آخرین شرایط شروع دوباره فوتبال در دنیا

به گزارش ایران عکس، تا این لحظه برای هواداران فوتبال این نکته مشخص شده که اجماع کشور ها و همچنین فیفا و یوفا روی برگزار شدن ادامه بازی هاست.

آخرین شرایط شروع دوباره فوتبال در دنیا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، روز گذشته صحبت های زیادی در خصوص آغاز دوباره لیگ های اروپایی فوتبال بعد از بهتر شدن شرایط همه کشور ها از نظر شیوع ویروس کرونا مطرح شد که همه را نسبت به بازگشت دوباره فوتبال امیدوار کرده. هرچند هنوز شرایط کشور هایی که معتبرترین لیگ های دنیا را برگزار می کنند به شرایط عادی و قبل از کرونا برنگشته، اما پیش بینی ها اینطور بوده که ممکن است به زودی دوباره همه شاهد آغاز لیگ های معتبر اروپایی و همچنین لیگ برتر کشور خودمان باشند. مخصوصا حالا که شنیده می شود اصرار فیفا روی برگزاری ادامه بازی ها و نیمه تمام نماندن رقابت هاست. چند روز پیش خبر قهرمانی آژاکس در فوتبال هلند و نیمه تمام اعلام شدن لیگ این کشور خیلی ها را متعجب کرد. اتفاقی که هفته ها قبل برای لیگ بلژیک هم رخ داده بود. این خبر، اما در شرایطی اعلام شد که پیش از اعلام فدراسیون فوتبال هلند، یوفا و فیفا به فدراسیون فوتبال بلژیک بابت عجله در تصمیم گیری تذکر داده بودند و حالا به نظر هلندی ها نیز کار راحتی برای نهایی کردن تصمیم خود از سوی فیفا یا یوفا ندارند.

روز گذشته اولین خبر امیدوارکننده برای هواداران فوتبال در خصوص بوندسلیگای آلمان منتشر شد. وقتی که اعلام شد فدراسیون فوتبال آلمان قصد دارد در آینده نزدیک رقابت های خود را آغاز کند. دیروز نشریه بیلد آلمان گفت که وزارت بهداشت این کشور موافقت خودش را برای برگزاری دوباره بازی ها اعلام کرده. 20 اردیبهشت و یا یک هفته دیرتر تاریخ احتمالی آغاز بوندسلیگا خواهد بود و نکته قابل توجه این است که روی برگزاری بازی ها بدون حضور تماشاگران همه نهاد های ورزشی و دولتی کشور آلمان اتفاق نظر دارند.

در خصوص لیگ برتر انگلیس که از دید خیلی ها جذاب ترین لیگ فوتبال دنیاست، شنیده شد که اواسط خرداد دوباره تیم های لیگ برتری باید به کار خود ادامه دهند. روزنامه تایمز از 19 خرداد به عنوان روز آغاز دوباره این فصل لیگ برتر انگلیس نام برده. همچنین این روزنامه در گزارش خود نوشته که اتحادیه فوتبال انگلیس در صورت آغاز بازی ها در تاریخ 19 خرداد قصد دارد که این فصل را تا اوایل ماه مرداد به پایان برساند.

در اسپانیا همن شرایط اینطور پیش رفته که مثل دو لیگ معتبر دیگر که تا اینجا گفتیم، قرار است بازی ها از سر گرفته شوند. درباره لالیگا، اما این نکته حائز اهمیت است که نخست وزیر کشور اسپانیا رسما خودش را وارد کار کرده و در صورت ادامه برگزاری بازی ها گفته این امکان از 13 اردیبهشت در شرایطی برقرار می شود که فرایند مبتلایان به ویروس کرونا مثل روز های گذشته رو به کاهش باشد.

شرایط در کشور ایتالیا، اما شاید نسبت به سه کشور مهم دیگر با ابهام بیشتری روبرو باشد. با توجه به اینکه کشور ایتالیا یکی از کشورهایی ست که بیشترین آمار را در بین مبتلایان به کرونا دارند فعلا مسئولان فوتبال این کشور موضع جدید در قبال برگزاری دوباره بازی ها نگرفتند، اما نکته مشخص در خصوص سری آ و همچنین لیگ های دیگر این است که حداقل سه هفته کمترین زمان موردنیاز تیم ها در همه کشور ها برای آغاز دوباره بازی ها خواهد بود. موضوعی که اتفاقا در فوتبال ایران هم مورد بحث قرار گرفته و تیم ها هنوز از شرایط آینده با خبر نیستند. موضوع آماده سازی تیم ها مهم ترین موضوع بعد از مشخص شدن شرایط کرونایی هر کشور است که نیاز به اتخاذ تصمیمات مهمی دارد. در هر حال تا این لحظه برای هواداران فوتبال این نکته مشخص شده که اجماع کشور ها و همچنین فیفا و یوفا روی برگزار شدن ادامه بازی هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 998

به "آخرین شرایط شروع دوباره فوتبال در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شروع دوباره فوتبال در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید