آنالیز امکان طرح مجدد پرونده ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان

به گزارش ایران عکس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تاکید نمود: در حال آنالیز طرح مجدد پرونده ثبت دنیای محور فرهنگی و تاریخی اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین محورهای تاریخی و فرهنگی دنیا هستیم، همچنین طرح اولیه ایجاد موزه صنایع دستی فاخر اصفهان نیز جهت برند سازی در راستای توسعه پایدار گردشگری اصفهان در حال مطالعه است.

آنالیز امکان طرح مجدد پرونده ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ شب گذشته 12 دی ماه، سومین نشست شورای مشورتی توسعه صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با حضور مدیر کل، معاونین، مسئولین شهری و همچنین با حضور هنرمندان و فعالان گردشگری استان اصفهان برگزار گردید.

در این نشست فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تاکید نمود: با برگزاری این نشستها هر قدر پیش می رویم به این نتیجه می رسیم که برگزاری این نشستها به هم اندیشی مثبتی میان مدیران اجرایی و فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی انجامیده است.

او گفت: با برگزاری سه نشست در طی یک ماه گذشته دریافته ایم که درکی منطقی میان بخش خصوصی و بخش دولتی ایجاد شده، لذا در راستای دست یابی به توسعه پایدار باید کوشش کنیم تا رابطه ائی مستقیم در زمینه سیاستگذاری و راهکارهای اجرائی میان حوزه های مدیریت، اجرا و سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و صنایع دستی ایجاد کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: اخذ ایده های جدید و خلاق از جمله مهمترین اهداف ما در برگزاری این نشستها است. با این وصف امروز یکی از نیازهای اساسی اصفهان در راستای برند سازی جهت توسعه گردشگری ایجاد موزه صنایع دستی فاخر است تا به این طریق گردشگران با ارزشهای فرهنگی و هنری اصفهان بیش از پیش آشنا شوند.

الله کمک همچنین توضیح داد: یکی دیگر از طرحهای ما برای توسعه پایدار در اصفهان، آنالیز طرح مجدد پرونده ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان است، به گونه ائی که این پرونده در کمتر از ده سال گذشته تدوین شد و از جمله دستاوردهای آن این بود که محوری تاریخی مطرح می شد که در حدود ده کیلومتر در پهنه شهر تاریخی اصفهان گسترده شده و نزدیک به 400 اثر تاریخی در کنار سایر آثار تاریخی در آن وجود دارد که همگی به ثبت ملی رسیده اند، با این وصف در صورت ثبت جهانی این محور یکی از بزرگترین محورهای فرهنگی و تاریخی شهری در فهرست میراث جهانی به ثبت می رسد.

او اظهار کرد: با عنایت به اینکه به واسطه بعضی سیاستها این پرونده در نزدیک به یک دهه گذشته به داوری برای ثبت نرسید، مجددا پیگیر ثبت جهانی آن خواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 291

به "آنالیز امکان طرح مجدد پرونده ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز امکان طرح مجدد پرونده ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید