شروع مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/سمنان مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان از شروع عملیات مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان اطلاع داد و گفت: خانه تاریخی خطیبی سمنان مرکز اقامتی می گردد.

شروع مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا در زمین شیب دار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، سعید حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: خانه خطیبی که از خانه های باارزش و تاریخی شهر سمنان و در مجاورت مسجد امام خمینی (ره) است، در سنوات قبل توسط این سازمان و به منظور گسترش و توسعه صنعت گردشگری تملک شده است.

وی گفت: گزینش پیمانکار و انعقاد قرارداد به منظور مرمت بنا شامل پاکسازی، سبک سازی سقف ها ، احداث سقف ها و ابنیه تخریب شده و نهایتا نازک کاری و محوطه سازی اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان ضمن تاکید بر تسریع در فرایند مرمت این بنا، ابراز امیدواری کرد تا سرانجام امسال شاهد اتمام مرمت خانه تاریخی خطیبی باشیم.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه کاربری این بنای ارزشمند، اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است ، سرمایه گذاران در حوزه گردشگری که تمایل به همکاری و بهره برداری از این خانه تاریخی را دارند، می توانند به سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان مراجعه نمایند.

حسینی با بیان اینکه قدمت خانه خطیبی مربوط به دوره قاجاریه است گفت: مساحت اعیان این بنای تاریخی 680 متر مربع، عرصه آن 860 متر مربع است و هم اکنون در مالکیت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان است.

وی با بیان اینکه ساخت مایه خانه خشت، آجر، سنگ، چوب، خاک رس و گچ است اظهار کرد: راستا حرکت در خانه خطیبی از جنوب به شمال است و پس از عبور از ورودی، در هشتی دو دالان به دو میان سرا در غرب و شرق باز شده است.

همچنین فضاهای شاه نشین، اتاق های سه دری با ایوانچه ، اسطبل، آب انبار(خوت)، سرداب، مطبخ، ایوان و مهتابی در اطراف آنها و در دو اشکوب جای گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 729

به "شروع مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید