تور سریلانکا: چرا سریلانکا برترین مکان برای تجربه سافاری است؟

به گزارش ایران عکس، سریلانکا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری سافاری در دنیا است زیرا پارک های ملی متعددی در آن وجود دارد و گونه های متفاوت حیات وحش از فیل گرفته تا پلنگ در آن وجود دارد. این جزیره که شکلی شبیه به اشک دارد در اقیانوس هند واقع شده و یکی از برترین زیستگاه های بومی حیوانات در دنیا است . 16 درصد از جانوران و 23 درصد از گیاهان این ناحیه خاص هستند و فقط در سریلانکا دیده می شوند. بیش از 400 گونه پرندگان در این کشور وجود دارد و پنج حیوان مهم و منحصربفرد خود (فیل، پلنگ، نهنگ آبفام، نهنگ عنبر و تنبل خرس) را هم داراست. سریلانکا یکی از معدود مکان هایی است که در یک روز هم می توانید به تماشای نهنگ ها بروید و در تورهای سافاری شرکت کنید. باید بدانید که 26 پارک ملی در این کشور وجود دارد. اگر می خواهید درباره پارک های ملی این کشور بیشتر بدانید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور سریلانکا: چرا سریلانکا برترین مکان برای تجربه سافاری است؟

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

پارک های ملی سریلانکا

پارک ملی یالا

با شش ساعت رانندگی به سمت جنوب شرق کلمبو به این منطقه نزدیک می شویم. این پارک محبوب ترین پارک ملی در سریلانکا است که در آن گونه های مختلف حیات وحش وجود دارد و چون سی قلاده پلنگ در آن زندگی می نمایند این پارک مکان مناسبی برای تماشا پلنگ های سریلانکایی است. در این مکان تنبل خرس ها هم دیده می شوند. مقاصد آفتابی دنیا

پارک ملی مینریا

این پارک در بیابان های مرکزی شمال کلمبو واقع شده است و همانطور که از نامش پیداست به معنای صندلی مخزن آب و مکانی برای دورهمی و ملاقات فیل ها در آسیا است. این دورهمی فصلی فیل ها در کنار دریاچه مینریا و بین ماه های سپتامبر و اکتبر اتفاق می افتد. پس از این دورهمی دریاچه هم کم کم خشک می گردد و جای آن را علفزارهای سبز می گیرد.

پارک ملی اوداوالاوه

در این پارک جیپ های سافاری کمتر از یالا دیده می شوند و برترین مکان برای تماشا فیل ها است و حدودا چهارصد فیل آسیایی در آن زندگی می نمایند. در این مکان نیز از بچه فیل های بی سرپرست و یا رها شده نیز نگهداری می گردد و سپس در طبیعت رهاسازی می شوند. حتی اگر برای یک ساعت در این پارک باشید حتما فیل ها را خواهید دید ولی اگر می خواهید گونه های دیگر جانوری را ببینید باید حواستان را جمع کنید و بیش تر منتظر بمانید. غذاهایی که در هتل نباید سفرش داد

تجربه سافاری زمینی، پیاده، با قایق و حتی هوایی

با اینکه محبوب ترین نوع سافاری با جیپ است. یک سافاری پیاده که به همراه یک راهنما و جنگل بان انجام می گردد هم یکی از برترین شیوه ها برای نزدیک شدن به حیوانات و تماشا آنهاست. این تورهای پیاده از صبح تا پاسی از شب در دسترس هستند بنابراین، شما می توانید برای تماشا موجوداتی که روزها پنهان می شوند و شب ها بیرون هستند نیز از سافاری بهره ببرید.

یکی دیگر از شیوه های تماشا حیات وحش در سریلانکا سوار شدن بر بالن های بزرگ است که این نوع سافاری به آب وهوا بستگی دارد و بیشتر تورها معمولا فقط در بین ماه های دسامبر تا مارچ برگزار می شوند.

تماشا پارک ملی گال اویا هم خالی از لطف نیست. شما می توانید در این مکان سوار بر قایق شوید و فرصتی پیدا کنید تا کروکودیل های بومی سریلانکا را در زیستگاه آن ها ببینید.

تجربه سافاری در تمام فصول

در سریلانکا دو موسم بارش وجود دارد. موسم بارندگی جنوب غرب از ماه می تا سپتامبر و موسم بارانی شمال شرق از ماه اکتبر تا ژانویه است. بنابراین، با توجه به تعدد پارک های ملی در سرتاسر این کشور شما در تمام فصول سال می توانید از تورهای سافاری لذت ببرید.

برترین زمان سال برای بازدید از پارک ملی یالا بین ماه های مارچ و اکتبر است که سطح آب پایین است. حیوانات در این فصول برای نوشیدن آب به کنار دریاچه می آیند. ذخیره گاه طبیعی سینهاراجا که یک پارک ملی و از میراث های دنیای یونسکو است. برترین زمان برای تجربه سافاری نیز در بین ماه های آگوست تا سپتامبر و از ژانویه تا اوایل آوریل است.

اقامت

اگر علاقمندان به تجربه سافاری هستید در داخل پارک های ملی اقامت نمایند و در کانون حیات وحش باشند به راحتی می توانند از کمپ های سافاری، کلبه های درختی، چادر و هتل ها استفاده نمایند.

هتل

هتل جتوینگ یالا که در حاشیه پارک ملی یالا واقع شده است، مکان مناسبی برای دسترسی به ساحل است. اتاق های این هتل به زیبایی تزئین شده اند و دارای استخر روباز، باشگاه مدرن و رستوران نیز است. اقامتگاه سافاری اوداوالاوه نیز یکی از مکان های مناسب اقامتی است که تنها چند دقیقه با پارک ملی اوداوالاوه فاصله دارد و دارای استخر روباز، غذای بی نظیر و اتاق های بزرگ است. برای کسانی که به اقامت در هتل علاقه ای ندارند نیز گزینه هایی مانند اقامت در کمپ چادری، کلبه های درختی و غیره وجود دارد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور سریلانکا: چرا سریلانکا برترین مکان برای تجربه سافاری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: چرا سریلانکا برترین مکان برای تجربه سافاری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید