ایران: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست

به گزارش ایران عکس، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نمود با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

ایران: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست

با ما سفر کنید و با سفر اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خطیب زاده تأکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته است و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه 2231 را اعلام ننموده است.

سعید خطیب زاده گفت: اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستان ها 5 سال پیش صورت گرفته است. راستا پیشِ رو بسیار روشن است؛ آمریکا باید به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد، این امر نه به مذاکره نیاز دارد نه به قطعنامه در شورای حکام!

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با برطرف تحریم ها، به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت، به اقدامات و رفتارهای خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رایزنی های نزدیک خود با کشورهای عضو کنونی برجام و نیز با آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1519

به "ایران: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید