چه کشورهایی بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری کسب می نمایند؟

به گزارش ایران عکس، اغلب گردشگران به منظور گذران تعطیلات به این کشورها سفر می نمایند. عایدیی که از صنعت گردشگری عاید این کشورها می گردد، تأثیر بسیار مثبتی بر شرایط مالی و اجتماعی آن ها می گذارد. در ادامه، با کشورهایی که بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری به دست می آورند، آشنا خواهیم شد.

چه کشورهایی بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری کسب می نمایند؟

10. ترکیه

ترکیه کشوری زیبا است که رتبه دهم لیست ما را از آن خود نموده است. به طور میانه، عایدی ترکیه از صنعت توریستی سالانه 27.7 میلیارد دلار است که رقم بسیار بالایی محسوب می گردد. جاذبه های توریستی زیادی در ترکیه وجود دارد؛ به همین علت توریستان بسیاری مایل هستند چه به صورت شخصی و چه در قالب تور ترکیه، از این کشور زیبا تماشا نمایند. فرهنگ ترکیه، عامل دیگری است که توریستان را برای آشنایی با آن، از سراسر دنیا به این کشور می کشاند. تمامی توریستان و بازدیدنمایندگانی که به ترکیه می آیند، با مهمان نوازی مردم خون گرم این کشور روبرو می شوند. از سواحل زیبای ترکیه نیز نباید غافل شد، چراکه عامل مهمی در جذب توریستان به سوی این کشور است.

9. ماکائو

ماکائو نهمین کشوری است که بیشترین عایدی را از صنعت توریستی کسب می نماید. در واقع، توریستی در ماکائو نزد توریستان کل دنیا شناخته شده است. عایدی این کشور از صنعت توریستی، به طور میانه سالانه 27.8 میلیارد دلار است.

برترین زمان برای سفر به ماکائو، بین شهریور تا آذر است؛ ماکائو طی این ماه ها، شادترین و ایدئال ترین ایام خود را سپری می نماید. تجربه توریستی در ماکائو، ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و فرهنگ چینی است. علاوه بر این، تعداد زیادی هتل و رستوران معروف در این کشور وجود دارد که پذیرای توریستان و بازدیدنمایندگان است.

8. استرالیا

استرالیا کشور بسیار زیبایی است؛ به همین علت است که هر سال، توریستان زیادی به سمت خود جذب می نماید. استرالیا هشتمین کشور بزرگ دنیا به لحاظ کسب عایدی از صنعت توریستی است. عایدی میانه قاره استرالیا از صنعت توریستی، سالانه 31.4 میلیارد دلار است. استرالیا جاذبه های توریستی فراوانی دارد که در جذب توریستان، بی تأثیر نیست. پارک ها، کتابخانه ها و موزه هایی که در اطراف شهرهایی مانند سیدنی، پرت، ملبورن و نیوزلند واقع شده، ارزش تماشا را دارند. همان طور که پیش تر اشاره نمودیم، استرالیا کشور زیبایی است که خود موجب کسب عایدی بسیار بالای آن از صنعت توریستی شده است. این موضوع، استرالیا را به یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا نیز تبدیل نموده است.

7. بریتانیا

بریتانیا هفتمین کشوری است که بیشترین عایدی را از زمینه توریستی کسب می نماید. عایدی این کشور از صنعت توریستی، سالانه 36.115 میلیارد دلار است. البته این اندازه در بعضی از سال ها به آسانی تا 40.6 میلیارد دلار نیز می رسد. در بریتانیا، چندین مکان وجود دارد که در میان توریستان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بریتانیا علاوه بر توریستی، محیط بسیار خوبی برای تجارت نیز محسوب می گردد. بریتانیا همیشه با آغوش باز از توریستان استقبال می نماید؛ به همین علت افراد بسیاری مایل هستند تعطیلات خود را در این کشور سپری نمایند. کارهای زیادی هست که می توان در این کشور انجام داد. پربازدیدترین شهر بریتانیا، لندن است؛ علت این موضوع، فروشگاه ها، رستوران ها، هتل ها و مکان های تماشای فراوان آن است. برج لندن به تنهایی یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی کل بریتانیا محسوب می گردد. بخش توریستی بریتانیا بسیار غنی بوده و خدمات زیادی برای گشت و گذار و شناخت این کشور فراهم نموده است.

6. تایلند

تایلند که عایدی بسیار بالایی از صنعت توریستی به دست می آورد، قطعا در لیست ما حضور دارد. بخش توریستی تایلند، یاری شایانی به اقتصاد این کشور می نماید. در واقع، عایدی تایلند از صنعت توریستی، سالانه 42.1 میلیارد دلار است.

برترین زمان برای رفتن به تایلند، بین ماه های آذر تا بهمن است، زیرا در این مدت آب وهوای تایلند معتدل بوده و به راحتی می توان به دور از آفتاب سوزان، به گشت و گذار در این کشور پرداخت. چندین عامل در موفقیت صنعت توریستی تایلند و کسب عایدی بالای این کشور دخیل هستند. اول اینکه، تایلند مکانی ایدئال برای زوج های دنیا برای گذران تعطیلات محسوب می گردد. علاوه بر این، مکان های تماشای و جاذبه های فرهنگی این کشور، از دیگر عوامل موفقیت تایلند در صنعت توریستی بوده است. یکی از مهم ترین دلایلی که تایلند در میان توریستان از محبوبیت بالایی برخوردار است، مقرون به صرفه بودن هزینه های کلی این کشور است.

5. ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از کشورهایی است که عایدی بسیار بالایی از صنعت توریستی کسب می نماید. عایدی این کشور از بخش توریستی، سالانه 43.9 میلیارد دلار است. در ایتالیا، مکان های زیادی وجود دارند که در میان توریستان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. عواملی مانند منظره ها تماشای، فرهنگ غنی، غذاهای خوشمزه، فضای محبت آمیز و سبک زندگی شهری در موفقیت صنعت توریستی ایتالیا نقش مهمی ایفا می نمایند. علاوه بر این، مکان های زیادی در ایتالیا وجود دارند که ارزش حداقل یک بار بازدید را دارند. بعضی از این مکان ها عبارت هستند از: کولوسئوم یا آمفی تئاتر معروف رم، کانال مرکزی شهر ونیز، برج کج پیزا، موزه های واتیکان، کلیسای بزرگ میلان و میدان سن مارکو.

4. چین

چین نیز در زمره کشورهایی قرار گرفته است که عایدی بالایی از صنعت توریستی به دست می آورند. طبق برآوردهای صورت گرفته، عایدی این کشور از بخش توریستی، سالانه 51.7 میلیارد دلار است. دلایل بی شماری در موفقیت صنعت توریستی چین وجود دارد. چندین جاذبه توریستی مهم در چین وجود دارد که همیشه توریستان را به سمت خود می کشاند. فرهنگ مردم چین نیز از دیگر عوامل موفقیت چین در این زمینه است. زبان مردم چین بسیار علمی و پیچیده است که مانع از برقراری ارتباط صحیح توریستان با آنان می گردد، اما با این وجود، بعضی از چینی ها قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند. از مهم ترین جاذبه های توریستی چین می توان به دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، لشکر سفالین، قصر پوتالا، ساحل خاکریز، کاخ تابستانی پکن، رودخانه غرب، معبد آسمان و بسیاری دیگر اشاره نمود. اگر امکانات فراوان چین را در نظر بگیریم، این کشور مکانی مقرون به صرفه قیمت برای توریستی محسوب می گردد.

3. فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای زیبایی است که عایدی بسیار بالایی از صنعت توریستی به دست می آورد. عایدی فرانسه از این بخش، سالانه برابر با 56.1 میلیارد دلار است. توریستان بسیاری برای تماشا مکان های تماشای فرانسه، به این کشور می آیند. منابع ملی و فرهنگ فرانسه بسیار غنی است. فرهنگ این کشور، بر آداب و رسوم کشورهای منطقه تأثیر بسزایی داشته است. غذای خوشمزه، پیشینه فرهنگی زیبا، مردم خون گرم، فروشگاه های نوین، کافه ها و هتل های عالی از جمله دلایل موفقیت فرانسه در صنعت توریستی است. فرانسه در سال 2013، حدودا 84.7 میلیون توریست خارجی داشت. علاوه بر این، فرانسه 37 میراث دنیای دارد که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اند.

2. اسپانیا

اسپانیا دومین کشور بزرگ حاضر در لیست ما است که عایدی بسیار کلانی از صنعت توریستی به دست می آورد. عایدی سالانه اسپانیا از این بخش، برابر با 60.4 میلیارد دلار است. یکی از عمده دلایل محبوبیت اسپانیا در میان توریستان، سیاست ها و قوانین ملایم آن است. رویدادها و جشنواره هایی که همه ساله در این کشور برگزار می گردد، به همراه فرهنگ غنی مردمش، از دیگر عوامل موفقیت آن در صنعت توریستی است. سیاست های کاری و تجاری اسپانیا نیز بسیار محبت آمیز است که موجب جذب تاجران و توریستان از سراسر دنیا می گردد.

1. آمریکا

آمریکا با اختلاف زیادی از رقبا، بیشترین عایدی را از صنعت توریستی کسب می نماید. این کشور سالانه از این بخش، 139.6 میلیارد دلار کسب می نماید. دلایل زیادی در پس پرده این موفقیت وجود دارد. جاذبه های توریستی فراوانی در آمریکا وجود دارد. منابع طبیعی و نیز فرهنگ مردم این کشور بسیار غنی است؛ علاوه بر این، آمریکا کشوری مدرن محسوب می گردد که انواع و اقسام امکانات توریستی در آن موجود است. آمریکا بعلاوه کشوری امن برای توریستان به شمار می رود.

منبع: کجارو / frecked.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1950

به "چه کشورهایی بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری کسب می نمایند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه کشورهایی بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری کسب می نمایند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کشورهایی بیشترین عایدی را از صنعت گردشگری کسب می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید