آنالیز طرح سنتز نانوکاتالیست های مرتبط با آلودگی هوا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران

به گزارش ایران عکس، در راستای یاری به برطرف مسائل آلودگی هوا، پژوهشی تعریف شد که حاصل این طرح سنتز یک سری از نانوکاتالیست ها با ساختار MgxFe (3-x) O 4 با قابلیت ذخیره سازی بسیار بالای اکسیژن بوده است.

آنالیز طرح سنتز نانوکاتالیست های مرتبط با آلودگی هوا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران

حامد نائب زاده، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: امروزه ایران و دنیا با مسائل شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی روبرو است. استفاده از سوخت های جایگزین مثل بیودیزل که منشا کاملاً زیستی دارد، می تواند یکی از راه چاره های موجود باشد که به طور گسترده در آمریکا، کشور های اتحادیه اروپا، چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا مورد توجه است. به علاوه استفاده از نانوکاتالیست های با ظرفیت ذخیره سازی بالای اکسیژن به عنوان یک اضافه کردنی، می تواند با آزادسازی اکسیژن به احتراق کامل سوخت در موتور و کاهش سطح آلاینده های خروجی بسیار یاری کند.

نایب زاده اظهار کرد: در راستای یاری به برطرف مسائل شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی طرح پژوهشی با مشارکت اساتیدی از دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه کوینزلند و دیکین استرالیا و ماریتیم ویتنام در قالب رساله دکتری تعریف شد که حاصل این طرح سنتز یک سری از نانوکاتالیست ها با ساختار MgxFe (3-x) O4 با قابلیت ذخیره سازی بسیار بالای اکسیژن بوده است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین اضافه کرد: در این پژوهش چالش های بسیاری در بهبود ساختاری و ایجاد ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن بالا برای نانوکاتالیست وجود داشته است که با کوشش محققان نتایج بسیار مطلوبی به دست آمده؛ به طوری که اضافه کردن این نانوکاتالیست به عنوان یک اضافه کردنی بهبود دهنده احتراق به سوخت دیزل، بیودیزل و ترکیب سوخت دیزل - بیودیزل، کاهش مناسب در میزان آلاینده های خروجی از اگزوز (مونوکسید کربن، هیدروکربن نسوخته، ناکس (NOx) و ذرات معلق) را نشان داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1541

به "آنالیز طرح سنتز نانوکاتالیست های مرتبط با آلودگی هوا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح سنتز نانوکاتالیست های مرتبط با آلودگی هوا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید