وزیر خارجه اسپانیا: مرگ اروپا یا شکست کرونا؛ انتخاب کنیم

به گزارش ایران عکس، وزارت امور خارجه اسپانیا با هدف تامین مالی پروتکل های بهداشتی و مالی مبارزه علیه گسترش روزافزون ویروس کرونا، تقسیم بدهی ها میان کشورهای قاره سبز را خواهان شد و گفت: یا این ویروس، اروپا را می کشد، یا اروپا ویروس را؛ ما باید انتخاب کنیم.

وزیر خارجه اسپانیا: مرگ اروپا یا شکست کرونا؛ انتخاب کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش نشریه ال پائیس، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا روز گذشته (یکشنبه 17 فروردین) در مصاحبه با روزنامه فرانسوی درنیرنوول دالساک بر لزوم همکاری کشورهای حوزه اروپا برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین بر ایده تقسیم بدهی ها برای تامین مالی سیاست های بهداشتی و مالی کشورهای قاره سبز به منظور مقابله با گسترش روز افزون ویروس کرونا تاکید نمود.

وزیر امور خارجه اسپانیا در ادامه به دفاع از دولتش پرداخت و گفت: دولت اسپانیا برای مقابله با ویروس کرونا در کشور با تاخیر عمل نکرد بلکه مطابق دستورالعمل های سازمان های بین المللی اقدام کرد.

وی همچنین اعلام کرد، همه کشورها، قدرت ویروس کرونا، سرعت انتشار و دشواری درمان آن را دست کم گرفتند.

لایا با یادآوری موضوع کیت آزمایش های تشخیص سریع کرونا خریداری شده توسط دولت از کشور چین گفت: حساسیت ناکافی این کیت های آزمایش و عدم تشخیص دقیق بیماری با استفاده از آنها، فقط مشکل اسپانیا نیست و بی اطمینانی از آنها در دنیا تائید شده است.

او همچنین اضافه نمود: ویروس کرونا برای نخستین بار از طریق گردشگران اسپانیایی سفر نموده به ایتالیا به کشور منتقل شد و روابط بسیار دو کشور، تشدید شیوع این ویروس در اسپانیا را موجب شد.

وزیر امور خارجه اسپانیا با استناد به تاثیر گسترده شیوع بیماری همه گیر کرونا در این کشور، اهمیت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت عمومی را موضوعی بسیار جدی دانست و گفت: سیستم بهداشت و درمان اسپانیا پس از اقدامات ریاضتی بحران مالی سال 2008، بسیار تحت تاثیر نهاده شد اما باید اعتراف کنم که اعمال گسترده محدودیت ها در مواجهه با بحران های غیرمنتظره، امری اجتناب ناپذیر است.

درحالی که مقام های اسپانیا برای سومین روز متوالی از فرایند نزولی تعداد جانباختگان در این کشور خبر دادند، اما اسپانیا در صندلی نخست درگیر با ویروس کرونا در قاره اروپا و دومین کشور آلوده در دنیا پس از آمریکا قرار گرفته است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز 131 هزار و 646 نفر به این ویروس مبتلا شده که 12 هزار و 641 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 936

به "وزیر خارجه اسپانیا: مرگ اروپا یا شکست کرونا؛ انتخاب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اسپانیا: مرگ اروپا یا شکست کرونا؛ انتخاب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید