ورود توده گرد و غبار به جنوب غرب کشور، تداوم بارش باران در نقاط مختلف

به گزارش ایران عکس، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش بادشدید، ورود سامانه بارشی نو به کشور و شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان های غرب و جنوب غرب کشور اطلاع داد.

ورود توده گرد و غبار به جنوب غرب کشور، تداوم بارش باران در نقاط مختلف

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی تا ظهر امروز(18 اسفندماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می دهد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی تازه از شمال غرب وارد کشور می گردد و به تدریج نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی اضافه نمود: بارش در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال زنجان و کرمانشاه شدت دارد و در ارتفاعات بارش برف و در سایر منطقه ها بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنج شنبه(19 اسفندماه) علاوه بر این منطقه ها، در غرب اصفهان و شمال فارس نیز بارش رخ می دهد و به تدریج با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر، بارش و کاهش نسبی دما در استان های واقع در سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود:آدینه(20 اسفندماه) بارش در نوار غربی و شمالی کشور، شمال فارس و غرب اصفهان ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان شنبه (21 اسفندماه) گستره بارش فقط در نوار شمالی و بخش هایی از شرق و جنوب کشور پیش بینی می گردد و یکشنبه (22اسفندماه) در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان های غرب و جنوب غرب کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی می گردد علاوه براین طی روزهای آدینه و شنبه (20 و21 اسفندماه)وزش باد شدید در نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور موجب خیرش گرد و خاک در این منطقه ها می گردد.

به گفته ضیاییان بعد از ظهر پنجشنبه (19 اسفندماه) و طی روز آدینه(20 اسفندماه) شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (19 اسفندماه) ابری و در برخی ساعت ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 18 و برای روز آدینه(20 اسفندماه) ابری و در برخی ساعت ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (18 و 19 اسفند ماه) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای 1- و8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2077

به "ورود توده گرد و غبار به جنوب غرب کشور، تداوم بارش باران در نقاط مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود توده گرد و غبار به جنوب غرب کشور، تداوم بارش باران در نقاط مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید