آمریکا ایران را به کوشش برای نفوذ در انتخابات 2020 متهم کرد!

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه شنبه در یک گزارش ایران و چند کشور و گروه دیگر از جمله روسیه، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به کوشش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر فرایند انتخابات 2020 آمریکا متهم کرد.

آمریکا ایران را به کوشش برای نفوذ در انتخابات 2020 متهم کرد!

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که ایران به یک عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه دست زده است که ادعا می گردد هدف آن تضعیف احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، جو بایدن بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا جنگی خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه جو بایدن نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

از دیگر اتهاماتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا به روسیه در ارتباط با این عملیات نفوذ ادعایی وارد می نماید می توان به کوشش مسکو برای بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات در این انتخابات، حمایت از دونالد ترامپ، تضعیف اعتماد عمومی به فرایند انتخابات و تشدید اختلاف های اجتماعی و سیاسی در درون جامعه ایالات متحده نام برد.

این در حالی است که طبق گزارش تحلیلگران هیچ گونه شواهدی دال بر عملیات هکری از سوی نیروهای بیگانه در این انتخابات در دست نیست.

لازم به ذکر است که گزارش مزبور نسخه غیر محرمانه از گزارشی است که شورای اطلاعات ملی آمریکا به عنوان نهاد تحلیلگر و مشورتی نزد مدیر اطلاعات ملی، در روز هفتم ژانویه 2021 به دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده و رؤسای مجالس سنا و نمایندگان آمریکا ارائه نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1532

به "آمریکا ایران را به کوشش برای نفوذ در انتخابات 2020 متهم کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ایران را به کوشش برای نفوذ در انتخابات 2020 متهم کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید