13 کاری که هرگز نباید در یک هتل انجام دهید

به گزارش ایران عکس، همه ما حداقل یک بار در طول زندگی خود مهمان هتل ها شده ایم. همه چیز ساده به نظر می رسد: رزرو هتل و بس، اما چند درصد از ما در خصوص باید و نبایدهای اقامت در یک هتل اطلاعات داریم؟ چند نفر از ما می دانیم که انجام بعضی کارها در هتل می تواند برای خودمان و دیگران گران تمام گردد؟ به احتمال زیاد تعداد انگشت شمار. کنجکاوید که بدانید چه کارهایی را هرگز نباید در هتل انجام دهید؟ پس در جااینجاس همراه ما باشید.

13 کاری که هرگز نباید در یک هتل انجام دهید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

برداشتن وسایل هتل

گاهی اوقات مهمانان وسایل ضروری را که هتل ها در طول اقامتشان در اختیار آنها قرار می دهند، برمی دارند. از جمله این وسایل می توان به شامپو، لوسیون و دیگر لوازم بهداشتی اشاره نمود. حتی در برخی موارد آنها فکر می نمایند این اجازه را دارند که اشیای مهمتری مثل آثار هنری، ملحفه ها یا وسایل الکترونیکی را از اتاق خارج نمایند. اما باید بدانید که برداشتن برخی اقلام هتل می تواند شما را مشمول پرداخت جریمه کند. در مطلب وسایلی که نباید از هتل بردارید می توانید بیشتر در خصوص این موضوع اطلاعات به دست آورید.

شکستن وسایل اتاق و مخفی کردن آن

حادثه اجتناب ناپذیر است؛ اما اینکه به یکی از وسایل اتاق خود در هتل خسارت وارد کنید و آن را مخفی نگه دارید، می تواند هم برای کارکنان هتل و هم مسافران بعدی دردسر ایجاد کند. مواردی بوده که این افراد گزارش نموده اند که خرده شیشه های کف اتاق موجب بریدگی پای مهمانان شده است. داستان هم از این قرار بوده که به احتمال زیاد مسافر قبلی چیزی را در اتاق شکسته و کارکنان هتل را در جریان آن قرار نداده است. به هر حال پیدا کردن خرده شیشه آن هم در کف اتاق کار راحتی نیست؛ حتی اگر خدمه هتل هم اتاق را تمیز نموده باشند. پس اگر چیزی را شکستید، حقیقت را بگویید.

آشپزی کردن آن هم در اتاقی که آشپزخانه ندارد

همه ما به دنبال یک اقامت ارزان هستیم. به همین دلیل برخی مسافران حتی از خیرِ رستوران هم می گذرند و با خود وسایل آشپزی به هتل می آورند. این کار می تواند مسائل متعددی به بار آورد؛ به ویژه اگر اتاق هتل آشپزخانه جداگانه نداشته باشد. برای مثال تجهیزات آشپزی ممکن است سیستم اعلام حریق را فعال نموده یا حتی منجر به آتش سوزی شوند. اما اگر قرار است در یک سوئیت یا آپارتمان که آشپزخانه جداگانه دارد، اقامت کنید؛ با مسئله ای روبرو نخواهید شد. مثلا اقامتگاه هایی مثل هتل آپارتمان ملل یا هتل آپارتمان شباهنگ که در لیست بهترین هتل آپارتمان های مشهد قرار می گیرند، این امکان را در اختیار مسافران قرار داده اند.

گذاشتن جواهرآلات در چمدان یا کمد لباس

سارقان همه جا هستند و هتل ها هم از دست آنها در امان نیستند. پس بهتر است جانب احتیاط را رعایت نموده و جواهرآلات باارزش، کیف پول یا حتی کیف دستی خود را در اتاق رها نکنید. بهتر است از صندوق امانات هتل بهره ببرید. ممکن است در یک سفر خارجی بیمه مسافرتی وسایل باارزش شما را هم تحت پوشش قرار دهد. پس اگر وسیله گرانقیمتی با خود همراه دارید، در خصوص نوع پوشش بیمه مسافرتی خود هم دقت کنید. برای اینکه خیال خود را بابت امنیت اقامتتان راحت کنید، توصیه می کنیم مطلب چطور اقامت امنی در هتل داشته باشیم را هم بخوانید.

نیمه باز گداشتن درب حمام هنگام دوش دریافت

هیچ چیز به اندازه یک دوش آب گرم در هتل آن هم بعد از یک روز خسته نماینده لذتبخش نیست. اما می دانید اگر بخار حمام وارد اتاق شما گردد، چه اتفاقی می افتد؟ حمام آب داغ می تواند باعث ایجاد بخار شده و در نتیجه سیستم اعلام حریق اتاق شما را فعال کند. البته این در صورتی است که شما در حمام را باز یا نیمه باز بگذارید. پس بهتر است برای ایمنی هرچه بیشتر درب حمام را به طور کامل ببندید.

پوشاندن سیستم های اعلام حریق

بدون شک سیستم های اعلام حریق برای تأمین هرچه بیشتر ایمنی شما در اتاق های هتل نصب شده اند. این روزها حتی هتل های ارزان قیمت یا هتل آپارتمان ها هم به تجهیزات فوق مجهز شده اند. از سوی دیگر برخی هتل ها هنوز به مهمانان اجازه سیگار کشیدن در اتاق را می دهند. اما باید بدانید که اتاق هایی که سیگار کشیدن در آنها ممنوع است، از سایر اتاق ها جدا هستند. با این حال برخی مسافران حتی در این اتاق ها هم اقدام به سیگار کشیدن می نمایند و برای راحت کردن کار خود، قبل از هر چیز سیستم های هشدار را می پوشانند. غافل از اینکه با این کار ایمنی خود و سایر مهمانان هتل را هم به خطر می اندازند.

چک نکردن تختخواب های اتاق

حتی بهترین هتل های ایران و دنیا با بهترین خدمات خانه داری هم نمی توانند به طور کامل از شر حشرات موذی در امان بمانند. یک کارشناس گردشگری توصیه می نماید که به محض رسیدن به اتاق خود، چمدانتان را در وان حمام گذاشته و نخست به چک کردن تختخواب تان بپردازید. اطمینان حاصل کنید که هیچ حشره موذی قرار نیست در تختخواب با شما شریک گردد.

استفاده از کوسن های روی تخت یا مبل

اگر متوجه شدید که کوسن های روی تخت یا مبل اتاقتان هیچ روکش قابل تعویضی ندارند؛ مطمئن باشید که هرگز شسته نشده اند. فقط بعد از اینکه این نوع بالش ها به اندازه ای چرک و بدبو شدند که دیگر تحمل آنها ممکن نبود، هتل ها دست به تعویض آنها می زنند. ضمناً شک نداشته باشید که خیلی ها ممکن است سر خود را روی آنها گذاشته یا حتی روی آنها نشسته باشند. پس به شدت از این کوسن های پر از میکروب دوری کنید. راهکارهای بهبود شرایط سفر و اقامت برای وسواسی ها هم توصیه های مفیدی برای حفظ بهداشت شما در طول اقامت دارد.

13 کاری که هرگز نباید در یک هتل انجام دهید، تنها نبایدهای اقامت در هتل نیستند. نکات بسیاری هستند که همه ما از آنها اطلاع داریم و نیازی به گفتنشان نیست. اما استفاده از کوسن در هتل ها یا چک نکردن تخت اتاق شاید به ذهن کمتر کسی برسد. پس بهتر است حواس خود را جمع کنید و با پرهیز از انجام برخی کارها اقامت خود را راحت تر کنید.

رزرو آنلاین هتل در جااینجاس این مزیت را برای شما به همراه می آورد که به سرعت و راحتی هتل مورد نظر خود را پیدا کنید. فیلترهای جستجوی پیشرفته مانند جستجو بر اساس آدرس امکان یافتن هتل های نزدیک به مکان های مورد نظر ما را مهیا نموده اند. برای مثال اگر قصد رزرو هتل مشهد را دارید و می خواهید هتل شما در فاصله کمی از حرم قرار داشته باشد، کافیست بر روی نقشه نام حرم امام رضا را وارد کنید. فیلتر جستجو به طور اتوماتیک تمام هتل هایی را که اطراف حرم قرار دارند، نمایش می دهد. با کلیک روی هر هتل مشخصات و جزئیات قیمت آن برای شما نمایش داده می گردد و می توانید هتل مدنظرتان را رزرو کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 621

به "13 کاری که هرگز نباید در یک هتل انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 کاری که هرگز نباید در یک هتل انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید