ورود سامانه بارشی به ایران

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و تشدید بارش ها در بعضی منطقه ها خبر و نسبت به حاکمیت جریانات خزری در 5 استان طی امروز هشدار داد.

ورود سامانه بارشی به ایران

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 24 ساعت آینده بارش و وزش باد شمالی در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت. علاوه بر این امروز در منطقه های از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان و تهران، جنوب خوزستان، فارس و بوشهر نیز وزش باد و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

فردا فقط در گیلان و مازندران بارش های خفیف روی می دهد و وزش باد و گردوخاک در منطقه های از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز ادامه دارد.

آدینه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد پیش بینی می گردد و در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری مستقر است و به ویژه در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما روی می دهد.

از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش های پراکنده در شمال غرب و بخش هایی از شمال شرق کشور روی می دهد. یکشنبه آینده بارش ها در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر تشدید شده و گستره آن کل نوار شمالی کشور را در بر می گیرد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

به گزارش تسنیم، امروز در نیمه غربی خلیج فارس و دریای خزر و طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و حاکمیت جریانات خزری

زمان انتها: چهارشنبه 1402/04/21

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان آغاز: چهارشنبه 1402/04/21

زمان انتها: آدینه 1402/04/23

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، خوزستان و غرب ایلام.

پنجشنبه 1402/04/22: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، شرق اصفهان، شرق و جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران.

آدینه 1402/04/23: نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و شرق فارس.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشار سطح زمین همراه با حاکمیت بادهای 120 روزه

زمان آغاز: چهارشنبه 1402/04/21

زمان انتها: آدینه 1402/04/23

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

پنج شنبه 1402/04/22: جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان،

آدینه 1402/04/23: جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در بستر رودخانه های خشک شده طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت های باغی و زراعی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

زمان انتها: پنجشنبه 1402/04/22

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد تا محدوده 38 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 2متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراساحل استان بوشهر و خوزستان.

منطقه اثر: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و خوزستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان،اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و فراساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2269

به "ورود سامانه بارشی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید