10 نکته مهم ورزش کردن در فصل بهار

به گزارش ایران عکس، ورزش کردن در بهار بسیار لذت بخش است. با پشت سر گذاشتن زمستان؛ فصلی که فعالیت بدنی کمی داشتید در فصل بهار به احتمال زیاد وسوسه می شوید که به بیرون بروید و با بهتر شدن شرایط آب و هوا ورزش کنید. بعلاوه ممکن است دوست داشته باشید در همان سطحی که در فصل گذشته ورزش می کردید فعالیت بدنی داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که این مقدار اشتیاق اغلب منجر به آسیب های بدنی می گردد. در صورتی که روتین ورزشی ای که در فصل زمستان داشتید را تغییر دهید، به آرامی به اندام دلخواه خود خواهید رسید. در این مطلب چند نکته برای جلوگیری از آسیب های ورزشی با افزایش مقدار ورزش در بهار معرفی شده اند.

10 نکته مهم ورزش کردن در فصل بهار

1. آهسته اما پیوسته ورزش کنید

سعی کنید 3 یا 4 بار در هفته در روزهای مختلف ورزش کنید. یکی از روش هایی که باعث آسیب تماشا می گردد این است که همه آخر هفته را ورزش خیلی سنگین انجام دهید و در طول هفته به هیچ عنوان ورزش نکنید.

2. سعی و کوشش خود را آنالیز کنید

از معیارهای مختلفی مانند تست ضربان قلب برای یاری به مشخص سطح شدت مناسب بهره ببرید. در سمت کمینه معیار بمانید و در طول چند هفته عضله سازی کنید.

3. آرام آرام تمرین خود را افزایش دهید

در صورتی که افزایش مقدار تمرین ورزشی (از نظر مسافت، زمان یا میزان وزنه) بیشتر از 10 درصد در هفته باشد خطر آسیب تماشا را افزایش می دهد. برای جلوگیری از رخ دادن این مساله سعی کنید آرام آرام در طی چند هفته مقدار تمرین خود را افزایش دهید.

4. زمانی که درد دارید ورزش نکنید

با برگشتن به روتین ورزشی در فصل بهار ممکن است دچار درد عضلانی شوید. اما در صورتی که هر گونه درد شدید، غیرمعمول یا دردی که از بین نمی رفت داشتید حتما باید به آن توجه کنید. زیرا ممکن است این درد منجر به آسیب دیدگی گردد. باید به نشانه های هشدار دهنده درد توجه کنید.

5. ورزش های ترکیبی انجام دهید

تغییر دادن ورزش ها می تواند باعث افزایش کارایی شده و خطر آسیب های جدی را کاهش دهد. با انجام تمرین های ورزشی مختلف مانند دو، وزنه برداری یا دوچرخه سواری فشاری که روی یک ماهیچه خاص وارد می گردد را محدود می کنید زیرا فعالیت های مختلف از ماهیچه های مختلف به گونه ای متفاوت استفاده می نمایند.

6. از کوشش همه جانبه اجتناب کنید

بسته به اینکه در فصل زمستان چقدر از ورزش کردن دور بودید، ممکن است شش هفته برای بازسازی اساس ورزش کردن زمان لازم باشد. برنامه ورزشی خود را به آهستگی شروع کنید و جلسات تمرین ورزش های هوازی را به صورت مداوم در برنامه خود داشته باشید. هنگامی که بین جلسات خود فاصله ایجاد می کنید یا کوشش همه جانبه انجام می دهید مطمئن شوید به میزان کافی استراحت و برطرف خستگی (حداقل به مدت 48 ساعت) بین روزهایی که تمرین سخت انجام دادید داشته باشید.

7. یک برنامه ورزش را دنبال نموده و نتایج را ثبت کنید

اگر به صورت جدی می خواهید به تناسب اندام بهینه خود بازگردید، باید یک برنامه ورزشی داشته باشید و به آن پایبند شوید. برای انواع مختلف ورزش، برنامه های مختلفی وجود دارند و داشتن برنامه ورزشی نه تنها یک محرک خوب است بلکه به داشتن برنامه ورزش منظم و اجتناب از ورزش زود به زود یا دیر به دیر یاری می نماید.

8. به خودتان کمی آزادی عمل بدهید

در صورتی که در زمستان هیچ ورزشی انجام ندادید، انتظار نداشته باشید که در طی یک یا دو هفته به اوج تناسب خود بازگردید. اشکالی ندارد که آرام ورزش کنید و فقط از بیرون رفتن لذت ببرید. بهار و تابستان را فرصت دارید بنابراین نگران آرام بودن فرایند ورزش خود در ابتدای کار نباشید.

9. با افراد دیگری که در سطح ورزشی تان هستند تمرین کنید

در صورتی که بتوانید چند نفر که در سطح ورزشیتان هستند و اهدافشان با شما مشترک است را پیدا کنید، پیشرفت چشمگیری خواهید داشت. ورزش کردن با افرادی که از نظر سطح ورزشی اختلاف بسیاری با شما دارند باعث تشویق شما به ورزش بیش از حد شده و منجر به آسیب دیدگی و احساس عقب افتادگی در ورزش می گردد. ورزش کردن با افرادی که تناسب اندام دارند می تواند موجب ایجاد انگیزه و پیشرفت گردد اما تنها درصورتی که یک فرایند پایه برای ورزش خود داشته باشید در غیر اینصورت خطرناک است.

10. یک سیستم پشتیبان ایجاد کنید

داشتن یک برنامه پشتیبان قوی متشکل از دوستان، خانواده، مربی یا یک تیم قوی بخش مهمی در تبدیل شدن به یک ورزشکار پیروز است.

سرگرمی را از قلم نیاندازید

به خاطر داشته باشید که ورزش کردن در بهار فرصتی برای سرگرمی، لذت و ورزش شاد است. شما در حال رقابت نیستید بنابراین فقط آرامش داشته باشید و لذت ببرید.

منبع: Verywell Fit

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2051

به "10 نکته مهم ورزش کردن در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم ورزش کردن در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید