پارک ملی لیک دیستریکت، جاذبه ای طبیعی در انگلیس

به گزارش ایران عکس، پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس | Lake District National Park

شهر لندن یکی از مطرح ترین مقاصدی است در دنیا که در آن می توانید گردشگری های فوق العاده ای را انجام دهید و تجربه سفری منحصر به فردی را برای خودتان به وجود بیاورید. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم درباره یکی از پارک های ملی کشور انگلیس به نام لیک دیستریکت صبحت کنیم؛ این پارک در شهر لندن واقع شده است و یکی از مطرح ترین جاذبه های گردشگری است که هر گردشگری می تواند هنگام سفر به این شهر از آن تماشا نماید. این پارک از محبوب ترین پارک ها بین مردم این شهر است و اغلب در روزهای تعطیل و جشن هایی که در این کشور برگزار می گردد همه در آن جمع می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس خدمتتان توضیح دهیم.

پارک ملی لیک دیستریکت، جاذبه ای طبیعی در انگلیس

پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس جزء معروف ترین پارک های لندن بوده و هنرمندان و نوابغ ادبی بسیاری را به سمت خود جذب نموده است. این پارک به دلیل طبیعت بکر و تماشای که دارد که محل الهام بسیاری از هنرمندان بوده است و سالانه میلیون ها گردشگری را به سمت خود جذب می نماید. این پارک مساحتی برابر با 885 مایل مربع دارد و از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی انگلیس واقع شده است. این پارک در سال 1951 تاسیس شد و در سال 2017 جزء سایت میراث به ثبت رسیده است. بلندترین کوه انگلیس به نام Scale Pike در این پارک نهاده شده است و علاوه بر این عمیق ترین و طولانی ترین رودخانه های انگلیس به نام های Wast Water و Windermere در این پارک نیز واقع است. بازتماشامایندگان تمام این جاذبه ها را با ورود به این پارک مشاهده خواهند کرد.

پارک ملی لیک دستریکت شامل دریاچه های مرکزی است و در آن منطقه ها ساحلی و جزیره ای زیادی دیده می گردد. علاوه بر این منطقه ها طبیعی که در این پارک ملی وجود دارد و گردشگران می توانند اوقات خوش بسیار فوق العاده ای را در آن تجربه نمایند از خانه های نویسندگان و شاعران معروف هم می توانند تماشا نمایند که از جمله آن ها ویلیام وردزورث در Mount و Dave Cottage. است که هزینه ورودی به این خانه ها برای هر فرد بزرگسال 7 پوند بوده و پس از پرداخت بازتماشامایندگان می توانند این خانه های متعلق به قرن 19 را که شامل بسیاری از خاطرات شاعران نیز بوده است کشف نمایند.

آب و هوای پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس

اگر بخواهیم شرایط آب و هوایی که در این پارک برقرار است را توصیف کنیم، باید بگوییم که کاملا غیرقابل پیش بینی بوده و معمولا بارانی است. سعی کنید در طول سفرتان حتما لباس مخصوص روزهای بارانی همراه داشته باشید تا از باران های انگلیس در امان بمانید. بدترین بارش ها در فصل زمستان رخ می دهد و برترین فصل گردشگری در انگلیس که بخواهید از این پارک تماشا کنید تابستان است. اگر بازتماشامایندگان به عنوان یک گردش در طبیعت میخواهند به اینجا بیایند، باید درنظر داشته باشند که بالا رفتن از شیب های تند پارک می تواند مشکل باشد. پس باید پوتین مناسب و دیگر اسباب لازم را با خود به همراه داشته باشند.

ویژگی های پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس

همانطور که گفتیم این پارک محلی برای الهام گرفتن نویسندگان و نقاشان بوده است و دلیل آن نیز ویژگی های شگفت انگیزی است که این پارک دارا می باشد. یکی از آن ها تپه های رویایی آن است که افرادی چون ویلیام وردزورث، آرتور رنسام، جان راسکین و بسیاری دیگر از هنرمندان و نویسندگان با تماشای آن ها غرق در آرامش می شدند و می توانسند آنچه در فکر و فکرشان است را بر روی کاغذ نمایان نمایند. پارک ملی لیک دیستریکت با داشتن 16دریاچه و بلندترین کوه های انگلیس و روستاهایی کوچک و فریبنده، چشم انداز ای مبهوت نماینده را خلق نموده است. هنرمندان هنوز هم از این محل الهام می گیرند. زیرا اتمسفری عالی و خلاقانه دارد و نمونه شاخص آن جاذبه هایی چون هنر خیابان محلی و گذرگاه های مجسمه است.

در شکل دهی پارک ملی لیک دیستریکت کشاورزی نقش مهمی داشته است و اگر چراگاه ها وجود نداشتند، تعداد جنگل ها و درختان از این هم بیشتر می بود. منطقه های که پوشیده از درخت هستند محل استقرار پرندگانی چون سنقر و جغد قهوه ای بوده و حیوانات دیگری نظیر گوزن، روباه و شغال هم در این پارک زندگی می نمایند. درختان زبان گنجشک و بلوط در بسیاری از بخش های پارک دیده می شوند و گیاهان آب دوستی چون خزه نیز به دلیل بارندگی فراوان رویش دارند. بعلاوه کشت مزارع کاج و صنوبر جهت بهره برداری در صنعت الوارسازی رونق دارد.

حفاظت از پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس

در سال 1951 پارک ملی دیستریکت تحت حفاظت دولت انگلیس نهاده شد تا بقایای پارک و محیط زیست آن نیز حفظ گردد. علاوه بر این مرکز هشت نهاد ملی طبیعی دیگر در این پارک هستند تا حیات وحش ساکن در پارک را بیشتر تحت مراقبت قرار دهند. یک خطر جدی برای جنگل ها، چرای بی رویه دام ها و بهره برداری های انسانی است. این پارک بعلاوه رسوبات شدیدی از پیاده روهای آهکی دارد که حیات بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی را به خطر می اندازد. آهکی که برای ساخت پیاده روهای این پارک استفاده شده است که خطر جدی برای بهره برداری از منابع طبیعی است. ساحل دریاچه ها نیز از خطر مصون نیست. زیرا جاذبه توریستی بوده و بازتماشامایندگان زیست بوم آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1995

به "پارک ملی لیک دیستریکت، جاذبه ای طبیعی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی لیک دیستریکت، جاذبه ای طبیعی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید