استفاده از پلیمرهای پوست برای مقابله با ابرباکتری ها

به گزارش ایران عکس، افزایش ابرباکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها موجب نگرانی پزشکان شده که به تازگی برای مقابله با آنها به پلیمر های پوست انسان متوسل شده اند.

استفاده از پلیمرهای پوست برای مقابله با ابرباکتری ها

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دانشمندان می گویند پپتیدهای موجود در پوست بدن انسان می توانند به سلاحی برای نابودی ابرباکتری ها مبدل شوند.

پپتیدها پلیمرهای بسیار کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیبی تعیین تشکیل می شوند. اگر چه سیستم ایمنی بدن انسان توانایی زیادی برای مقابله با باکتری ها دارند، اما نمونه های ارتقا یافته باکتری ها می توانند برای سیستم ایمنی بدن چالش ایجاد کنند. از همین رو محققان هندی روشی را برای تقویت سیستم ایمنی در برابر ابر باکتری ها یافته اند.

سلول های پوست بدن قبل از حمله باکتری ها به بدن مولکول هایی به نام پپتیدهای ضدباکتریایی یا AMP ها را تولید می کنند که میکروب ها را قبل از ایجاد بیماری می کشند. پپتیدها قادر به کشتن بسیاری از میکروب ها، ویروس ها و غیره هستند. پژوهشگران با بررسی عملکرد پپتیدها در جهت نابودی باکتری ها و نیز با بهره گیری از یک مدل هوش مصنوعی توانسته اند از پروتئینی موسوم به caspase-8 برای تحریک پوست به منظور ترشح بیشتر پپتید استفاده کنند.

آنها می گویند از این طریق می توان داروهای جدیدی تولید کرد که از ورود عفونت های مختلف به بدن جلوگیری می کنند و این امر به خصوص برای استفاده افرادی مناسب است که سیستم ایمنی بدن آنها تضعیف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 619

به "استفاده از پلیمرهای پوست برای مقابله با ابرباکتری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پلیمرهای پوست برای مقابله با ابرباکتری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید