باغ لوکزامبورگ، هدیه ناپلئون به فرزندان پاریس

به گزارش ایران عکس، باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg) با چمن های شاداب و درختان شاه بلوط خود جای ویژه ای در قلب اهالی پاریس دارد. ناپلئون 23 هکتار از باغ های منحصر به فرد لوکزامبورگ را به فرزندان پایتخت کشور فرانسه هدیه کرد.

باغ لوکزامبورگ، هدیه ناپلئون به فرزندان پاریس

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا و باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کودکی بسیاری از شهروندان پاریس در این باغ سپری شده است. در سال های دور آنها به تماشای نمایش های عروسکی می نشستند و بر روی حوضچه مرکزی قایق سواری می کردند. کمی آن سوتر بچه ها دیگری سوار گردونه های رنگارنگ بودند. امروزه نیز بچه ها زیادی از فضاهای ورزشی و تفریحی جدید پارک استفاده می نمایند. بازدید از باغ لوکزامبورگ نباید در تور فرانسه شما از قلم بیفتد.

درختان سیب گوناگونی در جنوب باغ کاشته شده اند. در بین این درختان زنبورهایی را می بینید که خانه شان در همین باغ است. زنبورداری لوکزامبورگ از قرن 19 میلادی در این باغ مشغول به کار است. جشن دو روزه عسل در ماه سپتامبر در همین مکان برگزار می شود.

این باغ ها در واقع زمین پشت کاخ لوکزامبورگ بودند که در دهه 1620 برای ماری دِ مدیچی همسر پادشاه هنری چهارم ساخته شد. لوکزامبورگ برای شاهزاده ای که در باغ پیتی فلورانس عظیم شده بود، التیام بخش بوده و سبب می شد تا برای خانه دل تنگی نکند. از سال 1958 این کاخ محل مجلس سنای فرانسه شد. برای بازدید از داخل کاخ باید تورهای ویژه ای را که به این منظور برگزار می شوند، خریداری کرد. در شرق کاخ یک حوضچه با فوراه ای زیبا به نام آب نمای مدیچی وجود دارد که در سال 1630 ساخته شده است.

هر ساله نمایشگاه های موقتی معتبری مانند سِزان و پاریس در موزه لوکزامبورگ برگزار می شود. در پشت موزه در گلخانه کاخ درختان لیمو، پرتقال، نخل های زینتی، سیب و بوته های گیاهان گوناگون در برابر سرما محافظت می شوند. در همین نزدیکی می توان هتلی را دید که ماری دِ مدیچی در زمان ساخت کاخ در آن زندگی می کرد. این هتل در میانه قرن 16 ساخته شد. از سال 1825 رئیس سنا در این ساختمان زندگی می نماید و همیشه تدابیر شدید امنیتی را در اطراف آن می توان مشاهده کرد.

اگر قصد دارید در باغ پیک نیک کنید، توصیه می کنیم با خود زیرانداز به همراه نیاورید، زیرا کسی اجازه ورود به چمن های این باغ را ندارد. به جای این کار می توانید مانند پاریسی ها از جایگاه های فلزی سبزرنگ که طراحی شان به سال 1923 بازمی شود، بهره ببرید. ساعت بازگشایی باغ بسته به موقعیت سال بسیار متفاوت است. بهتر است پیش از رفتن به سمت باغ ساعات باز بودن آن را از اینترنت آنالیز کنید. با این حال باغ لوکزامبورگ معمولا در زمان روشنایی هوا به روی عموم مردم باز است.

تفریحات در باغ لوکزامبورگ

قطعاً یکی از اولین کارهایی که در این مجموعه سرسبز و دل پذیر باید انجام داد، قدم زدن در بین شکوه و زیبایی آن است. در مرکز پارک و روبه روی کاخ لوکزامبورگ، خطوط و اشکال هندسی شکل گرفته با گل ها، بوته ها و چمن ها و یک حوضچه را می بینید که همگی بر اساس معماری باغ فرانسوی طراحی و ساخته شده اند. قسمت های دیگر بیشتر به سبک باغ های انگلیسی کار شده است و می توانید در آنها درختان و مسیرهایی پیچ در پیچ را مشاهده کنید. در این پارک بیش از 100 تندیس و آب نمای گوناگون وجود دارد. یکی از این تندیس ها نمونه کوچکی از مجسمه آزادیِ منهتنِ نیویورک است.

اگر کودک تان را به همراه خود می آورید، توصیه می کنیم زمین های بازی بچه ها را نیز امتحان کنید. در باغ لوکزامبورگ فعالیت های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است که از میان شان می توان به نمایش های عروسکی، چرخ و فلک و سرسره بازی اشاره نمود. یکی دیگر از بازی های محبوب، آوردن قایق کنترلی و راندن آن روی آب حوضچه است. شهروندان پاریسی معمولا پس از ساعات تعطیلی مدارس و آخر هفته ها به پارک لوکزامبورگ می آیند. اگر قصد دارید محیط آرام و کم سر و صدایی را تجربه کنید، بهتر است صبح ها یا در روزهای غیر تعطیل به سراغ این باغ بروید.

در باغ لوکزامبورگ چند زمین تنیس وجود دارد. همچنین کنسرت های فضای باز هم در آنجا برگزار می شود. سالمندان نیز از بازی شطرنج در این باغ لذت می برند. اگر می خواهید یک تجربه کاملاً فرانسوی از باغ داشته باشید، توصیه می کنیم در یک آخر هفته آفتابی برای پیک نیک به آن سر بزنید. بسیاری از پاریسی ها تمام بعد از ظهر خود را در باغ لوکزامبورگ سپری می نمایند.

مورد آخری که پیش تر نیز از آن صحبت کردیم، بازدید از موزه لوکزامبورگ با نمایشگاه های موقتی از هنرمندان برجسته است. هر چند هزینه ورودی این موزه اندکی گران به نظر می رسد، اما اغلب نمایشگاه های آن بسیار دیدنی و جالب توجه هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1650

به "باغ لوکزامبورگ، هدیه ناپلئون به فرزندان پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ لوکزامبورگ، هدیه ناپلئون به فرزندان پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید