چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟

به گزارش ایران عکس، چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟ شما دوست دارید رایانه تان با سرعت بیشتری درخواست های شما را اجرا کند اما زمان زیادی برای پرداختن به این موضوع و بهبود آن ندارید. برخی از مهم ترین فاکتورهای افزایش سرعت، ارتقاء سخت افزار سیستم شما است که نیازمند صرف هزینه ، زمان و گشت و گذار در بازار برای پیدا کردن سخت افزار مناسب است.

چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟

خبرنگاران| شما دوست دارید رایانه تان با سرعت بیشتری درخواست های شما را اجرا کند، اما زمان زیادی برای پرداختن به این موضوع و بهبود آن ندارید. برخی از مهم ترین فاکتور های افزایش سرعت، ارتقاء سخت افزار سیستم شما است که نیازمند صرف هزینه، زمان و گشت و گذار در بازار برای پیدا کردن سخت افزار مناسب است.

ارتقاء کدام قسمت، عملکرد رایانه را بهبود می بخشد؟ چه کسی این کار را انجام می دهد؟ و پاسخ بسکمک سوالات دیگر را در این مطلب بخوانید. اگر نیاز به یک رایانه سریع تر دارید، اما مطمئن نیستید که ارتقاء کدام مولفه بیشتر مفید خواهد بود، در اینجا دستورالعمل هایی را که باید دنبال کنید، توضیح خواهیم داد.

روش اول: غیر فعال کردن تسک های سنگین

غیر فعال کردن تسک ها یا وظایف سنگین یکی از اصلی ترین روش هایی است که می تواند منجر به افزایش سرعت کامپیوتر ویندوزی شما شود. برای مشاهده لیست تسک ها و جزئیات آن ها کافیست که در صفحه ویندوز کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Escape را به صورت همزمان بفشارید. در این شرایط پنجره ای مشابه با عکس فوق نمایان می شود. در این بخش لیست تسک های دستگاه ارائه شده اند. با غیر فعال کردن تسک هایی که حجم زیادی از منابع سیستم همچون CPU، Disk و Memory را اشغال می کنند، می توانید سرعت عملکرد کامپیوتر خود را افزایش دهید.

برنامه هایی که در سیستم تری (گوشه سمت راست و پایین نوار ابزار ویندوز) فعال هستند هم منجر به مصرف شده رم و کاهش سرعت کامپیوتر می شوند. سعی کنید فقط برنامه های ضروری را در این قسمت فعال باقی بگذارید. بنابراین تمام برنامه ها و سرویس های غیر ضروری را از سیستم تری (System Tray) حذف کنید تا سرعت عملکرد کامپیوترتان افزایش یابد.

هرچقدر تعداد برنامه هایی که در حین راه اندازی یا اصطلاحا استارتاپ (Startup) ویندوز اجرا می شوند بیشتر باشد، عملکرد کامپیوترتان هم کندتر به نظر خواهد رسید، چرا که ویندوز نیاز دارد تک تک آن برنامه ها را اجرا کند و این امر زمانبر است. برای مشاهده و شخصی سازی لیست برنامه های استارتاپ کافیست کلیدهای Ctrl+Shift+Escape را به صورت همزمان فشرده و به تب Startup مراجعه کنید. سپس برنامه های غیر ضروری لیست را به حالت Disable منتقل نمایید تا دیگر در حین راه اندازی ویندوز اجرا نشوند.

کاهش انیمیشن ها هم یکی دیگر از روش روش های افزایش سرعت کامپیوترهای ویندوزی است. برای دسترسی به تنظیمات انیمیشن ها کافیست کلیدهای Windows+X را زده و سپس گزینه System را انتخاب کنید. به بخش Advanced System Settings مراجعه کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. نهایتا گزینه Adjust for Best Performance را انتخاب نمایید و تغییرات را ذخیره کنید تا سرعت عملکرد کامپیوترتان افزایش یابد.

اگر خیلی در اینترنت پرسه می زنید و احساس می کنید مرورگرتان کند شده، سعی کنید تنظیمات مرورگر را هم به گونه ای انجام دهید که سرعت عمل آن بهبود یابد. یکی از اصلی ترین کارهایی که در این راستا می توانید انجام دهید، غیر فعال سازی و حذف افزونه های ناکارآمد است. جلوگیری از بارگذاری فلش و از این قبیل مسائل هم می تواند به سرعت عمل مرورگر و کامپیوترتان کمک کند.

همه می دانند که یک کامپیوتر ویروسی چقدر آزاردهنده است! همیشه سعی کنید یک آنتی ویروس با کیفیت و اورجینال را در کامپیوترتان نصب کرده داشته باشید. با استفاده از آنتی ویروس در بازه های زمانی مختلف به جستجوی سیستم و پیدا کردن بدافزارها و ویروس ها و از بین بردنشان بپردازید تا ببینید سرعت کامپیوتر ویندوزی شما تا چه اندازه بیشتر می شود.

هرچقدر فضای ذخیره سازی اطلاعات روی هارد شما کمتر یا محدودتر شود، سرعت عملکرد کامپیوترتان هم کاهش پیدا می کند. این موضوع به ویژه در مورد درایو ویندوز سیستم شما به شکل محسوس تری قابل لمس است. سعی کنید همیشه از پر شدن درایو ویندوز خود جلوگیری کنید. می توانید با پاک کردن نرم افزارهای غیرضروری از درایو ویندوز، استفاده از قابلیت هایی مثل Disk Cleanup، نساختن پوشه های مستقیم روی دسکتاپ و غیره از این امر جلوگیری به عمل آورید.

ویندوز قابلیتی تحت عنوان Optimize Drives دارد که به موجب آن می توانید مسائل هر یک از درایوهای ویندوز خود را بررسی و رفع کنید. توصیه می کنیم هر چند وقت یک بار از این قابلیت برای بهینه سازی درایوهای مختلف خود از جمله درایو ویندوز استفاده کنید. برای انجام این کار روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. گزینه Tools را انتخاب کرده و بر روی Optimize کلیک کنید. درایو یا درایوهای مورد نظرتان را مشخص کرده و بر روی گزینه Analyze کلید کنید تا بررسی شرایط درایو آغاز شود. پس از اتمام این کار روی گزینه Optimize کلیک کنید تا بهینه سازی درایو انجام شود.

همیشه سعی کنید در کامپیوترتان فقط نرم افزارهایی نصب باشند که واقعا از آن ها استفاده می کنید. نصب بودن نرم افزارهای ناکارآمد در سیستم شما می تواند به شکل محسوسی منجر به کند شدن کامپیوتر شود. برای بررسی نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر و حذف آن ها کافیست به Control Panel رفته و گزینه Uninstall a Program را انتخاب کنید و برنامه های موجود در لیست را بررسی نمایید. هر یک از برنامه هایی که تمایل به حذفشان داشتید را انتخاب و روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

اگر با انجام تمام موارد فوق همچنان با مشکل کند بودن کامپیوتر ویندوزی خود روبرو هستید، توصیه می کنیم یک بار دیگر ویندوز را از ابتدا نصب کنید. نصب مجدد ویندوز سبب می شود تا محتوای درایو ویندوز شما کاملا رفرش (تازه) شود. اما از قلم نیاندازید که با نصب مجدد ویندوز تمام اطلاعاتی که پیش از این در درایو ویندوز خود داشتید از بین می فرایند.

بنابراین با 10 روش کارآمد برای افزایش سرعت کامپیوتر های ویندوزی آشنا شدید. مطمئنا با این 10 روش می توانید سرعت کامپیوتر خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. امیدوار هستیم که از این مقاله اختصاصی استفاده کرده باشد.

منبع: شبکه مگ - آی تی رسان

منبع: فرادید
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1460

به "چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید