کابینه ژاپن تغییر کرد

به گزارش ایران عکس، نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) در ترمیم کابینه ای که باعث حدس های شدید در خصوص جانشینی وی شد، وزرای دفاع و امور خارجه جدیدی را منصوب و یک ستاره سیاسی نوظهور را روی کار آورد.

کابینه ژاپن تغییر کرد

انتصاب غیرمنتظره شینجیرو کوایزومی به عنوان وزیر محیط زیست باعث حدس هایی در بخش سیاسی توکیو شد چرا که دوره حکومت شینزو آبه، نخست وزیر این کشور رو به اتمام است.

شینجیرو کوایزومی پسر 38 ساله جونیشیرو کوایزومی، نخست وزیر سابق محبوب ژاپن است. وی سومین وزیر جوانی است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم در کابینه ژاپن منصوب می شود آن هم در کشوری که پیشکسوتی و ارشدیت در سیاست و دیگر جنبه های زندگی مزیت هایی دارد.

علیرغم تمرکز شدید رسانه ها، کوایزومی دیدگاه خود را در خصوص مسائل روز بیان نمود و نظارت بسیار شدیدی بر روی سیاست های وی در زمینه قدرت اتمی وجود دارد چرا که بسیاری می خواهند متوجه شوند که آیا وی از موضع ضد اتمی پدرش فاصله خواهد گرفت یا خیر؟

آبه قرار است در ماه نوامبر باسابقه ترین نخست وزیر ژاپن شود اما انتظار می رود در سال 2021 میلادی از نامزدی در انتخابات رهبری حزب لیبرال دموکرات کناره گیری کرده و در عوض برای سمتی که در حال حاضر آن را بر عهده دارد، رقابت کند.

وزیر امور خارجه جدید ژاپن توشیمیتسو موتگی است که به خاطر فعالیت هایش در مذاکرات توافق تجاری با آمریکا ترفیع گرفته است.

تارو کونو، وزیر امور خارجه در حال کناره گیری ژاپن به سمت وزیر دفاع منصوب شد؛ اقدامی که به عنوان تقویت موضع تند توکیو نسبت به کره جنوبی در زمانی که روابط میان این دو کشور وخیم شده است تلقی می شود.

کونو که روابط بسیار خوبی با مردم در رسانه های اجتماعی دارد در جریان اختلافات اخیر با سئول که روابط امنیتی و تجاری این دو کشور را تحت تأثیر قرار داده، موضع سفت و سختی را اتخاذ کرد.

تحلیل گران معتقدند که این ترمیم کابینه تغییرات خاصی را بر سیاست دیپلماتیک ژاپن که عمدتا توسط دفتر نخست وزیری مدیریت می شود، به وجود نمی آورد.

شینزو آبه، تارو آسو را به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دارایی و همچنین یوشیهیده سوگا را به عنوان دبیر کابینه خود حفظ کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین معاونان و متحدان کلیدی خود در داخل کابینه و در رأس حزب لیبرال دموکرات را حفظ کرد تا موضع خود را برای دو سال آینده تقویت بخشد.

آبه همچنین امیدوار است تا بتواند به خواسته دیرینه اش برای اصلاح قانون پس از جنگ ژاپن دست یابد تا بتواند وضعیت نیروهای دفاع شخصی کشور را تغییر دهد.

آبه همچنین توشیهیرو نیکای، دبیرکل حزب لیبرال دموکرات را که روابط عمیقی در چین دارد در سمت خود حفظ کرد چرا که ژاپن برای سفر رسمی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به توکیو در سال 2020 میلادی آماده می شود.

سیکو هاشیموتو از دیگر اشخاص کلیدی است که به عنوان وزیر المپیک در آستانه بازی های تابستانه 2020 باقی ماند. هاشیموتو یکی از دو زن از 19 عضو کابینه جدید است.

سانای تاکشی دیگر وزیر زنی است که به عنوان وزیر کشور ژاپن منصوب شد. وی به عنوان یک ناسیونالیست راست افراطی تلقی می شود که مرتبا از معبد یاسوکنی بازدید می کند و باعث عصبانیت کره جنوبی و چین می شود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 349

به "کابینه ژاپن تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه ژاپن تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید