ارتقای سلامت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت

به گزارش ایران عکس، کمیته امداد استان تهران و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای ارتقای سلامت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت تفاهم نامه امضا کردند.

ارتقای سلامت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: منظور توسعه زمینه همکاری های مشترک، بهره مندی از ظرفیت های موجود و افزایش تعاملات دوجانبه، با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه های هدف تفاهم نامه همکاری این نهاد با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران امضا شد.

وی اضافه کرد: موضوع این تفاهم نامه همکاری و هم افزایی لازم جهت ایجاد بستر های مناسب برای ارتقای شرایط سلامت و مراقبت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت برابر ضوابط امداد است.

پرپنچی بیان نمود: ارائه خدمات موثر در راستای ارتقای سلامت و مراقبت از مادران باردار و بچه ها بی بضاعت و نیازمند برابر ضوابط امداد از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: معرفی مادران باردار بی بضاعت نیازمند مراقبت و دریافت خدمات اعم از سونوگرافی، آزمایشگاه، آزمایش های غربالگری، ویزیت متخصصان، دارو های مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان، معرفی بچه ها بی بضاعت نیازمند دریافت خدمات تشخیصی، درمانی، تخصصی و بستری، استقرار صندوق های جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد در حوزه تحت پوشش، ارائه مستندات و آمار لازم به کمیته امداد در خصوص هزینه کرد خیرات و صدقات، صدور معرفی نامه های مادران باردار و بچه ها بی بضاعت جهت ارجاع به کمیته امداد، ارائه گزارش های سالانه در خصوص نحوه هزینه کرد و خدمات ارائه شده به بیماران بی بضاعت، به کمیته امداد از مفاد این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: تأمین تمام و یا قسمتی از هزینه خدمات تشخیصی، درمانی و تخصصی اعم از سونوگرافی، آزمایشگاه، انجام آزمایش های غربالگری، هزینه ویزیت متخصصان، تأمین دارو های مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان و هتلینگ و... برای مادران باردار و بچه ها بی بضاعت براساس ضوابط امداد نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

پرپنچی گفت: این تفاهم نامه در هشت ماده و به مدت یک سال ادامه دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1976

به "ارتقای سلامت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای سلامت مادران باردار و بچه ها بی بضاعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید