ارائه سهام عدالت به جاماندگان؛ به زودی

به گزارش ایران عکس، معاون وزیر اقتصاد با اشاره به ارزش 800 هزار میلیارد تومانی سهام عدالت، گفت: به وسیله سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

ارائه سهام عدالت به جاماندگان؛ به زودی

به گزارش مهر، هادی قوامی در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: ارزش اسمی سهام عدالت در تاریخی که واگذار شد حدود 25 هزار میلیارد تومان بود، اما به نرخ روز الان بین 700 تا 800 هزار میلیارد تومان است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور مالی و دارایی اضافه کرد: در حال حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حداقل 20 میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی هم الان تقریباً بین 8 تا 10 میلیون تومان است.

قوامی گفت: ما در حال حاضر به وسیله سازمان خصوصی سازی در کوششیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

وی در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش های مهم اقتصاد ایران است و کوشش می گردد که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول به ساماندهی شرکت های تعاونی سهام عدالت اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال های اخیر افتاد، تعاونی های سهام عدالت بود که شرکت های تعاونی آن ها در شهرستان ها و استان ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت های تعاونی به حدود 6 دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک 49 میلیون نفر و عمدتاً از دهک های پایین جامعه سهامدار این شرکت های تعاونی سهام عدالت هستند.

وی با بیان اینکه مدل واگذاری ها در سال های اخیر تغییر ماهیتی پیدا نموده تا گروه های هدف بیشتری را در برگیرد، تاکید نمود: کوشش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2171

به "ارائه سهام عدالت به جاماندگان؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه سهام عدالت به جاماندگان؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید