بازسازی پمپ بنزین

به گزارش ایران عکس، عملیات بازسازی

عملیات بازسازی در واقع فرایندی برای بهبود و ترمیم یک ساختار شکسته، آسیب دیده و یا از بین رفته است. معمولا عملیات نوسازی و بازسازی ساختمان برای اماکن تجاری و مسکونی رخ می دهد. در صورتی که ساختمان شما احتیاج به بازسازی نداشت و با احیا و تقویت زیر ساخت های ساختمان بتوان آن را مثل اول محکم و پابرجا کرد، از عملیات نوسازی استفاده می کنیم.

بازسازی پمپ بنزین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به طور معمول شما پمپ بنزین ها را در اطراف سطح شهر و در امتداد جاده های اصلی مشاهده می کنید و برای پر کردن باک اتوموبیل خود به آن ها مراجعه می کنید تا در ادامه راستا به مسئله ای بر نخورید.

بعضی از پمپ بنزین ها فاقد عایق حرارتی اند و ممکن است با کوچک ترین آتش سوزی خطر انفجار وجود داشته باشد، بنابراین برای بازسازی پمپ بنزین ها باید نهایت دقت و مراقبت را انجام دهید تا اتفاقات ناگوار که جان تعداد زیادی از مردم یا کارکنان را تهدید می نماید، نیفتد.

عملیات بازسازی

بازسازی پمپ بنزین

شما برای بازسازی پمپ بنزین علاوه بر رعایت تمام نکات اصولی و ایمنی، می توانید بخش های اطراف پمپ بنزین را با ساخت فروشگاه ها و کافه های کوچک، محلی برای استراحت رانندگان و مسافران ایحاد کنید.

سوالات متداول بازسازی پمپ بنزین

1آیا برای بازسازی پمپ بنزین باید مدارک به تایید مهندس منطقه برسد؟

بله گفتنی است که باید کلیه نقشه هایی که از منطقه و زمین توسط مشاور تهیه شده است، به تایید نهایی مهندس منطقه برسد تا از نظر مراعات تمامی استانداردهای تاسیاسات نفتی اطمینان حاصل نمایند.

2آیا در بازسازی پمپ بنزین باید محلی را به عنوان خروجی اضطراری در نظر بگیریم؟

بله در صورت احتراق و آتش سوزی، بهترین کار خروج نفتکش از محل حریق است و به این منظور حتما باید صندلیی را در پمپ بنزین برای آن در نظر بگیرید.

3برای بازسازی پمپ بنزین، چه اقداماتی در جهت اعلام و اخفاء حریق باید انجام گردد؟

برای این که در طول زمان آتش سوزی بتوان هم مردم را از این موضوع مطلع و مطلع کرد و هم از انفجارات احتاقتصادی جلوگیری کرد باید طرح کف پخش کن به صورت اتوماتیک را از سنسورهای مربوط به آن در بخش های مختلف پمپ بنزین اجرا کنید.

می توانید این سنسور ها را به انواع مختلفی مانند جهت سایبانی بر روی تلمبه ها، مخازن و محل تخلیه و با استفاده از طرح های مناسب دیگر از شدت دریافت آتش سوزی و خطرات جبران ناپذیر اقتصادی یا جانی جلوگیری کنید.

برای بازسازی پمپ بنزین باید به نکاتی توجه کنید که بعضی از آن ها عبارت اند از:

  • تخریب دیوارهای شکسته و قدیمی و ساختن دیوارهای جدید و یا در صورت لزوم جا به جایی آن ها به محلی دیگر
  • چک کردن راه های آب رسانی، لوله کشی فاضلاب، چک کردن سیم کشی ها و لوازم الکتریکی
  • ایجاد منابع شارژ به اندازه لازم و تامین امنیت آنها مطابق با استانداردهای پمپ بنزین.
  • در صورت لزوم، ایجاد آسفالت جدید و ایجاد مکان هایی برای پارکینگ و تعمیرات اتوموبیل ها در صورت خرابی و رخ دادن تصادف

صندلی صحیح پمپ بنزین

صندلی و ابعاد زمین مورد احتیاج برای احداث سکوهای پمپ بنزین

در بسیاری از موارد و تصادفات جاده ای شنیده اید که افراد به دلیل عدم دسترسی به پمپ بنزین و تمام شدن بنزینشان در اواسط راه، یا آتش دریافت پمپ بنزین ها به دلیل عدم ساخت صحیح و رعایت نکات ایمنی جان بسیاری از مردم گرفته شده است.

در ادامه بعضی از نکاتی که باید برای بازسازی یا ساخت اولیه یک پمپ بنزین به آن توجه کنید را بیان نموده ایم تا بتوان به شکل صحیح از این تصادفات جلوگیری گردد.

  • در شهرهای عظیم که زمین ها کم و گران هستند، صندلی های تک سکو بنزین از ابعاد کوچک 7 در 8 تا ابعادهای عظیم تر 16 در 5/9 متر مربع ساخته می گردد.
  • برای پارکینگ های عظیم ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … نیز این صندلی های بنزین در اتاقکی به مردم عرضه می گردد.
  • برای ساخت پمپ بنزین سعی کنید از تاسیس آن در مکان هایی که نزدیک به کارهای گرم که با آتش و … سر و کار دارند خودداری کنید. کارهایی نظیر جوشکاری، نانوایی و …
  • حریم برق، فشارقوی مانند دکل و پست، لوله های انتقال گاز همه رعایت شده باشند و طبق اصول ایمنی سکوهای بنزین در صندلی خود قرار بگیرند.
  • پمپ بنزین باید در زمینی بازسازی گردد که تمامی مردم به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند در صورت احتیاج به آسانی به آنجا مراجعه نمایند.
  • بهتر است زمین پمپ بنزین در نزدیکی و اطراف رودخانه نباشد.
  • فاصله بین دو سکو بنزین حداقل 6 متر یا بیشتر باشد.
  • نصب ژنراتور برق اضطراری و سیستم های راه انداز که به صورت اتوماتیک کار می نمایند نیز در پمپ بنزین الزامی است.
  • اقداماتی مانند قرار دادن تلمبه مخصوص بنزین زدن به موتورسیکلت ها در پمپ بنزین نیز می تواند کار را برای آن ها راحت کند.
  • محوطه مخازن باید از سایر تجهیزات و تاسیسات پمپ بنزین به صورت مجزا و محصور شده ساخته گردد.
  • سیستم های هوشمند حافظتی و نصب دوربین های مداربسته نیز از اقداماتی است که باید حتما به آن در بازسازی پمپ بنزین رسیدگی گردد.

بازسازی پمپ بنزین

جمع بندی

برای این که بخواهید عملیات نوسازی و یا بازسازی را روی مکان های نظیر ساختمان، مکان های باز و عمومی مانند پمب بنزین، پارک و … انجام دهید باید تمامی استانداردهای مربوط به این کار را رعایت کنید تا در صورت ایجاد آتش سوزی و مسائل مربوط به برق و سیم کشی، خطر جانی کسی را تهدید نکند و افراد با خیال راحت به آن جا رفت و آمد نمایند.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1230

به "بازسازی پمپ بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پمپ بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید