اجازه مختصر برای سفرهای نوروزی را گرفته ایم

به گزارش ایران عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و سخنان معاون گردشگری، اجازه مختصر برای سفرهای نوروزی را گرفته ایم.

اجازه مختصر برای سفرهای نوروزی را گرفته ایم

معاون جهانگردی اطلاع داد

ولی تیموری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جهانگردی و صنایع دستی تهران با اشاره به دوران سخت کرونا در جهانگردی و محدودیت هایی که برای سفر ایجاد شد، اظهار کرد: الان به فکر گشایش های جدید هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامه های پیش رو است. در ادامه وام های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکل ها گرفته ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان جهانگردی از درآمدهای جهانگردی بهره مند شوند.

او با بیان اینکه توزیع سفر در کشور از جمله رویکردهای اصلی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی است، گفت: صنعت جهانگردی دیگر تک محصول و نقطه محور نیست. 2400 پروژه فقط در اصفهان و شیراز ایجاد نشده؛ جهانگردی مویرگی در کشور ریشه دوانده است.

او اضافه کرد: هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص جهانگردان خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و 600 هزار جهانگرد خارجی سازمان را تحویل گرفت. این سالها روی همین عدد درجا می زدیم، اما این عدد در سال 98 با وجود افت جهانگرد بین المللی در سه ماهه اخر، نزدیک به 9 میلیون شد و تعداد جهانگردان بین المللی دوبرابر شد.

معاون جهانگردی با اشاره به توقف سفرهای بین المللی با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در همین یک سال با حفظ آمادگی همه خلاها را پوشش دادیم. اسنادی در سطح ملی، منطقه ای، استان ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان بروزترین خدمات جهانگردی جهان را داریم.

او درباره نمایشگاه جهانگردی گفت: بخاطر شرایط موجود اعلام عمومی برای این نمایشگاه نشد، اما کارگاه های تخصصی به صورت نیمه حضوری و مجازی طراحی شده است. نگاهمان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سالهای گذشته دنبال حضور همه فعالان جهانگردی نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجه های دولتی تامین کردیم که از فعالان جهانگردی حمایت گردد.

تیموری اضافه کرد: نمایشگاه جهانگردی در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای جهانگردی و سفرهای نوروزی باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1514

به "اجازه مختصر برای سفرهای نوروزی را گرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه مختصر برای سفرهای نوروزی را گرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید