیار آلوده را شناسایی کند و برای کنترل آن ها راه حلی ارائه دهد.

هوش مصنوعی می&zwnjتواند به طور کامل با ویروس کرونا مقابله کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،علاوه بر این هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل داده های بیماران، خطر مرگ آن ها را پیش بینی کند. از دیگر امکانات هوش مصنوعی می توان به کمک های پزشکی، غربالگری جمعیت، ارائه پیشنهاد درباره نحوه کنترل عفونت و اطلاع رسانی پزشکی در این رابطه اشاره کرد.

تولید دارو از طریق هوش مصنوعی

به تازگی نیز یکی از داروسازان برتر جهانی اعلام کرده است که یکی از مهم ترین راه ها برای ساخت داروی جدید، استفاده از داروهای قدیمی است، هوش مصنوعی نیز می تواند با استفاده از این موضوع روی داروهای قدیمی کار کرده تا بتواند داروی جدید را بدست آورد. علاوه بر این هوش مصنوعی می تواند با اتصال به دستگاه های MRI به طور دقیق شرایط بدن بیمار و مناطق آلوده بدن وی را تشخیص داده و از این طریق برای درمان آن راهی پیشنهاد کند.

در حال حاضر بخش بسیار کمی از ظرفیت هوش مصنوعی برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته است که آن هم مشخص کردن شرایط افراد حاضر در جامعه از طریق اعلام خود آن ها به نرم افزار تولید شده توسط گوگل و اندروید باز می گردد. بر اساس این نرم افزار در صورتی که فرد از کنار بیمار مبتلا به کرونا عبور کند، گوشی وی به سرعت به او پیام داده تا در صورت داشتن علائم به پزشک مراجعه کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1375

به "هوش مصنوعی می&zwnjتواند به طور کامل با ویروس کرونا مقابله کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی می&zwnjتواند به طور کامل با ویروس کرونا مقابله کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید