اجرای دوره آموزشی حصیربافی و سوزن دوزی بلوچ در ریگان

به گزارش ایران عکس، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اجرای دوره آموزشی حصیربافی، سوزن دوزی بلوچ و پته دوزی در روستاهای شهرستان ریگان اطلاع داد.

اجرای دوره آموزشی حصیربافی و سوزن دوزی بلوچ در ریگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه این دوره آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در روستاهای علی آباد پشت رود ریگ و ناصریه شهرستان ریگان اجرا می گردد، اضافه نمود: دوره آموزشی مذکور با عنوان کارآفرینی و توسعه اشتغالزا تا خاتمه سالجاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سوزن دوزی بلوچ و حصیر بافی از رشته های بومی شهرستان ریگان محسوب می گردد، اظهار کرد: سوزن دوزی یکی از رودوزی های منحصربه فرد کشور است که ذوق، سلیقه و سنت هنرمندان این منطقه را به نمایش می گذارد.

فرخی با اشاره به اینکه فراوری محصولات حصیری در شهرستان ریگان بسیار رواج دارد، توضیح داد: با توجه به اینکه مواد اولیه این هنر سنتی در این شهرستان به وفور یافت می گردد بنابراین می توان با مهیا ساختن زمینه بازاریابی و تبلیغات مناسب فراوری هنر حصیربافی را به انبوه رساند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از آماده سازی و استاندارد سازی 12 کارگاه صنایع دستی در شهرستانهای کرمان، سیرجان و شهربابک اطلاع داد و گفت: این کارگاه ها شامل کارگاه های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم شیریکی پیچ و گلیم چهل ماشوله می گردد.

وی در خاتمه گفت: استاندارد سازی فضای کارگاههای صنایع دستی تا خاتمه اسفندماه سالجاری به اتمام می رسد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 264

به "اجرای دوره آموزشی حصیربافی و سوزن دوزی بلوچ در ریگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دوره آموزشی حصیربافی و سوزن دوزی بلوچ در ریگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید